Η Γερμανία επαναφέρει τις επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν έδαφος στη γερμανική αγορά μετά την παύση των επιδοτήσεων, οπότε αναμένεται να επανέλθουν.
Λιγότερο από ένα χρόνο αφότου η Γερμανία έπαυσε τις κρατικές επιδοτήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θέλει να εισαγάγει ξανά φορολογικά οφέλη για τα EV, αλλά αποκλειστικά για τα εταιρικά μοντέλα. Η κίνηση έρχεται αφότου τα αφεντικά της Volkswagen απείλησαν να κλείσουν γερμανικά εργοστάσια λόγω μειωμένης ζήτησης.
Τα νέα κίνητρα περιλαμβάνουν ένα «πρόγραμμα απόσβεσης» για εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με αναδρομική ισχύ από την 1η Ιουλίου του 2024 έως τον Δεκέμβριο του 2028. Αυτό θα επιτρέψει στις εταιρείες να διεκδικήσουν φορολογική έκπτωση ίση με το 40% της αξίας του EV κατά το έτος αγοράς του, με το ποσοστό να πέφτει σταδιακά έως το 6%.
Ναι, να επιδοτήσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά τα δικά μας, όχι των Κινέζων
Επιπλέον, το ανώτατο όριο τιμής για τα φορολογικά πλεονεκτήματα στα EV αυξήθηκε από τα €70.000 στα €95.000. Στοχεύοντας ξεκάθαρα στην πιο premium γωνιά της ηλεκτρικής αγοράς, ώστε τα κονδύλια να μην απορροφηθούν από την αγορά κινεζικών μοντέλων. Γερμανοί αξιωματούχοι ελπίζουν ότι αυτά τα μέτρα θα ενισχύσουν τις EV πωλήσεις και ταυτόχρονα θα αποτελέσουν χείρα βοηθείας για τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η ηλεκτρική Mercedes-AMG GT στοχεύει την Taycan με 1.000 ίππους
Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων θα μειώσουν σημαντικά τα μηνιαία μισθώματα που καταβάλλουν. Πιο συγκεκριμένα, το φορολογητέο εισόδημά τους αυξάνεται κατά 0,25% της ακαθάριστης τιμής καταλόγου του EV ανά μήνα. Ποσοστό που ανέρχεται σε 0,5% για τα υβριδικά και τα PHEV και 1% για τα οχήματα που κινούνται με αμιγώς θερμικό κινητήρα. Όπως αναφέρει το Auto Bild, στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε μηνιαίο μίσθωμα €237,5 για ένα EV των €95.000 όπως η BMW i5, η Mercedes-Benz EQE SUV ή Porsche Macan Electric. Αντί για €950 που θα ήταν χωρίς τα κίνητρα.
Οι επιδοτήσεις εκτιμάται ότι θα κοστίσουν συνολικά €540 εκατομμύρια. Η αγορά EV στη Γερμανία δεν έχει ανακάμψει μετά την παύση των κρατικών επιδοτήσεων τον Δεκέμβριο του 2023. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι πωλήσεις EV στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 69% τον Αύγουστο του 2024 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι, ενώ τον Ιούλιο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν -37%.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen, έχουμε 1-2 χρόνια για να σώσουμε την κατάσταση
Σε πρόσφατη συνάντηση με εργαζομένους, υψηλόβαθμα στελέχη της Volkswagen αποκάλυψαν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο να κλείσουν γερμανικά εργοστάσια. Η εταιρεία κατηγορεί τις συνθήκες της αγοράς για την απώλεια περίπου 500.000 πωλήσεων σε ετήσια βάση. Τα νέα κίνητρα ενδέχεται να βοηθήσουν στην αποφυγή κλεισίματος εργοστασίων, κάτι που θα έβλαπτε την οικονομία της χώρας.