Η Formula 1 έβαλε προσωρινό φρένο στην Andretti

Η Formula 1 έβαλε προσωρινό φρένο στην Andretti

Από δέκα ομάδες θα απαρτίζεται το grid της Formula 1, τουλάχιστον μέχρι το 2028, καθώς η ομάδα της Andretti δεν έλαβε τελικά την πολυπόθητη έγκριση από την Formula 1.

Andretti-Cadillac

Μπορεί η FIA να είχε ανάψει το πράσινο φως για την ένταξη της Andretti στο grid από το 2025, η Formula 1 όμως φρέναρε τα σχέδια της αμερικανικής ομάδας, τουλάχιστον προσωρινά.

Και λέμε προσωρινά, διότι της άφησε ανοιχτό παράθυρο για το 2028. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Η ομάδα της Andretti, μπορεί να είχε λάβει την έγκριση της FIA, είχε όμως μπροστά της ένα ακόμα πιο δύσκολο, ανυπέρβλητο όπως αποδείχθηκε «εμπόδιο» να ξεπεράσει. Αυτό της ίδιας της Formula 1, με δεδομένο ότι οι υπόλοιπες ομάδες είχαν εκφράσει τις επιφυλάξεις τους για την είσοδο και εντέκατης ομάδας στο πρωτάθλημα (δεν ήθελαν να διαμοιραστούν ακόμα περισσότερο τα έσοδα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα και τις λοιπές εμπορικές συμφωνίες).

Απορρίφθηκε η αίτηση συμμετοχής της Andretti στην Formula 1, η οποία όμως άφησε ανοιχτό παράθυρο για το 2028

Andretti-Cadillac

Με μία μακροσκελή ανακοίνωση, η Formula One Management, ο εμπορικός φορέας της F1 που ανήκει στη Liberty Media επεξηγεί τους λόγους που οδήγησαν στην απόρριψη της αίτησης. Σύμφωνα με την FOM λοιπόν, η προσθήκη μιας ενδέκατης ομάδας στο πρωτάθλημα «δεν θα προσέφερε από μόνη της αξία στο θεσμό. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για μία νέα ομάδα να φέρει περαιτέρω αξία στο πρωτάθλημα είναι με την ανταγωνιστικότητά της. Δεν πιστεύουμε ότι η αιτούσα θα είναι ένας ανταγωνιστικός συμμετέχων».

Συν τοις άλλοις, η FOM υποστήριξε πως ήταν αδόκιμο να κατασκευαστεί ένα μονοθέσιο με προδιαγραφές του 2025 για να αλλάξει μόλις έναν χρόνο αργότερα, στο πλαίσιο της συνολικής αλλαγής των κανονισμών.

Η FOM όμως, δεν θέλησε να κλείσει όλες τις πόρτες για την ομάδα του Michael Andretti, γιου του πρωταθλητή του 1978, Mario Andretti. «Θα αντιμετωπίζαμε διαφορετικά μια αίτηση ομάδας για το Πρωτάθλημα του 2028 με εξασφαλισμένη μονάδα ισχύος της General Motors, είτε ως εργοστασιακής ομάδας είτε ως πελατειακής της GM, που θα σχεδιάζει όλα τα εξαρτήματα που επιτρέπεται εντός των τειχών της. Σε τέτοια περίπτωση θα υπήρχαν επιπλέον παράγοντες προς εξέταση σχετικά με την αξία που θα φέρει ο αιτούμενος στο Πρωτάθλημα, συγκεκριμένα αν φέρει έναν διακεκριμένο νέο κατασκευαστή αυτοκινήτων στο σπορ ως προμηθευτή μονάδων ισχύος».

Andretti-Cadillac

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Formula 1 επιστρέφει στη Μαδρίτη

Θυμίζουμε σε αυτό το σημείο, πως η Andretti σε πρώτη φάση θα προμηθευόταν κινητήριες μονάδες από την Alpine, έως ότου η Cadillac παρέδιδε τους δικούς της κινητήρες, το 2028. Η αμερικανική εταιρεία άλλωστε έχει δεσμευθεί πως δεν θα μπει με καμία άλλη ομάδα στο πρωτάθλημα, πέραν της Andretti.

Όπως είναι φυσικό, η εξέλιξη αυτή έφερε μεγάλη απογοήτευση στους κόλπους της αμερικανικής ομάδας, η οποία με επίσημη ανακοίνωσή της εκφράζει την αντίθεσή της προς την απόφαση της FOM.

 

 

«Η Andretti Cadillac εξέτασε τις πληροφορίες που μοιράστηκε η Formula One Management Limited και διαφωνεί έντονα με το περιεχόμενό τους. Ο Andretti και η Cadillac είναι δύο επιτυχημένοι παγκόσμιοι οργανισμοί μηχανοκίνητου αθλητισμού που έχουν δεσμευτεί να τοποθετήσουν μια γνήσια αμερικανική ομάδα εργασίας στη F1, που θα ανταγωνίζεται μαζί με τους καλύτερους στον κόσμο.

Είμαστε περήφανοι για τη σημαντική πρόοδο που έχουμε ήδη κάνει στην ανάπτυξη ενός άκρως ανταγωνιστικού αυτοκινήτου και της μονάδας ισχύος με μια έμπειρη ομάδα πίσω από αυτό, και η δουλειά μας συνεχίζεται με ρυθμό. H Andretti Cadillac θα ήθελε επίσης να αναγνωρίσει και να ευχαριστήσει τους οπαδούς που εξέφρασαν την υποστήριξή τους».

Μέσω Χ τοποθετήθηκε ο Mario Andretti: «Είμαι συντετριμμένος. Δεν θα πω τίποτε άλλο γιατί δεν βρίσκω άλλες λέξεις εκτός από το ότι είμαι συντετριμμένος».

 

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube