Η Γερμανία ψήφισε κανόνες για τα ηλεκτρικά πατίνια
Τι θα ισχύει για την κυκλοφορία τους - «Πόλεμος» εταιρειών για να αποσπάσουν μερίδιο από μια αναπτυσσόμενη αγορά.
Η Γερμανία ψήφισε την Παρασκευή τους κανόνες που διέπουν την κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στη χώρα, ανοίγοντας έτσι το δρόμο στις νεοσύστατες αμερικανικές εταιρείες Bird Rides και Lime να εισέλθουν στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης. Την ίδια στιγμή η Volkswagen παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον τις εξελίξεις, αφού και αυτή έχει από καιρό παρουσιάσει τη δική της πρόταση για ένα e-scooter όπως ονομάζονται.
Το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο που εκπροσωπεί τα 16 κρατίδια άναψε λοιπόν την Παρασκευή το πράσινο φως για την κυκλοφορία των e-scooters στους δρόμους της Γερμανίας.
Ανάμεσα στις σημαντικότερες αλλαγές είναι να μην επιτρέπεται η χρήση των σκούτερ από άτομα ηλικίας κάτω των 14 ετών. Η αρχική πρόταση προέβλεπε να επιτρέπεται η οδήγηση ήδη από τα 12 έτη, τουλάχιστον για τα ηλεκτρονικά πατίνια χαμηλών ταχυτήτων. Επίσης, σε αντίθεση με τους αρχικούς σχεδιασμούς, τα φιλικά προς το περιβάλλον πατίνια δεν θα επιτρέπονται σε πεζοδρόμια παρά μόνον σε ποδηλατόδρομους. Η κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει τώρα υπόψη τις ενστάσεις των κρατιδίων, οι οποίες στηρίζονται εν πολλοίς και στις εμπειρίες από άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν κατακτήσει ήδη τους δρόμους. Η κυβέρνηση σκοπεύει να τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία τον επόμενο μήνα.
Την ίδια στιγμή στο Παρίσι αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, επικρατεί ένας σκεπτικισμός ως προς την επέκταση του φαινομένου και τις τοπικές Αρχές να αναζητούν τρόπους να βάλουν μια τάξη, αφού έχουν καταγραφεί και πολλά ατυχήματα.
Διεθνής ανταγωνισμός
Την ώρα που οι αμερικανικές εταιρείες που προαναφέραμε έχουν ήδη συγκεντρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση, οι Ευρωπαίοι βρίσκονται μάλλον πίσω, αλλά κινούνται πλέον γρήγορα σε έναν αγώνα δρόμου για την ανάπτυξη ανάλογων προϊόντων. Πέραν από την VW που όπως είπαμε έχει αναπτύξει το δικό της σχέδιο, η σουηδική Voi Technology δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα ξεκινήσει τις δραστηριότητές της στη Γερμανία τον Ιούνιο. Παράλληλα, η εταιρεία Rival Flash, η οποία δημιουργήθηκε από τον συνιδρυτή Lukasz Gadowski, έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με την Herne, πόλη της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, για να προσφέρει ηλεκτρονικά σκούτερ για ενοικίαση.
Την ίδια στιγμή, ο Fredrik Hjelm, διευθύνων σύμβουλος της Voi Technology δήλωσε ότι η Γερμανία «είναι η πιο σκληρή αγορά μέχρι στιγμής από πλευράς κανονισμών».
Με βάση αυτούς – είπε – πρέπει να κατασκευάσουμε ένα νέο όχημα που να ανταποκρίνεται σε αυτούς τους κανονισμούς, αφού έχουν βάλει προδιαγραφές ακόμη και για την απόσταση και τη γωνία ανάμεσα στο πίσω φως και το έδαφος.
Η Voi είναι ένας από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους παίκτες στη συγκεκριμένη αγορά, έχοντας συγκεντρώσει συνολικά πάνω από 150 εκατομμύρια δολάρια επενδύσεων από εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων σύμφωνα με το Bloomberg.
Ωστόσο, οι ανταγωνιστές των ΗΠΑ, όπως η Lime και η Bird, εμφανίζονται οικονμικά πολύ πιο ισχυροί, κάτι που πυροδότησε αντιδράσεις στην Ευρώπη με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Γηραιά Ήπειρο να επιδιώκουν συγχωνεύσεις ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να προσελκύσουν χρηματοδότηση.
Φαίνεται πως μια νέα μεγάλη αγορά που έχει να κάνει με τις αστικές μετακινήσεις να αναπτύσσεται ραγδαία, ωστόσο ουδείς μπορεί να προβλέψει έως πού θα φτάσει με τους σκεπτικιστές να μιλούν για «μόδα» που θα ξεφουσκώσει μάλλον γρήγορα.
Μένει να δούμε αν θα επαληθευτούν.