H Ford έχασε 60.000 δολάρια για κάθε ηλεκτρικό όχημα που πούλησε το πρώτο τρίμηνο του 2023
Η Ford ανακοίνωσε τα οικονομικά της στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του έτους, τα οποία δείχνουν ότι οι απώλειες στο τμήμα Model e διευρύνονται. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχασε πάνω από 60.000 δολάρια για κάθε EV που πούλησε το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η Ford είναι από τις αυτοκινητοβιομηχανίες που όχι μόνο έχει επενδύσει πολλά χρήματα στην ηλεκτροκίνηση αλλά βλέπει και το μέλλον της αυτοκίνησης συνδεδεμένο με την πρίζα.
Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλός της Ford, Jim Farley, δήλωνε περίπου πριν από έναν χρόνο ότι η εταιρεία του θα ξεπεράσει πολύ γρήγορα την Tesla σε πωλήσεις, αλλά σήμερα εμφανίζεται πολύ πιο μετριοπαθείς. Αναγκαστικά, καθώς βλέποντας τα οικονομικά αποτελέσματα για τα τρία τμήματα του Μπλε Οβάλ -Ford Blue (οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης), Ford Pro (επαγγελματικά οχήματα) και Model e (ηλεκτρικά οχήματα)- είναι σαφές ότι το τμήμα των EV δεν πηγαίνει πολύ καλά.
Πιο αναλυτικά, η Ford ανακοίνωσε έσοδα πρώτου τριμήνου ύψους 41,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένα κατά 20% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους 8,1%, αυξημένα κατά 1,4 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τόκων αυξήθηκαν κατά 45% στα 2,4 δισ. δολάρια, γεγονός που θα πρέπει να θεωρείται καλό σημάδι για την εταιρεία. Παρόλα αυτά, οι επενδυτές της δεν μπορούν να παραβλέψουν ότι το μεγαλύτερο μέρος από αυτά, ήτοι 2,6 δισ. δολάρια, προήλθε από τη Ford Blue, το παραδοσιακό τμήμα με τους θερμικούς κινητήρες. Ακόμη πιο ανησυχητικό είναι ότι η Ford εμφάνισε ζημίες 722 εκατ. δολαρίων από το τμήμα ηλεκτρικών οχημάτων, Model e.
Η Ford πούλησε 12.000 ηλεκτρικά οχήματα το πρώτο τρίμηνο του 2023, δαπανώντας 60.000 δολάρια περισσότερα ανά αυτοκίνητο από τη μέση τιμή πώλησης. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η μέση τιμή πώλησης ενός ηλεκτρικού της αυτοκινήτου ήταν περίπου 58.000 δολάρια, η Ford ξόδεψε κατά μέσο όρο 118.000 δολάρια για κάθε EV που πούλησε. Οι απώλειες αναμένεται να επιταχυνθούν το δεύτερο τρίμηνο, καθώς η Ford ανακοίνωσε μείωση της τιμής της Mustang Mach-E στις ΗΠΑ έως και 4.000 δολάρια.
Η παραγωγή του Ford F-150 Lightning επηρεάστηκε από μια πυρκαγιά στην μπαταρία ενός οχήματος τον Φεβρουάριο, ενώ η παραγωγή της Mustang Mach-E διακόπηκε επίσης για την αναβάθμιση της γραμμής παραγωγής.
Η παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων μειώθηκε από 30.000 μονάδες το τέταρτο τρίμηνο του 2022 σε 12.000 το πρώτο τρίμηνο του 2023. Αυτό εξηγεί εν μέρη την πτώση των εσόδων, αλλά παρατηρώντας και τα νούμερα που παραθέσαμε παραπάνω είναι πολύ πιθανό η υψηλότερη παραγωγή να είχε οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερες απώλειες για τη Ford.
Σε ένα meeting με τους επενδυτές στα τέλη Μαρτίου, τα στελέχη της Ford προειδοποίησαν ότι ο τομέας ηλεκτρικών οχημάτων θα συνεχίσει να χάνει χρήματα στο άμεσο μέλλον. Η Ford παρομοίασε το τμήμα Model e με μια νεοσύστατη επιχείρηση, υποσχόμενη ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί όταν η παραγωγή κλιμακωθεί τα επόμενα χρόνια. Προς το παρόν, οι συνολικές απώλειες για το έτος αναμένεται να φτάσουν τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια.