JLR: Τρία νέα μοντέλα, μια νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα

JLR: Τρία νέα μοντέλα, μια νέα σπονδυλωτή πλατφόρμα

Η Jaguar Land Rover θα προσθέσει τρία νέα μοντέλα στην γκάμα της τα επόμενα πέντε χρόνια και θα μεταφέρει σταδιακά τα περισσότερα από τα αυτοκίνητά της σε μια νέα, σπονδυλωτή πλατφόρμα.

Το πρώτο μοντέλο θα είναι ένα νέας γενιάς Land Rover Defender που θα φτάσει στις αγορές το 2020-21, δήλωσε η JLR σε παρουσίαση στις 22 Ιουνίου στους επενδυτές. Δύο ακόμη μοντέλα θα ξεκινήσουν μεταξύ του 2021 και του 2024, αυξάνοντας την γκάμα των μοντέλων της JLR στα 16 από τα 13, σύμφωνα με την παρουσίαση.

Η εταιρεία δεν έδωσε πληροφορίες σχετικά με τα μοντέλα, αλλά οι αναφορές στον αυτοκινητικό Τύπο εικάζουν ότι το Defender μπορεί να εξελιχτεί σε μια οικογένεια προϊόντων για να ανταγωνιστεί την Jeep.

Τα νέα μοντέλα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν και ένα βασικό, οικονομικό Land Rover, στη βάση της γκάμας της εταιρείας, ανέφερε το Autocar. Η Land Rover μπορεί επίσης να λανσάρει ένα crossover όπως το Road Rover, σύμφωνα με αναφορές. Τα σχέδια για ένα νέο μοντέλο που θα σταθεί απέναντι στην υπέρ-πολυτελή Bentley Bentayga φαίνεται να βρίσκεται επίσης στο στάδιο της υλοποίησης.

Η νέα Modular Longitudinal Platform (MLA) της JLR θα επιφέρει μείωση του κόστους παραγωγής, καθώς θα αποτελεί τη βάση για την πλειονότητα των μοντέλων της εταιρείας. Σήμερα η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί έξι πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένης της αλουμινένιας πλατφόρμας D7U που υποστηρίζει τα μεγάλα SUV Range Rover, Range Rover Sport και Discovery και την αλουμινένια πλατφόρμα D7A που χρησιμοποιείται από τις μπερλίνες Jaguar XF και XE, ενώ στα SUV υποστηρίζει την Jaguar F-Pace και το Range Rover Velar.

Το Range Rover Evoque, το Land Rover Discovery Sport και η Jaguar E-Pace χρησιμοποιούν τη χαλύβδινη πλατφόρμα D8, μια ιδιαίτερα αναβαθμισμένη έκδοση μιας παλαιότερης πλατφόρμας της Ford. Η σπορ Jaguar XJ, η κουπέ F-type και η αμιγώς ηλεκτρική I-Pace πατούν πάνω σε δικές τους πλατφόρμες.

Η JLR δήλωσε ότι η στροφή προς τη νέα πλατφόρμα MLA θα ξεκινήσει το 2020, κάτι που ενδεχομένως να σημαίνει ότι το πρώτο μοντέλο που θα τη χρησιμοποιήσει θα είναι το επερχόμενο Land Rover Defender. Η πλατφόρμα θα της δώσει «αυξημένη ευελιξία, κοινή διάρθρωση, τυποποίηση και κλίμακα», δήλωσε η JLR στην παρουσίασή της, ενώ δεν αναφέρθηκε στο υλικό κατασκευής της. H νέα αρχιτεκτονική MLA θα μπορεί να υποστηρίζει ήπια υβριδικά, επαναφορτιζόμενα υβριδικά ή αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ανέφερε η JLR.

Η πλατφόρμα D8 θα υποστηρίξει νέα, μικρά μοντέλα μέχρι το 2024-25, τα οποία στη συνέχεια θα περάσουν στην MLA. Πριν από αυτό, η JLR θα αναβαθμίσει την πλατφόρμα που τώρα αποκαλείται Premium Transverse Architecture (PTA), για να συμπεριλάβει τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά και 48βολτα, ήπια υβριδικά μοντέλα. Το πρώτο μοντέλο που θα την χρησιμοποιήσει θα είναι το νέο Range Rover Evoque, το οποίο αναμένεται να κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά.

Οι βελτιώσεις σε αυτή τη μικρή πλατφόρμα στόχο έχουν να μειώσουν τις εκπομπές CO2. Η JLR πρέπει να μειώσει τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη στα 135 g/km έως το 2021 ως μέρος του στόχου της ΕΕ να μειώσει μέχρι τότε τo επίπεδo εκπομπών όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας στα 95 g/km. Αυτή τη στιγμή η JLR βρίσκεται στο επίπεδο των 178 g/km, ανέφερε η εταιρεία.

Άλλες τεχνολογίες που είναι διαθέσιμες με τη νέα εγκάρσια αρχιτεκτονική κινητήρα είναι μια τεχνολογία οπτικής απεικόνισης που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το έδαφος ακριβώς εμπρός από το αυτοκίνητο, ιδιαίτερα χρήσιμη τεχνολογία για το off-roading. 

Να σημειώσουμε ότι, η Jaguar Land Rover θα θέσει σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο συναρμολόγησης στην ηπειρωτική Ευρώπη τον προσεχή Σεπτέμβριο, στη Σλοβακία. Η νέα μονάδα θα ξεκινήσει με την παραγωγή του Land Rover Discovery, με δυναμικότητα 150.000 αυτοκινήτων ετησίως. Η παραγωγή του Defender μπορεί να προστεθεί αργότερα, σημειώνουν αναφορές στον Τύπο, αν κα η JLR δεν επιβεβαίωσε κάτι τέτοιο.

Η εταιρεία παρουσίασε τον περασμένο μήνα την πρώτη 3μηνιαία ζημιά σε τρία χρόνια, καθώς το Brexit και η πτώση της των ντίζελ στην Ευρώπη έπληξαν τις πωλήσεις της. Η JLR εκτιμά ότι θα ολοκληρωθεί το τρέχον οικονομικό έτος με περιθώριο EBIT 3,8%. Η JLR στοχεύει σε ένα περιθώριο κέρδους 4% έως 7% στο «μεσοπρόθεσμο» και 7% έως 9% σε «μακροπρόθεσμο» διάστημα, χωρίς να δώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube