Groupe PSA και FCA παρουσιάζουν το πρότζεκτ συγχώνευσής τους
Ένας νέος γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας γεννιέται. Το διοικητικό συμβούλιο του Groupe PSA και αυτό της FCA έδωσαν το πράσινο φως για συγχώνευση 50:50.
Δεν ολοκληρώθηκε ακόμα, αλλά βρίσκεται σε καλό δρόμο. Σε κοινό δελτίο Τύπου, το Groupe PSA και η FCA (Fiat Chrysler Automobiles) παρουσιάζουν την προτεινόμενη συγχώνευσή τους, δημιουργώντας «έναν νέο όμιλο με παγκόσμιο μέγεθος και πόρους».
Η σύνθεση των δύο μερών θα δημιουργήσει τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο στην αυτοκινητοβιομηχανία, με 8,7 εκατ. πωλήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία παραδόσεων του 2018. Με βάση πάλι τα αποτελέσματα του περασμένου έτους (εξαιρουμένων των προμηθευτριών Magnetti Marelli και Faurecia), ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών είναι περίπου 170 δισ. ευρώ. Τα τρέχοντα λειτουργικά έσοδα των δύο συμβαλλομένων μερών υπερβαίνουν τα 11 δισ. ευρώ.
Με τη συνεργασία τους, η FCA και το Groupe PSA αναμένουν να εξοικονομήσουν χρήματα. Οι ετήσιες συνέργειες υπολογίζονται σε 3,7 δισ. ευρώ, με στόχο την επίτευξη του 80% αυτών των συνεργιών στο τέλος του τέταρτου έτους της συγχώνευσης. Σύμφωνα με τους δύο ομίλους, αυτή η εξοικονόμηση «θα προέρχεται κυρίως από την αποδοτικότερη κατανομή των επενδύσεων σε πλατφόρμες μοντέλων, σε γραμμές παραγωγής, σε τεχνολογίες και στη μεγαλύτερη αγοραστική ικανότητα που ενυπάρχει στη νέα διάσταση του υπό ίδρυση Ομίλου». Και τα δύο μέρη μάλιστα δεσμεύονται να μην κλείσουν κανένα εργοστάσιο.
Το κεφάλαιο αυτής της νέας εταιρείας, με τη μητρική εταιρεία να εδρεύει στην Ολλανδία, θα ανήκει κατά 50% στους μετόχους του Groupe PSA και κατά 50% στους μετόχους της FCA. Για να εξισορροπηθεί η κεφαλαιοποίηση των μετοχών, η FCA θα διανείμει στους μετόχους της ειδικό μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ. Από την πλευρά της, η Peugeot θα διανείμει στους μετόχους της το 46% από το μερίδιό της στη Faurecia.
Οι διαπραγματεύσεις οδήγησαν σε μια ισόρροπη κατανομή αρμοδιοτήτων. Το διοικητικό συμβούλιο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη. Πέντε θα διοριστούν από την FCA και πέντε από το Groupe PSA -περιλαμβανομένων του διευθύνοντος συμβούλου και του αντιπροέδρου. Ο John Elkann, επικεφαλής στην οικογένεια Agnelli, του μεγαλύτερου μετόχου της FCA, θα είναι ο πρόεδρος. Από την πλευρά του, ο Carlos Tavares, ο οποίος θα είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου, θα αναλάβει τη γενική διεύθυνση της νέας εταιρείας για αρχική περίοδο πέντε ετών.