H Tesla χάνει έδαφος σε ΗΠΑ κι Ευρώπη, τις πταίει;
Στο πρώτο 6μηνο της χρονιάς, η Tesla βλέπει τις πωλήσεις και τα ποσοστά της να πέφτουν.
To 2024 δεν φαίνεται να εξελίσσεται ομαλά για την Tesla. Έρχεται μάλιστα σε έντονη αντίθεση με τα αποτελέσματα ρεκόρ του 2023 — όπου ήταν ο πιο δημοφιλής κατασκευαστής EV στον πλανήτη και το Model Y το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο.
Τα τελευταία στοιχεία που συνέλεξε η JATO Dynamics για το πρώτο 6μηνο του τρέχοντος έτους δείχνουν ότι η Tesla χάνει έδαφος τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσο και στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 8% και 13% αντίστοιχα.
Όσο ο ανταγωνισμός αυξάνεται, η Tesla πρέπει να φρεσκάρει την γκάμα της για να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία
Και πριν αναφωνήσει κάποιος ότι αυτό αντανακλά κάποια ευρύτερη πτώση των EV πωλήσεων, να τον προλάβουμε: Τα ηλεκτρικά πουλάνε σαφώς περισσότερο από πέρσι. Στις ΗΠΑ για παράδειγμα, αυξήθηκαν κατά 11,3% τους πρώτους έξι μήνες του 2024 σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρσι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Tesla Model 3 πλέον και σε πισωκίνητο Long Range
Στην Ευρώπη, η αύξηση είναι μικρότερη, στο 1,7%. Η Tesla όμως υπαναχώρησε από τις 185.200 μονάδες στις 161.300. Έτσι, το μερίδιο αγοράς της στην ευρωπαϊκή αγορά EV μειώθηκε από 19,8% σε 17,2% φέτος. Είναι η αυτοκινητοβιομηχανία με τη δεύτερη μεγαλύτερη EV πτώση στην Ευρώπη κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2024. Πίσω μόνο από τον Όμιλο Volkswagen, ο οποίος έπεσε από το 22% στο 18,7%.
Ποιοι κάλυψαν το κενό τους; Η Geely — με το Volvo EX30 — ανέβηκε από το 5,9% στο 8,8%, ενώ κι η BMW πήγε από το 7,5% στο 9,7%. Οι κινεζικές μάρκες αύξησαν επίσης τα ποσοστά τους, κυρίως χάρη στην BYD.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Volvo προσφέρει $2.500 για να ΜΗΝ αγοράσετε τo EX30;
Η κατάσταση στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι παρόμοια. Ο όγκος πωλήσεων της Tesla μειώθηκε από 324.900 μονάδες το πρώτο 6μηνο του 2023 σε 299.200 μονάδες φέτος. Παραμένει πρώτη δύναμη, αλλά έπεσε από το 59,8% στο 51,2%. Πολλοί ανταγωνιστές της ενισχύθηκαν: Η Hyundai σημείωσε άνοδο 34%, η Ford 48%, η Rivian 77% κι η Kia κατάφερε ένα άλμα 110%!
Ποιοι είναι οι λόγοι της κάμψης; Ο πρώτος είναι προφανής. Η αλματώδης αύξηση δεν μπορεί να συνεχιστεί για πάντα, ειδικά όταν η γκάμα των μοντέλων είναι περιορισμένη και γερασμένη. Το Model 3 ανανεώθηκε το 2023 αλλά ο κόσμος δεν αγοράζει μπερλίνες με θέρμη. Το Model Y είναι ήδη πέντε ετών κι όλοι περιμένουν το επικείμενο facelift. Το Model S πηγαίνει πολύ πίσω, σχεδόν στις αρχές της δεκαετίας του 2010.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Διέρρευσε η πρώτη φωτογραφία του ανανεωμένου Model Y
Ο δεύτερος είναι ότι ο ανταγωνισμός δεν επαναπαύεται. Κάποτε η Tesla έτρεχε ουσιαστικά μόνη στον ηλεκτρικό στίβο, αλλά πλέον εμπλέκονται όλο και περισσότεροι παίκτες από όλο τον πλανήτη.
Η Tesla χρειάζεται επειγόντως φρέσκα προϊόντα σε περισσότερες κατηγορίες. Το ανανεωμένο Model Y και κυρίως το μικρότερο και πιο προσιτό Model 2 δεν αναμένονται όμως πριν το 2025.