Το Hyundai Ioniq 5 N αποκτά αγωνιστικό Ενιαίο Πρωτάθλημα
Ένα τόσο οδηγοκεντρικό μοντέλο όπως το Hyundai Ioniq 5 N είναι λογικό κι αναμενόμενο να αποκτήσει το δικό του Ενιαίο Πρωτάθλημα.
Αν το Hyundai Ioniq 5 N επαληθεύσει στην πράξη όσα υπόσχεται, θα είναι ένα από τα πιο οδηγοκεντρικά ηλεκτρικά μοντέλα. Γιατί λοιπόν να μην αποκτήσει και το δικό του Ενιαίο Πρωτάθλημα;
Το κορεατικό μοντέλο ενσωματώνει διάφορα συστήματα που υποβοηθούν το drift. Όπως το N Drift Optimizer. Ένα drift mode που εξετάζει συνεχώς παραμέτρους όπως η γωνία του τιμονιού και μοιράζει την κατανομή ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.
Ένα τόσο οδηγοκεντρικό μοντέλο όπως το Hyundai Ioniq 5 N είναι λογικό κι αναμενόμενο να αποκτήσει το δικό του Ενιαίο Πρωτάθλημα. Θα πέρνατε μέρος;
Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift.
Η κατανομή ροπής N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί τo Hyundai Ioniq 5 N ενθουσίασε τον Drift King [video]
Το N Grin Boost μεγιστοποιεί την επιτάχυνση με αύξηση της ισχύος για 10 δευτερόλεπτα και το N Launch Control παρέχει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν το όχημά τους με τρόπο ανάλογο ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού.
Την ίδια στιγμή, το Hyundai Ioniq 5 N υπόσχεται ότι όχι μόνο θα οδηγείται σαν καθαρόαιμο θερμικό, αλλά θα ακούγεται και παρόμοια. Το σύστημα N Sound Plus παράγει ήχους που θυμίζουν εκείνους ενός συμβατικού σπόρτσκαρ με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Με τέτοια ισχυρά θέλγητρα, δεν μας εκπλήσσει καθόλου η απόφαση των Κορεατών να ανακοινώσουν ένα Ενιαίο Πρωτάθλημα που θα λαμβάνουν μέρος μόνο Hyundai Ioniq 5 N. Το αγωνιστικό μοντέλο θα ονομάζεται eN1 Cup και θα είναι ελαφρύτερο κατά 250 kg από την έκδοση παραγωγής.
Τα πλαϊνά και πίσω παράθυρα θα είναι από πολυανθρακικό υλικό, ενώ 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω αντίστοιχα θα αναλαμβάνουν την πέδηση. Αγωνιστικά σλικ ελαστικά 280/680R18 θα βρίσκονται και στις τέσσερις γωνίες, ενώ η απόσταση από το έδαφος θα μειωθεί κατά 7 cm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Hyundai Ioniq 5 N ντριφτάρει στον πάγο πλάι στο i20 N WRC [video]
Η έκδοση δρόμου φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, που παράγει συνδυαστικά 650 PS και 770 Nm ροπής όταν χρησιμοποιείται η λειτουργία N Grin Boost. Αυτή η λειτουργία θα επιτρέπεται κατά την προσπέραση στους αγώνες του Ενιαίου.
Με τεχνητή αίσθηση αλλαγών ταχυτήτων, ο οδηγός νιώθει ότι χειρίζεται ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT οκτώ σχέσεων. Λογικά δεν θα υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στο αγωνιστικό Ioniq.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με ήχους «κόφτη» και αλλαγών σχέσεων το Hyundai Ioniq 5 N
Στο εσωτερικό, θα διαθέτει roll cage, εγκεκριμένο από τη FIA, και θα είναι επίσης εξοπλισμένο με ανυψωτικό γρύλο αέρα για ευκολότερη συντήρηση.
Η εξέλιξη του eN1 Cup αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024, ενώ οι αγώνες του Ενιαίου θα ξεκινήσουν τον Μάιο της ίδιας χρονιάς.