Kia EV9 GT, χωράει πολλούς, τους τρομάζει με 508 ίππους
Επίσημη παρουσίαση για το Kia EV9 GT. Ενσωματώνει τα «θερμικά» τρικ του Ioniq 5 N, αλλά περιορίζεται στους 508 ίππους.
Το πολυαναμενόμενο Kia EV9 GT παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Λος Άντζελες, αποτελώντας την πιο ισχυρή έκδοση του ηλεκτρικού SUV των τριών σειρών καθισμάτων.
Το επίσημο λανσάρισμα του Kia EV9 GT συνοδεύει μια γλυκόπικρη γεύση, καθώς οι 508 ίπποι που ανακοινώθηκαν είναι σαφώς λιγότεροι από αυτούς που περιμέναμε. Είχαμε ως δεδομένο ότι θα φοράει τα ηλεκτρομοτέρ του EV6 GT, οπότε ότι θα απέδιδε 585 ίππους. Πόσω μάλλον που στο facelift EV6 πέρασαν τα μηχανικά μέρη του Ioniq 5 N, οπότε αποδίδει πλέον 650 ίππους.
Και σαν να ακούμε στο βάθος τον Ακάλυπτο να αναφωνεί «κι οι παντρεμένοι έχουν ψυχή»! Και μπαλαντέζα!
Κι οι επιδόσεις του EV9 GT είναι πιο ασθενικές από τις προσδοκόμενες. Έτσι, ενώ φημολογείτο ότι θα επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4”, τα επίσημα νούμερα κάνουν λόγο για 4,3” για το 0-60 mph (0-97 km/h), οπότε υπολόγισε 4,5-4,6” για το 0-100.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia EV6 GT, ηλεκτρικό UFO
Προφανώς παραμένει καταιγιστικά γρήγορο κι ίσως μεγαλύτερη σημασία έχει η ενσωμάτωση του Virtual Gear Shift. Ένα ομολογουμένως μοναδικό χαρακτηριστικό που έχουν μόνο οι Κορεάτες. Μιμούμενο την εμπειρία ενός παραδοσιακού κιβωτίου ταχυτήτων, προσφέρει προσομοιωμένες «αλλαγές ταχυτήτων», χτυπάει και μένει στον κόφτη αν ξεχαστείς. Ρετάρει αν πας να επιταχύνεις με μεγάλη ταχύτητα και πολύ χαμηλές rpm.
Το πρωτοείδαμε στο Ioniq 5 N κι ενώ κατακρίνεται από κάποιους ως περιττό, οι λάτρεις της οδήγησης το καλοδέχτηκαν. Άλλωστε, εμπλέκει περισσότερο τον οδηγό και βέβαια, απενεργοποιείται κατά βούληση. Η Kia πρόσθεσε επίσης ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. To EV9 φοράει ρυθμιζόμενη, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ενώ παραμετροποιούνται κι η απόκριση του τιμονιού και του πεντάλ του φρένου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Hyundai Ioniq 5 N, εικονική πραγματικότητα
Οι λειτουργίες Normal, Eco, Sport και My Drive παρέχουν διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Αλλά όπως και στο EV6 GT, αρκεί να πατήσεις το πράσινο κουμπί GT στο τιμόνι ώστε το πελώριο SUV να σηκώσει τα μανίκια και να καταστεί ετοιμοπόλεμο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η κόντρα της χρονιάς: Ioniq 5 N vs Model 3 Performance [video]
Η Kia δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει επίσημα στοιχεία αυτονομίας για το EV9 GT. Μόνο ότι στον κατάλληλο ταχυφορτιστή, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 25’. Ούτε πόσο ζυγίζει. Θυμίζουμε ότι το GT-Line που δοκιμάσαμε, σταματούσε τη ζυγαριά στα 2.664 kg! Όλα τα EV9 GT θα παράγονται στη Νότια Κορέα, με τις πρώτες μονάδες να αναμένονται στις αντιπροσωπείες το δεύτερο 6μηνο του 2025.