Η χρυσή Porsche 959 του Άραβα πρίγκιπα
Μία από τις επτά μοναδικές Porsche 959 που κατασκευάστηκαν κατά παραγγελία.
Το μουσείο της Porsche στη Στουτγκάρδη, δημοσίευσε στην επίσημη σελίδα του στο Facebook μερικές εικόνες από δύο εκ των επτά μοναδικών 959 που κατασκευάστηκαν μετά από ειδική παραγγελία ενός Άραβα πρίγκιπα.
Η πρώτη 959 ξεχωρίζει από τη χρυσή απόχρωση στο αμάξωμα και τις ζάντες, η οποία συνδυάζεται με καφέ γραφικά και μπεζ δέρμα στο εσωτερικό. Καμία άλλη 959 δεν έχει τις συγκεκριμένες αποχρώσεις ενώ όπως αναφέρει η εταιρεία, επένδυση από χρυσό έχουν ακόμα και οι απολήξεις της εξάτμισης.
Το δεύτερο αυτοκίνητο είναι βαμμένο σε κόκκινη απόχρωση με ασορτί εσωτερικό. Στην καμπίνα κυριαρχεί το κόκκινο δέρμα, οι επενδύσεις από ξύλο (ταμπλό, λεβιές, χειρόφρενο) ενώ διαφορετικό είναι και το τιμόνι με το έμβλημα του πρίγκιπα στο κέντρο (όπως και στον επιλογέα ταχυτήτων) και την επιγραφή Porsche στη στεφάνη.
Εκτός από τα δύο μοντέλα που βρίσκονται στο μουσείο της Porsche, και οι υπόλοιπες 959 του Άραβα πρίγκιπα έχουν ξεχωριστές αποχρώσεις τις οποίες επέλεξε ο ίδιος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε Porsche 959 και 918 Spyder στην πίστα των Μεγάρων
Η Porsche 959 ξεκίνησε ως ένα φιλόδοξο project για το Group B βασισμένο στην 911, και κατέληξε στο πιο τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο παραγωγής της εποχής του. Το μοντέλο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 1983, ενώ κυκλοφόρησε στην αγορά το 1986.
Ο διπλά υπετροφοδοτούμενος εξακύλινδρος boxer κινητήρας 2,85 λίτρων απέδιδε 450 PS και 500 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδιδόταν και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και του εξελιγμένου συστήματος τετρακίνησης PSK (Porsche-Steuer Kupplung) με πολύδισκο συμπλέκτη και προγράμματα οδήγησης. Την εικόνα συμπλήρωναν η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με μεταβλητό ύψος, οι ζάντες από μαγνήσιο, το αεροδυναμικό αμάξωμα από ελαφριά υλικά, και τα πρώτα ελαστικά run-flat που εξελίχθηκαν από την Bridgestone αποκλειστικά για το μοντέλο. Όσο για τις επιδόσεις, ήταν απλά εξωπραγματικές για την εποχή, με την επιτάχυνση 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 3,9" και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 319 km/h!
Συνολικά, μεταξύ 1986 και 1988 η Porsche κατασκεύασε μόλις 337 μονάδες της 959, με έξι επιπλέον αυτοκίνητα το 1992 μετά από ειδική παραγγελία ενός ειδικού πελάτη (δε γνωρίζουμε αν ο Άραβας πρίγκιπας είναι το ίδιο πρόσωπο). Μπορεί η 959 να αποτέλεσε μεγάλη οικονομική ζημιά για την Porsche, όμως η τεχνολογία που εισήγαγε αποτέλεσε προπομπό όλων των μελλοντικών της μοντέλων, αλλάζοντας τα δεδομένα στην αυτοκίνηση.