Ηλεκτρικός θρίαμβος στο Pikes Peak, πρώτη θέση για τη Ford

Ηλεκτρικός θρίαμβος στο Pikes Peak, πρώτη θέση για τη Ford

Ford, Hyundai και Rivian κυριάρχησαν απόλυτα στην ανάβαση του Pikes Peak.

Pikes Peak

Το Ford F-150 Lightning SuperTruck ανέβηκε τη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak ταχύτερα από κάθε άλλο όχημα στον φετινό αγώνα, με χρόνο 8'53553. Με οδηγό τον πολυνίκη Romain Dumas, το αγωνιστικό όχημα δεν έχει και πολλά κοινά με το μοντέλο παραγωγής. Με τρεις ηλεκτροκινητήρες κι ισχύ άνω των 1.400 ίππων, αποτελεί τον διάδοχο του περσινού SuperVan 4.2.

Παρότι ακινητοποιήθηκε κάποια στιγμή κι έχασε 26”, η πρώτη θέση ήταν δική του. Τα ηλεκτρικά μοντέλα έχουν σημαντικό πλεονέκτημα στο Pikes Peak, διότι στο μεγάλο υψόμετρο, ο ατμοσφαιρικός αέρας γίνεται πιο λεπτός και τα θερμικά μοτέρ αποδίδουν λιγότερη ισχύ. 

Ένα ηλεκτρικό pick-up μπροστά από custom μονοθέσια; Ναι, στο Pikes Peak γίνεται

Κάπως έτσι, κι η τρίτη θέση ανήκε σε EV, στο αγωνιστικά Hyundai Ioniq 5 N TA Spec με οδηγό τον Dani Sordo. Σημείωσε επίδοση 9'30852, νέο ρεκόρ στην κλάση Electric Modified, ενώ ένα ίδιο μοντέλο με οδηγό τον Randy Pobst  και χρόνο 9'55"551 βρέθηκε στην 8η θέση. Τα πλήρη αποτελέσματα βρίσκονται εδώ.

Pikes Peak

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τελευταίος είχε διαγωνιστεί παλιότερα με το βελτιωμένο Tesla Model S Plaid της Unplugged Performance. Σχολίασε ότι ενώ το μοντέλο του Elon Musk υπερθέρμαινε την μπαταρία του μετά από 3' κι έκοβε ισχύ, το κορεατικό crossover διατηρεί πλήρη απόδοση για ολόκληρη την ανάβαση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Hyundai Ioniq 5 N τα βάζει με όλη τη θερμική αφρόκρεμα [video]

Το αγωνιστικό Ioniq 5 N έχει τους ίδιους ηλεκτροκινητήρες και την ίδια μπαταρία με το μοντέλο παραγωγής. Οι βελτιώσεις αφορούν την ανάρτηση και τα αεροδυναμικά βοηθήματα. 

Pikes Peak

Ένα εργοστασιακό Ioniq 5 N ανέβηκε επίσης το Pikes Peak και τερμάτισε σε 10'49267, οριακά πιο αργά από το 10'4777 με το οποίο είχε κερδίσει ο Ari Vatanen στο θρυλικό πέρασμα με το Peugeot 405 T16. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Pikes Peak», το αυθεντικό: Παίζουν Ari Vatanen, Peugeot 405 Turbo 16 GR

Χαράς ευαγγέλια και για τη Rivian με το 4κινητήριο R1T δεύτερης γενιάς των 1.000+ ίππων. Η επίδοση των 10'53883 αποτέλεσε νέο ρεκόρ για pick-up παραγωγής κι η αμερικανική εταιρεία έχει κάθε λόγο να νιώθει περήφανη.

 

 

Όσο εκπληκτικές κι αν είναι οι παραπάνω επιδόσεις, δεν απείλησαν το ρεκόρ όλων των εποχών των 7'57148 που σημείωσε ο Romain Dumas το 2018 με το ηλεκτρικό Volkswagen I.D. R.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube