Η Nissan θα σώσει τη Fisker από τη χρεωκοπία με ένεση $400 εκ.
Η Nissan θα σώσει τη Fisker από τη χρεωκοπία με ένεση $400 εκ.
Στο χείλος της καταστροφής η αμερικανική ηλεκτρική start-up. Θα ρίξει σανίδα σωτηρίας η Nissan;
Δημήτρης Σαμπαζιώτης |
Η Nissan φέρεται να βρίσκεται σε συζητήσεις για επένδυση $400 εκατομμυρίων (€368,6 εκατ.) στην αισθμαίνουσα start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Fisker.
Η Fisker ανακοίνωσε χθες ότι διέκοψε την εξέλιξη του προσιτού EV της, του Pear, έχοντας ζημιά $463,6 εκατομμυρίων (€427 εκατ.) κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Και δηλώνοντας ευθαρσώς ότι τα χρηματικά αποθέματα δεν επαρκούν για το επόμενο 12μηνο.
Στην εντατική η Fisker, για να δούμε αν θα καταφέρει να τη σώσει η Nissan
Στις χτεσινές δηλώσεις, ο διευθύνων σύμβουλος κι ιδρυτής Henrik Fisker πρόσθεσε ότι η εταιρεία του επιδιώκει τη συνεργασία με άλλη αυτοκινητοβιομηχανία για τη εισροή μετρητών ή τη μείωση του κόστους.
«Η Fisker βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία για πιθανή συνεργασία που θα μπορούσε να περιλαμβάνει μια επένδυση στη Fisker, την κοινή εξέλιξη μιας ή περισσότερων πλατφορμών ηλεκτρικών οχημάτων και τη συναρμολόγηση στη Βόρεια Αμερική».
Το Bloomberg και το Reuters αναφέρουν ότι ο εν λόγω κατασκευαστής είναι η Nissan.
Αναμένεται να ξεκινά από τα €42.000 στις ΗΠΑ, με την ισχυρότερη έκδοσή του να χρειάζεται λιγότερα από 4” για το 0-100. Η Nissan θα παράγει επίσης το νέο μοντέλο σε ένα από τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ, παράλληλα με το δικό της μοντέλο που θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα.
Η εταιρεία κατευθύνει επί του παρόντος τα εναπομείναντα αποθέματά της στην αύξηση της παραγωγής του Ocean SUV, το οποίο κατασκευάζεται από τη Magna Steyr στην Αυστρία, καθώς και στην περαιτέρω εξέλιξη του λογισμικού του.
Έχουν κατασκευαστεί 10.193 Ocean και από αυτά, τα 4.900 παραδόθηκαν σε αγοραστές σε 12 χώρες, αναφέρει το Autocar. Η φετινή παραγωγή υπολογίζεται ανάμεσα στα 20.000 και 22.000 αυτοκίνητα. Φορώντας μπαταρίες 80 kWh, το αμερικανικό μοντέλο διαθέτει αυτονομία 480 km και πετυχαίνει επίδοση 2,9” για το 0-100 km/h.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media