Hartge F1: Μια Mercedes-Benz W124 με κινητήρα BMW M5

Hartge F1: Μια Mercedes-Benz W124 με κινητήρα BMW M5

Τέλειο πάντρεμα ή ύβρις; Το 1988 ο βελτιωτικός οίκος Hartge είχε δημιουργήσει ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, το οποίο σήμερα δημοπρατείται.

Όσοι γνωρίζουν τον -χρεοκοπημένο σήμερα- γερμανικό βελτιωτικό οίκο Hartge, σίγουρα τον έχουν ταυτίσει με την BMW. Από το 1971 που ιδρύθηκε, η Hartge βελτίωνε αυτοκίνητα της βαυαρικής φίρμας, συνήθως τοποθετώντας έναν κινητήρα από κάποιο μεγαλύτερο μοντέλο της ίδιας. Από το 1985 πήρε και την ιδιότητα του κατασκευαστή, βάζοντας το δικό της αριθμό πλαισίου στις δημιουργίες της –όπως συμβαίνει και με την Alpina.

Φαίνεται όμως ότι υπάρχουν και εξαιρέσεις στον κανόνα που τη θέλει να βελτιώνει μόνο BMW, και μια από αυτές είναι το Hartge F1. Πρόκειται για μια Mercedes-Benz W124, που ξεκίνησε τη ζωή της ως 300Ε, πριν πέσει στα χέρια της Hartge και αποκτήσει κινητήρα BMW! Και δεν είναι άλλος από τον Μ88, δηλαδή τον 6κύλινδρο που φορούσαν οι Μ1, Μ635CSi και Ε28 Μ5. Ο οποίος για την περίσταση βελτιώθηκε λίγο, με τον κυβισμό του να αυξάνεται από τα 3.453 στα 3.535 cc, και την απόδοση από τους 280 στους 330 PS. Το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο προέρχεται επίσης από BMW Σειρά 6 (Ε24), ενώ η ανάρτηση είναι της Bilstein.

1988 Hartge F1 M88 engine

Η εικόνα κάτω από το καπό είναι όσο «εργοστασιακή» περιμένεις σε μια τέτοια δουλειά. Εξωτερικά, τίποτα πέρα από τις ζάντες της Hartge δεν φανερώνει ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι τόσο διαφορετικό από κάθε άλλη Mercedes-Benz W124. Στο εσωτερικό, το τιμόνι της Hartge συνοδεύεται από ένα πάνελ του βελτιωτή στο ταμπλό, εμπρός από το συνοδηγό, και το λογότυπό του στο λεβιέ ταχυτήτων.

Η ζωή του Hartge F1 μέχρι σήμερα, δεν ήταν μια ξεκούραστη μεταφορά μεταξύ εκθέσεων και μουσείων. Έχει οδηγηθεί αρκετά ώστε το οδόμετρό του να γράφει 131.307 km. Όπως αναφέρει ο οίκος RM Sotheby’s που ανέλαβε να το δημοπρατήσει, αποτελεί μια «φανταστική ευκαιρία για αποκατάσταση», αφήνοντας να εννοηθεί ότι θέλει λίγη δουλίτσα για να ξαναγίνει απόλυτα μάχιμο.

Η δημοπρασία στην οποία θα έβγαινε στο «σφυρί» χωρίς τιμή επιφύλαξης (no reserve) και το Hartge F1 θα διοργανωνόταν στο πλαίσιο του Techno-Classica Essen, στις 27 Μαρτίου, αλλά έχει ήδη αναβληθεί.

[Πηγή: RM Sotheby’s]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube