Η Porsche παρουσιάζει την αναβαθμισμένη 911 RSR (2019)
Θα υπερασπιστεί τον τίτλο του προκατόχου της στο πρωτάθλημα WEC της FIA.
Η Porsche παρουσίασε στο Goodwood την αναβαθμισμένη έκδοση της 911 RSR, του αγωνιστικού της μοντέλου που θα υπερασπιστεί τον τίτλο του προκατόχου της στο πρωτάθλημα FIA World Endurance Championship.
H 911 RSR παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2013 ως η αγωνιστική έκδοση της Porsche 991 GT3 RS. Το 2017, το μοντέλο δέχθηκε εκτενείς επεμβάσεις, αποκτώντας κεντρομήχανη διάταξη, σημειώνοντας μια άκρως επιτυχημένη καριέρα με πάνω από 20 νίκες στην κατηγορία του σε Ευρώπη και Αμερική. Και κάπως έτσι ερχόμαστε στο σήμερα και την πιο πρόσφατη ανασχεδιασμένη εκδοχή της 911 RSR με βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Ενδεικτικό είναι πως παρόλο που και αυτή η RSR βασίζεται στην Porsche 991.2, το 95% των εξαρτημάτων του οχήματος είναι καινούριο σε σύγκριση με το προηγούμενο αγωνιστικό, καθώς μόνο τα φωτιστικά σώματα, το σύστημα πέδησης, το κάθισμα του οδηγού με ορισμένα μέρη της ανάρτησης είναι ίδια με του προκατόχου του.
Ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer κινητήρας που είναι τοποθετημένος μπροστά από τον πίσω άξονα, έχει αυξημένη χωρητικότητα 4.194 cc και αποδίδει 515 PS. Η δύναμη μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός ελαφρύτερου και ταχύτερου σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων. Νέοι είναι και οι σωλήνες της εξάτμισης που συμβάλλουν στο χαμηλότερο βάρος και την καλύτερη αεροδυναμική αφού η τοποθέτηση των απολήξεων της εξάτμισης στο πλάι άφησε πολύ περισσότερο χώρο για τον ανθρακονημάτινο διαχύτη στο πίσω μέρος.
Το ανασχεδιασμένο αμάξωμα με πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακονήματα ενώ είναι εφικτή η ταχύτατη εναλλαγή των πάνελ για να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος στα pit stop. Αντίστοιχα, το εσωτερικό έχει ανασχεδιαστεί με έμφαση στην εύκολη χρήση από τον οδηγό.
Ένας ακόμη τομέας όπου οι τεχνικοί της Porsche έφεραν σημαντικές βελτιώσεις είναι η ενεργή και παθητική ασφάλεια της 911 RSR. Το όχημα διαθέτει σύστημα προειδοποίησης πρόσκρουσης, βελτιωμένο ρολ κέιτζ, προστατευτικό από πλευρικές συγκρούσεις προδιαγραφών FIA, επιπλέον προστασία για τα πόδια του οδηγού, αφαιρούμενο κομμάτι οροφής για ευκολότερη πρόσβαση σε περίπτωση ατυχήματος και αγωνιστικό κάθισμα με ζώνη έξι σημείων.
Σύμφωνα με τον Pascal Zurlinden, υπεύθυνο του τμήματος GT Factory Motorsport, η εξέλιξη της νέας Porsche 911 RSR ξεκίνησε το 2017, τα πρώτα πρωτότυπα έτρεξαν στην πίστα δοκιμών του Weissach το 2018 ενώ η τελική δοκιμή έγινε τον Μάρτιο του 2019 με συμμετοχή των ομάδων από τα WEC και IMSA οι οποίες κάλυψαν περισσότερα από 6.000 km μέσα σε 30 ώρες χωρίς κανένα τεχνικό πρόβλημα.
Η νέα Porsche 911 RSR θα κάνει την αγωνιστική της πρεμιέρα την 1η Σεπτεμβρίου 2019 στον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Silverstone. Εκτός από την κατηγορία FIA WEC GTE-Pro, το μοντέλο θα τρέξει στο IMSA WeatherTech SportsCar Championship και την κατηγορία GTLM. Όσο για τις ιδιωτικές ομάδες, αυτές θα έχουν πρόσβαση στο νέο αγωνιστικό της Porsche από τη σεζόν 2020-2021.