Η Γερμανία επενδύει €9 δισ. στο υδρογόνο
Παρά το επικείμενο λανσάρισμα νέων EV από τους εθνικούς ομίλους, η γερμανική κυβέρνηση υιοθέτησε την αντίθετη άποψη ανακοινώνοντας προϋπολογισμό 9 δισ. ευρώ για το υδρογόνο. Στόχος να γίνει η Νο 1 χώρα παραγωγής στον κόσμο.
To VW Group, η BMW και η Mercedes-Benz έχουν ένα κοινό σημείο αυτή την εποχή: Ευρεία επικοινωνία για την ηλεκτρική κινητικότητα και επενδύσεις που ανέρχονται συνολικά σε δισεκατομμύρια ευρώ. Κι ενώ οι κατασκευαστές έχουν πέσει με τα μούτρα στα επαναφορτιζόμενα EV, η γερμανική κυβέρνηση περί άλλων τυρβάζει, ανακοινώνοντας ειδικό κονδύλι εννέα δισεκατομμυρίων ευρώ για το… υδρογόνο. Την άλλη εναλλακτική οδό για το αυτοκίνητο του αύριο.
Συγκεκριμένα, η Γερμανία επικεντρώνεται κυρίως στην πλευρά των καυσίμων, ελπίζοντας να γίνει ο παγκόσμιος ηγέτης στην παραγωγή υδρογόνου. Ωστόσο, οι κατασκευαστές θα πρέπει να ακολουθήσουν για να στηριχτεί ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, κάτι που δεν είναι σίγουρο ότι θα συμβεί. Η Daimler επιβεβαίωσε μόλις πρόσφατα ότι εγκαταλείπει προς το παρόν τα σχέδια για ένα αυτοκίνητο με ενεργειακή κυψέλη καυσίμου.
Ας θυμηθούμε επίσης ότι, στην περίπτωση των αυτοκινήτων με κυψέλη καυσίμου, το υδρογόνο δεν προσφέρει το ίδιο ενέργεια, αλλά αποτελεί έναν «φορέα» που καθιστά δυνατή την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί από τα ηλεκτρομοτέρ. Η απόδοση της ενεργειακής αλυσίδας είναι επομένως σαφώς χειρότερη από ένα συμβατικό ηλεκτρικό όχημα με μπαταρίες, καθώς οι απώλειες δεν είναι αμελητέες σε μια κυψέλη καυσίμου.
Η Γερμανία διευκρινίζει ότι προτίθεται να παράγει καθαρό υδρογόνο, το οποίο προφανώς δεν είναι κάτι που γίνεται χωρίς ενέργεια. Σχεδόν όλο το υδρογόνο που παράγεται σήμερα στον κόσμο προέρχεται από πηγές φυσικού αερίου και πετρελαίου, και ιδίως από το φυσικό αέριο.