Η ΕΕ κάνει πίσω στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης λόγω Κίνας!

Η ΕΕ κάνει πίσω στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης λόγω Κίνας!

Οι ηγέτες της ΕΕ θα ανακοινώσουν ομόφωνα, από τη σύνοδο κορυφής στις Βρυξέλες, ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα διατηρηθούν εν ζωή και μετά το 2035. Χρησιμοποιώντας βέβαια e-fuels…

Παρότι η επίσημη ατζέντα της συνόδου κορυφής στις Βρυξέλες δεν περιελάμβανε οποιαδήποτε συζήτηση περί αλλαγών στους νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί για το κλίμα στην ΕΕ, οι ηγέτες των ευρωπαϊκών χωρών όχι απλά συζήτησαν εκτενώς γι' αυτό το θέμα αλλά σύμφωνα με έγκυρες πηγές, θεωρείται «κλειδωμένη» η απόφαση για επέκταση της χρήσης θερμικών συνόλων στα αυτοκίνητα και μετά το 2035, με την προϋπόθεση, να χρησιμοποιούν e-fuels.  

e-fuel  

To Βερολίνο πίεσε ασφυκτικά προς αυτήν την κατεύθυνση (έχουν επενδύσει άλλωστε πολλά οι Γερμανοί στα συνθετικά καύσιμα), από τη στιγμή που αντιλήφθηκε ότι η απόλυτη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση θα γυρίσει μπούμερανγκ στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. 

Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές και κυρίως η ισχυρή γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία άργησαν αλλά κατάλαβαν, ότι υστερούν σημαντικά έναντι της Κίνας σε πρώτες ύλες για την κατασκευή των ηλεκτρικών τους οχημάτων!

Βασικά δεν υστερούν απλώς αλλά εξαρτώνται για την ακρίβεια από την Κίνα η οποία έχει άφθονο λίθιο, κοβάλτιο και τις λοιπές απαραίτητες πρώτες ύλες για την κατασκευή των μπαταριών στα ηλεκτρικά οχήματα.

eu

Αυτό που δεν έχει (ακόμα) τόσο ανεπτυγμένο η Κίνα ή έστω σε βαθμό άμεσα συγκρίσιμο με τους Ευρωπαίους, είναι η τεχνογνωσία πάνω στην κατασκευή προηγμένων τεχνολογικά κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Είναι ουσιαστικά η «εμπειρία» και η κληρονομιά που κουβαλούν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές στις πλάτες τους από την εξέλιξη θερμικών συστημάτων κίνησης τα τελευταία 100+ χρόνια. Και αυτό είναι ίσως και το μοναδικό τους αβαντάζ έναντι των Κινέζων...

«Εάν καταλαβαίνω σωστά από τις συνομιλίες μεταξύ της Επιτροπής και των Γερμανών Αξιωματούχων, βαδίζουμε... σε ένα καλό μονοπάτι», δήλωσε σχετικά με το θέμα ο Γερμανός Καγκελάριος Olaf Scholz, κατά την άφιξή του στην σύνοδο κορυφής.

Ο Scholz βέβαια αρνήθηκε να απαντήσει στο πότε αναμένει να ανακοινωθεί η συμφωνία, κάποιοι άλλοι ηγέτες όμως όπως ο Ολλανδός πρωθυπουργός Mark Rutte, δήλωσαν ότι «είναι θέμα λίγων ημερών».

«Οι διαπραγματεύσεις προχωρούν, υπάρχει αμοιβαία βούληση απ’ όλες τις πλευρές για την τάχιστη επίλυση αυτού του θέματος», ανέφερε χαρακτηριστικά και η επικεφαλής της Επιτροπής της ΕΕ, Ursula von der Leyen, στην συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε μετά την ολοκλήρωση της πρώτης μέρας της συνόδου χτες.

eu

Αυτό λοιπόν που θα επισημοποιηθεί βάσει νόμου τις προσεχείς ημέρες είναι ότι στην Ευρώπη θα μπορούν να πωλούνται νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035 αρκεί να χρησιμοποιούν e-fuels. 

O Αυστριακός Καγκελάριος, Karl Nehammer, δήλωσε ότι «είμαι βέβαιος πως όλες οι χώρες της ΕΕ θα βγουν κερδισμένες από αυτήν την απόφαση. Ας μην κρυβόμαστε, με τον τρόπο αυτό θα μειώσουμε και την εξάρτηση μας σε πρώτες ύλες από την Κίνα». 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube