Γερμανία: -22% τα ηλεκτρικά, στο -55% η Tesla, +104,5% η Toyota

Γερμανία: -22% τα ηλεκτρικά, στο -55% η Tesla, +104,5% η Toyota

Πανωλεθρία για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία. Η παύση των επιδοτήσεων έχει μειώσει αισθητά τις πωλήσεις, με την Tesla να σημειώνει πτώση 55%. Σε συνεχή άνοδο τα υβριδικά.

ηλεκτρικά

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει δύσκολες στιγμές, παγιδεύεται σε θύελλα απεργιών, εσωτερικές εντάσεις στον Όμιλο Volkswagen, μέτρα μείωσης του κόστους σε Mercedes-Benz, Ford και BMW. Από τα διαθέσιμα καύσιμα, μεγάλη κερδισμένη η υβριδική τεχνολογία, μεγάλοι χαμένοι τα ηλεκτρικά.

Σχετικά με τις πωλήσεις του Νοεμβρίου, ταξινομήθηκαν 244.544 επιβατικά αυτοκίνητα — ελαφρά πτώση 0,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αλλά το πραγματικό δράμα έγκειται στα ηλεκτρικά, που χωρίς το δεκανίκι των επιδοτήσεων, έχουν αναπόφευκτη πτώση στις πωλήσεις. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινήτων και Μεταφορών της χώρας (Kraftfahrt-Bundesamt – KBA), οι πωλήσεις EV έχουν πέσει κατά 22% από την αρχή της χρονιάς, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2023.

Η Γερμανία δίνει ένα σαφές μήνυμα: Δεν είναι ακόμα έτοιμη να απεξαρτηθεί από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ειδικά αν δεν υπάρχουν επιδοτήσεις

ηλεκτρικά

Συνολικά 35.167 νέα ηλεκτρικά ταξινομήθηκαν τον Νοέμβριο στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, αντιπροσωπεύοντας το 14,4% επί των νέων ταξινομήσεων. Μεγάλο μέρος της τρέχουσας ύφεσης μπορεί να αναχθεί στην απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης να τερματίσει τις επιδοτήσεις στα τέλη του 2023. Εκείνη την εποχή, ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing υποστήριζε ότι η αγορά EV θα πρέπει να μπορεί να σταθεί μόνη της χωρίς δημόσια βοήθεια, υποστηρίζοντας ότι οι μόνιμες επιδοτήσεις δεν αποτελούν βιώσιμη λύση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η γερμανική αστυνομία συγκρούεται με ακτιβιστές για την Tesla

Φαίνεται ωστόσο, ότι η αγορά δεν είναι έτοιμη ακόμα για αυτό το βήμα. Και πράγματι, η γερμανική κυβέρνηση πρόκειται να επαναφέρει τις επιδοτήσεις, αλλά με τέτοιους όρους, ώστε να επωφελούνται τα γερμανικά μοντέλα κι όχι τα κινεζικά. Μετά τη Γερμανία, κι η Γαλλία αναμένεται να προβεί σε περικοπές των επιδοτήσεων μες στο 2025, ενώ αλλαγές στους όρους θα κάνει κι η Ισπανία.

ηλεκτρικά

Δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν πτώση στα ποσοστά τους. Τα βενζινοκίνητα μειώθηκαν κατά 5,4%, ενώ το πετρέλαιο βρίσκεται στο -7,5%. Τα αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο σημείωσαν άνοδο 3,2%, αν κι εξακολουθούν να καταλαμβάνουν ένα αμελητέο μερίδιο της αγοράς. Όλοι σε πτώση, ποιος καλύπτει το κενό τους; Τα υβριδικά! Τον Νοέμβριο, ταξινομήθηκαν 94.554 νέα υβριδικά, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 20,3% από τον ίδιο μήνα πέρυσι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Model Y ετοιμάζεται να γίνει το πιο καλοπουλημένο ΙΧ στις ΗΠΑ για όλο το 2024

Από αυτά, τα 20.604 ήταν επαναφορτιζόμενα, παρουσιάζοντας αύξηση 13,7%. Πλέον, τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν το 38,7% των πωλήσεων, αποδεικνύοντας ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να έλκονται από πιο πράσινες επιλογές, αλλά δεν επιθυμούν την εξάρτηση από την πρίζα.

ηλεκτρικά

Μεγάλος χαμένος η Tesla, που σημείωσε δραματική πτώση 55,1% στις πωλήσεις τον Νοέμβριο, παραδίδοντας μόλις 2.103 αυτοκίνητα στη Γερμανία. Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, οι γερμανικές ταξινομήσεις της Tesla έχουν μειωθεί κατά 43,6%, με 33.669 αυτοκίνητα μέχρι στιγμής. Μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει κι η καθυστερημένη παρουσίαση του ανανεωμένου Model Y. Η Polestar, ένας άλλος αποκλειστικά ηλεκτρικός κατασκευαστής, είδε τις πωλήσεις του τον Νοέμβριο να πέφτουν κατακόρυφα κατά 26%, με τεράστια πτώση 52,6% στις συνολικές πωλήσεις από την αρχή του έτους.

Ενώ οι κατασκευαστές ηλεκτρικών βρίσκονται σε δυσμενή θέση, ορισμένες παραδοσιακές μάρκες σημειώνουν ανάκαμψη. Η Toyota, πρωτοπόρος στα υβριδικά, είχε έναν ονειρεμένο Νοέμβριο, με τις πωλήσεις της στο +104,5%, εξασφαλίζοντας το 4,2% του μεριδίου αγοράς! Η Peugeot (+78,5%), η Citroën (+16,9%) κι η Škoda (+16,5%) σημείωσαν επίσης εντυπωσιακά νούμερα. Στην αντίπερα όχθη, η Fiat σημείωσε απότομη πτώση 39,1%, ενώ η Kia (-16,9%), η Mazda (-14,3%), η Hyundai (-11,8%) κι η Renault (-0,9%) είχαν αρνητικό ισοζύγιο στις νέες ταξινομήσεις.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube