Hyundai Ioniq 5 N eN1 Cup, ένα ελαφρωμένο αγωνιστικό EV
Με κάμποσο ελάφρωμα και σύνθετους ήχους, το Hyundai Ioniq 5 N μετατρέπεται σε ικανό αγωνιστικό κι αποκτά το δικό του Ενιαίο Πρωτάθλημα.
Το Hyundai Ioniq 5 N ανακυρήχθηκε World Performance Car για τη χρονιά 2024 και θα αποκτήσει Ενιαίο Πρωτάθλημα. Ονομάζεται eN1 και θα αποτελείται από αγώνες σπριντ, καθώς κι αναμετρήσεις νοκ άουτ ένας προς έναν.
Το Ioniq 5 N αποτελεί το πρώτο μοντέλο N μηδενικών εκπομπών ρύπων και το αγωνιστικό υφίσταται αρκετές αλλαγές σε σύγκριση με το μοντέλο που μπορείτε να αγοράσετε και να κυκλοφορείτε νόμιμα στον δρόμο.
Όταν η έκδοση δρόμου έχει 650 ίππους και τόσα ηλεκτρονικά καλούδια, λογικό είναι να υπάρξει κι αντίστοιχα προσεγμένο αγωνιστικό
Για αρχή, η Hyundai ανέλαβε να μειώσει το βάρος. Το Ioniq 5 N παραγωγής ζυγίζει πάνω από 2.200 kg, με το αγωνιστικό eN1 Cup να έχει χάσει κάμποσα από δαύτα. Παρά το εκτεταμένο ελάφρωμα, έχει πέσει κάτω από τους δύο τόνους, αλλά όχι πολύ. Πλέον είναι στα 1.970 kg, σημαντική διαφορά από το μοντέλο παραγωγής, αλλά παραμένει βαρύτερο από ένα εργοστασιακό Model 3 Performance.
Φοράει βέβαια ένα πλήρες body-kit αμαξώματος με διογκωμένα φτερά και τεράστια πίσω αεροτομή. Η οροφή είναι πλέον από πλαστικό ενισχυμένο με υαλοβάμβακα (FRP) και παράθυρα από πολυανθρακικό υλικό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Hyundai Ioniq 5 N αποκτά αγωνιστικό Ενιαίο Πρωτάθλημα
Διαθέτει επίσης σφυρήλατους τροχούς 18 ιντσών με σλικ ελαστικά 280/680R18, ενώ στην απογυμνωμένη καμπίνα υπάρχει ένα μόνο μπάκετ κάθισμα. Ωστόσο, φέρει κάποια χαρακτηριστικά που αναγκαστικά ανεβάζουν τη ζυγαριά.
Για παράδειγμα, σε σχέση με ένα Ioniq 5 N παραγωγής, το eN1 Cup φορά roll cage συμβατό με τους κανονισμούς της FIA, επιπλέον αντιπυρική προστασία και διακόπτη απενεργοποίησης υψηλής τάσης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Hyundai Ioniq 5 N ισοφαρίζει την BMW M2 CS στο Ring [video]
Τα αμορτισέρ είναι πλέον ρυθμιζόμενα, με διαφορετικό κάμπερ κι απόσταση από το έδαφος μειωμένη κατά 7 cm. 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4πίστονες πίσω αναλαμβάνουν την πέδηση, ενώ υπάρχει προειδοποιητική ένδειξη υψηλής τάσης, Η θύρα φόρτισης έχει μετατοπιστεί στο πίσω μέρος.
Καθόλου παραδόξως, το αγωνιστικό αυτοκίνητο διατηρεί τον σύνθετο ήχο κινητήρα (N e-Shift) και τη λειτουργία που επιτρέπει τεχνητές αλλαγές ταχυτήτων (N e-Shift). Το ίδιο και το N Grin Boost που ξεκλειδώνει την πλήρη ισχύ για 10”.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Tο Hyundai Ioniq 5 N ανακυρήχθηκε World Performance Car
Καμία αλλαγή στους δύο ηλεκτροκινητήρες. Συνεχίζουν να αποδίδουν συνδυαστικά 650 ίππους όπως και στο δρομίσιο Ioniq 5 N, από όπου κληρονόμησε επίσης το πακέτο μπαταριών 84 kWh.
Δεν έχουν ανακοινωθεί νούμερα επιδόσεων, αλλά περιμένουμε ότι θα χρειάζεται περίπου τρία δευτερόλεπτα για το σπριντ 0-100 km/h. Δεδομένου ότι το ηλεκτρικό crossover παραγωγής απαιτεί 3,4” με σαφώς μεγαλύτερο βάρος και χειρότερη πρόσφυση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Hyundai Ioniq 5 N στα χέρια του Drift King [video]
Θα δούμε το νέο Ioniq 5 N eN1 Cup Car σε δράση για πρώτη φορά στις 27 Απριλίου κατά τη διάρκεια του εναρκτήριου γύρου του Φεστιβάλ Hyundai N 2024 στο Inje Speedium. Συνολικά 10 αγώνες έχουν προγραμματιστεί για τη φετινή χρονιά.