Green NCAP: DS 3 Crossback, Puma και Mazda2 στο μικροσκόπιο
Τα τρία δημοφιλή μοντέλα απετέλεσαν τη δεύτερη δέσμη δοκιμών για το 2021, από τον ανεξάρτητο οργανισμό Green NCAP που έχει τυποποιήσει τον τρόπο μέτρησης των εκπομπών ρύπων.
Ο Green NCAP μόλις έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα αξιολόγησης τριών δημοφιλών μοντέλων, με υψηλές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για δύο B-SUV/crossover και ένα σουπερμίνι. Η έκπληξη ήρθε από το μικρό Mazda2 με την εντυπωσιακή επίδοση 3½ αστέρων, ακολουθούμενη από το Ford Puma με την καλή βαθμολογία των τριών αστέρων και από τα αποδεκτά 2½ αστέρια του DS 3 Crossback
Το Mazda2 δοκιμάστηκε με τον βενζινοκινητήρα 1.5 Skyactiv-G και σημείωσε ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα για την ενεργειακή απόδοσή του, με δείκτη 6,9/10. Ο έλεγχος των εκπομπών ρύπων είναι καλός, αλλά το αυτοκίνητο θα μπορούσε να σημειώσει ψηλότερη βαθμολογία με ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (GPF). Οι μετρήσεις τους έδειξαν ότι αυξάνονταν αξιοπαρατήρητα σε μερικές από τις πιο απαιτητικές δοκιμές του Green NCAP.
Το Puma, το μικρό crossover του Μπλε Οβάλ, δοκιμάστηκε εδώ με τον ήπια υβριδικό βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου. Το Puma κινήθηκε άνετα στη ζώνη των τριών αστέρων: Καλή βαθμολογία για την ενεργειακή απόδοσή του και αρκετά καλά αποτελέσματα στον έλεγχο για τις εκπομπές ρύπων και αερίων του θερμοκηπίου. Η αμμωνία (NH3), ένας ρύπος που δεν ρυθμίζεται αντίστοιχα από τη νομοθεσία και επηρεάζει τη βαθμολογία στην επίδοση του Clean Air Index, τον δείκτη του καθαρού αέρα δηλαδή. Η βελτίωση σε αυτόν τον τομέα θα έφερνε το Puma δίπλα στο Mazda2, στη ζώνη των 3½ αστεριών.
Το DS 3 Crossback βρέθηκε στην ουρά αυτού του γύρου δοκιμών. Όπως και το Ford, το DS 3 Crossback δυσκολεύεται στον έλεγχο των εκπομπών αμμωνίας, αλλά και των NOx που αξιολογούνται αυστηρά στις απαιτητικές δοκιμές του Green NCAP. Ωστόσο, το φίλτρο σωματιδίων στον 1.500άρι ντίζελ του DS λειτουργεί καλά, με τις εκπομπές τους να ελέγχονται με επάρκεια σε όλες τις δοκιμές.
Ο Aleksandar Damyanov από το Green NCAP, είπε γι’ αυτόν τον γύρο αξιολόγησης: «Αυτές οι δοκιμές αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα μπορούν να αποδώσουν καλά. Ελπίζουμε ότι οι δοκιμές του Green NCAP θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να προσπαθήσουν για καλύτερο επίπεδο ελέγχου στις εκπομπές. Και αυτό σημαίνει χρήση όλων των εργαλείων που έχουν στη διάθεσή τους. Για παράδειγμα, οι εκπομπές αμμωνίας πρέπει να ληφθούν καλύτερα υπόψη για να πετύχουν (οι κατασκευαστές) υψηλότερη βαθμολογία. Το φίλτρο σωματιδίων κάνει εξαιρετική δουλειά στον έλεγχο πολύ λεπτών σωματιδίων και το Mazda 2 θα είχε ακόμη καλύτερη επίδοση εάν διέθετε τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση, συγχαρητήρια στη Mazda για τις εντυπωσιακές επιδόσεις, ειδικά όσον αφορά την κατανάλωση».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Green NCAP: Αξιολόγηση 24 νέων μοντέλων
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Green NCAP: Πέντε ακόμη μοντέλα στην «πέδη», δυσκολεύεται το ντίζελ