H VW εξελίσσει κυψέλες υδρογόνου με αυτονομία 2.000 km
Η VW εξελίσσει κυψέλες υδρογόνου σε συνεργασία με την εταιρεία Kraftwerk Group και θέλει να τις βάλει στην παραγωγή το 2026.
Το υδρογόνο είναι το μέλλον. Η ηλεκτροκίνηση -σύμφωνα με πολλούς κατασκευαστές- είναι απλά ένα μεταβατικό στάδιο που κάποια στιγμή θα πεθάνει. Ειδικά τώρα, που με τις παγκόσμιες γεωπολιτικές αναταράξεις η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας είναι και ακριβή και ρυπογόνα καθώς πολλές χώρες εγκαταλείπουν το φυσικό αέριο και επιστρέφουν σε πιο... παραδοσιακές μεθόδους.
Κάπως έτσι λοιπόν, ο όμιλος Volkswagen προετοιμάζει μια νέα κυψέλη καυσίμου υδρογόνου όπως αποκαλύπτει μια γερμανική αίτηση για διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Η αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας υποβλήθηκε από κοινού από τη VW και τη γερμανική εταιρεία Kraftwerk Group τον Ιούλιο του 2021, αλλά μόλις πρόσφατα δημοσιοποιήθηκε. Αφορά μια νέα προσέγγιση στη δημιουργία κυψελών με την VW να λέει πως μπορεί να φτάσει την αυτονομία των 2.000 km.
Η καινοτομία της συγκεκριμένης κυψέλης σε σχέση με αυτές που ήδη χρησιμοποιούνται από εταιρείες όπως η Hyundai και η Toyota, έχει να κάνει πως δεν χρησιμοποιεί πολυμερή μεμβράνη αλλά κεραμική. Αυτό την καθιστά σαφώς φθηνότερη, καθώς η κεραμική μεμβράνη λειτουργεί χωρίς πλατίνα, ένα πολύτιμο μέταλλο που μέχρι τώρα έχει αποδειχτεί ένα από τα μεγάλα οικονομικά εμπόδια στη μεγάλης κλίμακας παραγωγή κυψελών καυσίμου υδρογόνου.
Σε μια συνέντευξη στο γερμανικό Business Insider, ο Sascha Kühn, Διευθύνων Σύμβουλος του Kraftwerk Group αναφέρει την κεραμική μεμβράνη ως τη «μεγάλη διαφορά» με την υπάρχουσα τεχνολογία κατασκευής κυψελών καυσίμου, τονίζοντας μεταξύ άλλων πως η κεραμική μεμβράνη παράγει επίσης θερμότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη λειτουργία της θέρμανσης και του κλιματισμού ενός αυτοκινήτου, οδηγώντας σε μεγαλύτερη συνολική ενεργειακή απόδοση.
Παρά την κατάθεση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας από κοινού, ο Kühn επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη κυψελών καυσίμου που πραγματοποιείται από την Kraftwerk Tubes δεν αποτελεί αποκλειστικότητα της VW. «Στόχος είναι η τεχνολογία μας να ενσωματωθεί σε οχήματα παραγωγής έως το 2026. Μιλάμε για έναν όγκο 10.000 οχημάτων, κατανεμημένων σε πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων», λέει.
Λεπτομέρειες για τη συνεργασία της VW με την Kraftwerk Tubes προέκυψαν αφού ο πρώην διευθύνων σύμβουλός της, Herbert Diess, είχε απορρίψει προτάσεις για να δημιουργήσει η VW ένα μοντέλο υδρογόνου για να ανταγωνιστεί το Hyundai Nexo ή το Toyota Mirai δεύτερης γενιάς.
Μάλιστα, τον Μάιο του 2021, ο Diess είχε γράψει στο Twitter πως «το αυτοκίνητο υδρογόνου είναι αποδεδειγμένο πως δεν είναι η κλιματική λύση. Η ηλεκτροδότηση έχει επικρατήσει στις μεταφορές. Οι ψεύτικες συζητήσεις είναι χάσιμο χρόνου. Παρακαλώ ακούστε την επιστήμη!».
Το μήνυμα, που δημοσιεύτηκε στον ιδιωτικό λογαριασμό του Diess, απευθυνόταν σε ορισμένους εξέχοντες Γερμανούς πολιτικούς, συμπεριλαμβανομένου του σημερινού Γερμανού καγκελάριου Olaf Scholz και της υπουργού Εξωτερικών της Γερμανίας Annalena Baerbock.
Τα προηγούμενα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου που είχαν εξελιχθεί από τον όμιλο Volkswagen ήταν ένα VW Golf HyMotion που αποκαλύφθηκε το 2014 και ένα Audi A7 h-tron που παρουσιάστηκε το 2015, που όμως δεν μπήκαν ποτέ στη γραμμή παραγωγής.