GP Τέξας, διαστημικός Leclerc, 1-2 για την Ferrari
O Leclerc εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο το τζαρτζάρισμα Norris, Verstappen στην εκκίνηση, έστριψε 1ος και δεν ξανακοίταξε πίσω. Με τον Sainz να ολοκληρώνει ένα εκπληκτικό 1-2 για τη Ferrari. 3oς αλλά άτυπος νικητής ο Verstappen.
H Ferrari είναι εδώ! Ενώ όλα τα φώτα ήταν στραμμένα στη μάχη Verstappen-Norris ο Leclerc με εκπληκτική οδήγηση πανηγύρισε την 3η του φετινή νίκη, την ώρα που η στρατηγική των Ιταλών έφερε τον πολύ καλό όλο το 3ήμερο Carlos Sainz στην 2η θέση. 3oς ο Verstappen που άντεξε στις λυσσαλέες επιθέσεις του Norris. Χαμός στη μάχη των κατασκευαστών με τρεις ομάδες σε απόσταση 48 βαθμών να διεκδικούν το πρωτάθλημα.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν με τον Norris να ξεκινά καλά δείχνοντας πως θα μπορέσει να στρίψει πρώτος. Ο Verstappen όμως βούτηξε μάλλον απροσδόκητα από την εσωτερική, οι δύο συνδιεκδικητές του τίτλου τζαρταρίστηκαν, ο Norris βρέθηκε εκτός πίστας, με τον Leclerc από το πουθενά ή μάλλον από την 4η θέση να στρίβει πρώτος, μπροστά από τους Verstappen, Sainz και Norris.
Charles Leclerc και Carlos Sainz οδήγησαν την Ferrari σε ένα πεισττικό 1-2 στο GP του Τέξας. Με τον Verstappen να τερματίζει 3ος αλλά να είναι στην ουσία νικητής μιας και αύξησε τη διαφορά του στους 57 βαθμούς από τον Norris
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μέσω Haas η επιστροφή της Toyota στη Formula 1
Ο Μονεγάσκος έχτισε αμέσως διαφορά άνω του δευτερολέπτου, με τον teammate του να είναι κολλημένος πίσω από τον Ολλανδό πιέζοντας ασφυκτικά. Λίγο έλειψε μάλιστα να έχουμε και επαφή ανάμεσα στους δύο στο τέλος της δεύτερης ευθείας, με τον Verstappen να βγαίνει εκτός πίστας, διατηρώντας όμως τη δεύτερη θέση.
Στον 3ο γύρο, o Hamilton έχασε τον έλεγχο της Mercedes με αποτέλεσμα να βρεθεί στην αμοπαγίδα, ενεργοποιώντας το αυτοκίνητο ασφαλείας. Με την επανεκκίνηση του αγώνα, ο Verstappen ακολούθησε υποδειγματικά τον Leclerc, τον οποίο φάνηκε να αρπάζει. Η υψηλή τελική της Scuderia όμως του επέτρεψε να παραμείνει επικεφαλής.
LAP 3/56
Hamilton into the gravel and out of the race ❌
That beached Mercedes will need moving and we have a Safety Car #F1 #USGP pic.twitter.com/GunZRrSUIe— Formula 1 (@F1) October 20, 2024
Στον 9ο γύρο ο Sainz ανέφερε στους μηχανικούς του πως δεν έχει δύναμη στις στροφές. Παρά ταύτα όμως παρέμενε κοντά στον Verstappen, ανοίγοντας παράλληλα τη διαφορά του από τον Norris πάνω από τα 2”. Με τη McLaren να μην έχει καθόλου καλό ρυθμό, μιας και οι Norris και Piastri στις θέσεις 4 και 5 δεν μπορούσαν να φανούν καθόλου απειλητικοί.
Αυτός που είχε καταπληκτικό ρυθμό ήταν ο Leclerc, ανεβάζοντας τη διαφορά στα 5” στον 13ο γύρο. Στα αξιοσημείωτα των πρώτων 15 γύρων η ταυτόχρονη παρουσία της Haas στη 10άδα (7ος Magnussen, 10ος Hulkenberg) αλλά και η πολύ καλή παρουσία του Lawson στην 11 θέση. Με τον Νεοζηλανδό να περνά με εντυπωσιακό τρόπο τον Alonso.
Mε τη συμπλήρωση των πρώτων 20 γύρων, ο Leclerc είχε χτίσει διαφορά 8” από τον Verstappen, που με τη σειρά του έβλεπε σταθερά τον Sainz σε απόσταση μικρότερη των 2”. Με τον Norris να βρίσκεται 3,5” πίσω από τον πιλότο της Scuderia.
O χορός των pits-stop για τους οδηγούς πέριξ της κορυφής ξεκίνησε στον 22ο γύρο με τον Sainz να βάζει τη σκληρή γόμα, θέλοντας να κάνει undercut στον Verstappen σε μια έξυπνη και συνάμα κομβική, για την εξέλιξη του αγώνα απόφαση. Μάλιστα κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον Perez, έχοντας στη διάθεσή του καθαρό δρόμο για να πιέσει.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GP Monza, Mamma Mia μια Ferrari, Mamma Mia ένας Leclerc
Στον 26ο γύρο ήρθε η σειρά του Verstappen, με τον Ολλανδό να βγαίνει 4” πίσω από τον Sainz, δείχνοντας να έχει στο νου του περισσότερο τον Norris, μιας και βασικός στόχος του Ολλανδού είναι να τερματίζει μπροστά από τον πιλότο της McLaren. Στον 27ο γύρο μπήκε και ο Leclerc που βρέθηκε 3ος, πίσω από τις McLaren που όμως χρωστούσαν το δικό τους pits-stop.
Στον 31ο γύρο ο Leclerc πέρασε εύκολα τον Piastri ενώ στον ίδιο γύρο μπήκε και ο Norris, ελπίζοντας πως η πιο φρέσκια σκληρή γόμα θα τον βοηθούσε να πλησιάσει τον Verstappen που είχε αποσπαστεί κατά 6,4”. Στον 33 έφτασε και η σειρά του Piastri, με τις Ferrari να βρίσκονται στις θέσεις 1-2 και τον Verstappen 3o.
Ο Norris ξεκίνησε να πιέζει, έκανε ταχύτερο γύρο ρίχνοντας τη διαφορά από τον Verstappen κάτω από τα 6” με 22 γύρους να απομένουν. Ο Βρετανός φάνηκε πως βρήκε ρυθμό κερδίζοντας σταθερά χρόνο από τον Verstappen, πλησιάζοντας στα 2,9” 19 γύρους πριν από το πέσιμο της καρό σημαίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GP Σιγκαπούρης, εμφατική επιστροφή στις νίκες για τον Lando Norris
Στον 44ο γύρο ο Norris μπήκε στο DRS του Verstappen, στη μοναδική επί της ουσίας μάχη της 10άδας. Η πρώτη απόπειρα έγινε τον 47ο γύρο, με τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή να πλασάρει ιδανικά το μονοθέσιό του αντέχοντας στις επιθέσεις του Norris. Το διακύβευμα ήταν μεγάλο. Αν ο Verstappen έμενε 3ος θα άνοιγε τη διαφορά στους 57. Αν ο Norris περνούσε θα μείωνε τη διαφορά στους 51.
O οδηγός της McLaren προσπαθούσε με κάθε τρόπο και στον 53ο γύρο βρέθηκε ρόδα-ρόδα με τον Ολλανδό, περνώντας τον έξω από την πίστα. Με τον οδηγό της Red Bull να ζητά πίσω τη θέση του, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Με τους αγωνοδίκες τελικά να τιμωρούν με ποινή 5” το Norris.
LAP 52/56
Through goes Norris but he's off the track when he does
The McLaren driver hasn't given the place back. The stewards are investigating 👀#F1 #USGP pic.twitter.com/oDmpRvOYDM— Formula 1 (@F1) October 20, 2024
Έτσι ο αγώνας του Τέξας ολοκληρώθηκε με το Maranello να παίρνει μια εντυπωσιακή νίκη-δήλωση ως προς το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Μειώνοντας τη διαφορά από τις Red Bull και McLaren στους 8 και 48 βαθμούς αντίστοιχα, με πέντε αγώνες να απομένουν. Μεγάλος νικητής όμως, μεγαλύτερος από τον Leclerc είναι χωρίς συζήτηση ο Verstappen που κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του στους 57 βαθμούς, παραδίδοντας σεμινάρια αμυντικής οδήγησης.
Norris, Piastri, Russell (ξεκίνησε από το pit-lane), Perez, Hulkenberg, Lawson, Colapinto συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη 10άδα. Επόμενος αγώνας την ερχόμενη εβδομάδα στο Μεξικό.