Honda e, βγαίνει σε πρόωρη σύνταξη

Honda e, βγαίνει σε πρόωρη σύνταξη

Θέλοντας να αποτελέσει την ηχηρή έκπληξη στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Honda e κατέληξε σε ηχηρή εμπορική αποτυχία. Ύστερα από μόλις τέσσερα χρόνια καριέρας, μας κουνάει το μαντίλι.

Honda e

Στην IAA του 2017 στη Φρανκφούρτη, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το πρωτότυπο Urban EV, προάγγελο του Honda e.

Κόνσεπτ για ένα ηλεκτρικό techno αυτοκίνητο πόλης, με στιλ που παρέπεμπε στην πρώτη γενιά του Civic.

Στην ίδια γερμανική πόλη και στην ίδια έκθεση, δύο χρόνια αργότερα, η ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής που ονόμασε Honda e. Ο σχεδιασμός του μπορεί να είχε γίνει λίγο πιο βαρύς, αλλά το αυτοκίνητο κέρδισε ακόμη δύο πόρτες στην πορεία του προς την εμπορία. Πάνω απ’ όλα όμως, δεν απώλεσε τίποτα από την techno πλευρά του.

Tο Honda e δεν θα έχει αντικαταστάτη, με τον Ιάπωνα κατασκευαστή να επικεντρώνεται στην αγορά των SUV

Honda e

Παρά την τοποθέτησή του σε μια μάλλον λιτή κατηγορία για λόγους τιμής, το μικρό γιαπωνέζικο ηλεκτρικό χρησιμοποιούσε κάμερες αντί για καθρέφτες και όχι λιγότερες από έξι οθόνες (περιλαμβανομένων των τριών που επείχαν θέση καθρεφτών) που έκαναν τον οδηγό του Honda e περίπου… χειριστή ιπτάμενου δίσκου. Και αδιαμφισβήτητα, επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα αξιόλογο αυτοκίνητο, του οποίου τη δοκιμή μπορείτε να διαβάσετε εδώ

Με υψηλή τεχνολογία, το μικρό Honda τόλμησε να φιγουράρει στις εκθέσεις με ανεκδιήγητα υψηλή τιμή και περιορισμένη αυτονομία. Η Honda γνώριζε καλά ότι η πρότασή της δεν θα είναι No 1 σε πωλήσεις στην Ευρώπη. Ο στόχος είχε τεθεί στις 10.000 μονάδες ετησίως, στις οποίες θα πρέπει να προσθέσουμε ακόμα 1.000 αυτοκίνητα για την JDM. Αλλά αυτοί οι στόχοι δεν επρόκειτο ποτέ να επιτευχθούν, ούτε καν να προσεγγιστούν. Το 2020 ήταν η καλύτερη χρονιά του Honda e στην Ευρώπη με παραδόσεις 4.020 αυτοκινήτων. Στην Ιαπωνία, το καλύτερο σκορ ήταν αυτό του 2021, με 721 πελάτες να επιλέγουν το ηλεκτρικό Honda στο αρχιπέλαγος.

Honda e

Αντιμέτωπη με αυτήν την άβολη επίδοση, η Honda αποφάσισε να διακόψει την επένδυση στο αυτοκίνητο. Μέχρι το τέλος του έτους, δεν θα είναι πλέον δυνατή η παραγγελία του Honda e στην ευρωπαϊκή αγορά. Η ιαπωνική αγορά λογικά θα ακολουθήσει πολύ γρήγορα, δεδομένου του όγκου πωλήσεων.

Με την πιο πρόσφατη τιμή του να έχει ανέβει στις 42 χιλιάδες, απέχει «μόλις» €11.900 από το νέο, ηλεκτρικό e:nY1. Πιο συμβατικό μεν, αλλά και μέσα στο τρεντ της εποχής, καθότι SUV.

Θεωρητικά, το Honda e δεν θα έχει αντικαταστάτη. Απόφαση που είχε επιβεβαιώσει τον περασμένο Ιούλιο η Rebecca Adamson, επικεφαλής της ευρωπαϊκής αγοράς της Honda. Με τον Ιάπωνα κατασκευαστή να επικεντρώνεται όπως είπαμε στην αγορά των SUV. Εκτός κι αν το Honda Sustaina-C Concept που είδαμε στο Tokyo Mobility Show τον Οκτώβριο (φωτό κάτω), αποκτήσει εμπορική σάρκα και οστά.

Honda e, Honda Sustaina-C Concept
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube