Η Βρετανία επανεξετάζει τα όρια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Βρετανία επανεξετάζει τα όρια για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βρετανική κυβέρνηση επανεξετάζει τα μη ρεαλιστικά όρια για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακούγοντας τις ανησυχίες των αυτοκινητοβιομηχανιών.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου φαίνεται έτοιμη να αναθεωρήσει τα αυστηρά όρια πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV), μετά από πιέσεις αυτοκινητοβιομηχανιών που δηλώνουν ότι οι στόχοι είναι ανέφικτοι λόγω της περιορισμένης ζήτησης.

Ο υπουργός Εμπορίου, Jonathan Reynolds, ανακοίνωσε σε δείπνο της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Εμπόρων (SMMT) ότι θα ξεκινήσει διαβουλεύσεις με τους εκπροσώπους της βιομηχανίας για μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση στον κανονισμό μηδενικών εκπομπών (ZEV).

Στο πλαίσιο της στρατηγικής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης έως το 2030, η βρετανική νομοθεσία έχει θέσει αυστηρές ποσοστώσεις για τις πωλήσεις EV: το 22% των αυτοκινήτων και το 10% των φορτηγών που πωλούνται το 2024 πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικά.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές πέτυχαν αυτούς τους στόχους μόνο σε έναν μήνα φέτος, κυρίως λόγω της περιορισμένης προθυμίας των καταναλωτών να στραφούν στα EV. Με τη διακοπή των κρατικών επιδοτήσεων για EV το 2022 να μην βοηθούν τη στροφή των καταναλωτών.

Οι εταιρείες που δεν συμμορφώνονται κινδυνεύουν με τεράστια πρόστιμα, ύψους 15.000 λιρών για κάθε αυτοκίνητο που υπερβαίνει τα επιτρεπόμενα όρια. Για να αποφύγουν τις κυρώσεις, κάποιες περιορίζουν τεχνητά τη διαθεσιμότητα αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ άλλες προσφέρουν εκπτώσεις για να προωθήσουν τα EV. Η κατάσταση προβλέπεται δυσκολότερη, καθώς οι ποσοστώσεις αυξάνονται στο 28% για τα αυτοκίνητα το 2025 και στο 80% το 2030.

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

«Ο υπουργός Μεταφορών κι εγώ έχουμε ακούσει ξεκάθαρα την ανάγκη για υποστήριξη ώστε η μετάβαση να είναι επιτυχημένη», δήλωσε ο Reynolds, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση θα εξετάσει προτάσεις για αλλαγές στον κανονισμό ZEV. Παρόλα αυτά, τόνισε ότι παραμένει αποφασισμένη να τηρήσει το χρονοδιάγραμμα του 2030, με υβριδικά οχήματα να επιτρέπονται μέχρι το 2035.

Η πίεση για προσαρμογές ενισχύεται από πρόσφατες εξελίξεις. Η Stellantis ανακοίνωσε το κλείσιμο του εργοστασίου της Vauxhall στο Luton, ενώ η Ford ανακοίνωσε την περικοπή 4.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων 800 στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Η βιομηχανία μας αντιμετωπίζει μεγαλύτερες προκλήσεις από ποτέ τα τελευταία 50 χρόνια», παραδέχτηκε ο Reynolds, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για μια ισορροπημένη προσέγγιση που θα στηρίζει τη μετάβαση χωρίς να υπονομεύει τη βιωσιμότητα του κλάδου.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube