GP Ουγγαρίας: Νίκη στρατηγικής του Hamilton
O Lewis Hamilton έκλεψε στο τέλος τη νίκη από τον Max Verstappen, χάρη στη δική του οδήγηση, αλλά κυρίως χάρη στο στρατηγικό ρίσκο της Mercedes.
Όταν η Mercedes είδε ότι ο Hamilton είχε φτάσει τον Verstappen 22 γύρους πριν το τέλος αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει, πέρασε σε στρατηγική δύο pit stops ώστε να εφοδιάσει τον οδηγό της με φρέσκα λάστιχα και να του επιτρέψει να κάνει δεύτερη και καθοριστική επίθεση 4 γύρους πριν τον τερματισμό του αγώνα.
Ο Verstappen άντεξε μέχρι το ξεκίνημα του 67ου από τους 70 γύρους, όπου ο Hamilton χρησιμοποίησε το DRS για να επιτεθεί από την εξωτερική της Στροφής 1. Ο Ολλανδός, με «πεθαμένα» λάστιχα, όπως είπε, δεν είχε κανένα περιθώριο να αντισταθεί ή να απαντήσει.
Τουλάχιστον η Red Bull τον κάλεσε σε δεύτερο pit stop, για να φορέσει μαλακά λάστιχα και να πάρει τον έξτρα βαθμό του ταχύτερου γύρου, με νέο μάλιστα ρεκόρ πίστας. Ο Verstappen είχε το περιθώριο για δεύτερη αλλαγή ελαστικών αφού ο Sebastian Vettel ήταν πολύ μακριά και τελικά τερμάτισε 3ος, πάνω από ένα λεπτό πίσω από τον Hamilton.
Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης, ο poleman Verstappen παρέμεινε πρώτος ενώ ο Valtteri Bottas μπλόκαρε τα φρένα του προσπαθώντας να του επιτεθεί από την εξωτερική της Κ1, και ήρθε δίπλα του ο Hamilton που ήταν ακόμη πιο έξω.
Ο Φιλανδός αναγκάστηκε να αμυνθεί στην Κ2, αλλά μπλόκαρε ξανά κι επέτρεψε στον team-mate του να τον περάσει από την εξωτερική της Κ3, ακουμπώντας τον και κόβοντάς του τη φόρα με αποτέλεσμα να τον περάσει κι ο Charles Leclerc.
O Μονεγάσκος είχε κι αυτός επαφή με τον Bottas, του οποίου η εμπρός πτέρυγα έσπασε και ο ρυθμός του έπεσε σημαντικά. Έμεινε στην πίστα μέχρι τον 5ο γύρο, όπου αναγκάστηκε σε πολύ πρώιμο pit stop για να φορέσει τα σκληρά λάστιχα, κι ο αγώνας του καταστράφηκε.
Μπροστά, ο Verstappen άνοιξε γρήγορα μια διαφορά δύο δευτερολέπτων, αλλά ο Hamilton τη μείωσε στη συνέχεια και ήταν μέσα στο DRS του Ολλανδού όταν αυτός, παραπονούμενος για απώλεια πρόσφυσης, σταμάτησε για αλλαγή ελαστικών στον 25ο γύρο.
Η Mercedes, μετά από προσποιήσεις, επέλεξε να αφήσει τον Hamilton έξω για 6 ακόμα γύρους. Ξαναμπήκε στον αγώνα 5,8” πίσω από τον Verstappen, με φρέσκα σκληρά λάστιχα και, γυρίζοντας εκπληκτικά γρήγορα, έφτασε σύντομα πίσω από τον Ολλανδό. Σε 5 μόνο γύρους από το pit stop επιτέθηκε με DRS στην Κ1, αλλά ο Verstappen αμύνθηκε με επιτυχία. Ήμασταν στα μισά του αγώνα και ο Hamilton έκανε άλλη μια μεγάλη επίθεση από την εξωτερική της Κ4, αλλά άνοιξε τη γραμμή του και βγήκε στην επιφάνεια διαφυγής δίνοντας στον οδηγό της Red Bull μια μεγάλη ανάσα. Ο Verstappen ζήτησε περισσότερη δύναμη για να κρατήσει τη Mercedes εκτός DRS, αλλά ο Hamilton είχε και φθορά στα φρένα, οπότε δεν μπορούσε να επιτεθεί ξανά.
Τότε ήταν που ο υπεύθυνος στρατηγικής της Mercedes έριξε τη ζαριά καλώντας τον Hamilton για να βάλει φρέσκα μεσαία λάστιχα στον 48ο γύρο. Μια κίνηση στην οποία η Red Bull δεν απάντησε, αφήνοντας τον Verstappen να υπερασπιστεί μια διαφορά 20” σε 20 γύρους.
Έξι γύρους πριν το τέλος, ο Hamilton είχε φτάσει στα 5,5” τον Verstappen, που ανέφερε στον ασύρματο ότι τα λάστιχά του ήταν «νεκρά». Δύο γύρους αργότερα, ο Hamilton ήταν μέσα στο DRS του και, έχοντας καλύτερο κράτημα και φρενάρισμα, τον πέρασε εύκολα από την εξωτερική στην είσοδο της Κ1.
Με τελειωμένα λάστιχα, που δεν μπορούσαν να βγάλουν τον αγώνα, ο Ολλανδός αναγκάστηκε να σταματήσει και να φορέσει τα μαλακά Pirelli για το «ονόρε» του ταχύτερου γύρου.
Η Ferrari δεν είχε το ρυθμό των άλλων δύο μεγάλων ομάδων και οι οδηγοί της γρήγορα έμειναν πίσω. Ο Leclerc φαινόταν ότι θα ανέβαινε στο βάθρο, όμως ο Vettel άλλαξε τη στρατηγική του σε “plan C”, που σήμαινε ότι θα έμενε περισσότερο στην πίστα με τα μεσαία λάστιχα, ώστε να βάλει τα μαλακά για το τέλος με την ελπίδα να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο από τον team-mate του. Τρεις γύρους πριν το τέλος, ο Γερμανός έπιασε τον Μονεγάσκο και του έκανε ένα απαιτητικό προσπέρασμα στην είσοδο της Κ1 για να του πάρει την 3η θέση.
Ο Carlos Sainz, με τη McLaren, εκμεταλλεύτηκε τις δυσκολίες του Bottas και την κακή εκκίνηση του Pierre Gasly για να πάρει την 5η θέση, αφού είχε περάσει τον team-mate του, Lando Norris, στον πρώτο γύρο του αγώνα. Ο Ισπανός ήταν 5ος από την αρχή και απέκρουσε την επίθεση του Gasly στο τέλος για να κρατήσει αυτή τη θέση για δεύτερο αγώνα στη σειρά.
Ο Norris ίσως να είχε κάνει το «5-6» για τη McLaren, αλλά ένα πρόβλημα στον πίσω αριστερό τροχό τον καθυστέρησε στο pit-stop και τον πέρασαν ο Gasly κι ο Kimi Raikkonen με την Alfa Romeo. Ο Norris ήταν πολύ πίσω για να πιέσει τον Φιλανδό, που πήρε την 7η θέση ισοφαρίζοντας το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα.
Η Mercedes είχε πει αρχικά στον Bottas ότι θα μπορούσε να ανέβει στην 6η θέση, όμως ο Φιλανδός μόλις που κατάφερε να τερματίσει 8ος, περνώντας στο τέλος τον Norris.
O Alex Albon νίκησε τελικά τη μάχη με τον team-mate του στην Toro Rosso, τον Daniil Kvyat, και πέρασε και τον Sergio Perez (Racing Point) για να πάρει τελικά τη 10η θέση και τον τελευταίο βαθμό.
Ο Romain Grosjean (Haas) ήταν η μόνη εγκατάλειψη στον αγώνα. Ο Γάλλος ήταν αρχικά μέσα στη δεκάδα, αλλά η στρατηγική του να μείνει πολύ στην πίστα πριν το πρώτο του pit stop δεν έπιασε και τελικά έμεινε από πίεση νερού στον κινητήρα Ferrari, 20 γύρους πριν το τέλος.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΥΓΓΡΙΚΟΥ GP ΤΟ HUNGARORING
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | Mercedes | 1h35m03.796s |
2 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | Red Bull/Honda | 17.796s |
3 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | Ferrari | 1m01.433s |
4 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari | Ferrari | 1m05.250s |
5 | Carlos Sainz Jr. | McLaren F1 Team | McLaren/Renault | 1 γύρος |
6 | Pierre Gasly | Aston Martin Red Bull Racing | Red Bull/Honda | 1 γύρος |
7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing | Alfa Romeo/Ferrari | 1 γύρος |
8 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | Mercedes | 1 γύρος |
9 | Lando Norris | McLaren F1 Team | McLaren/Renault | 1 γύρος |
10 | Alexander Albon | Red Bull Toro Rosso Honda | Toro Rosso/Honda | 1 γύρος |
11 | Sergio Perez | SportPesa Racing Point F1 Team | Racing Point/Mercedes | 1 γύρος |
12 | Nico Hulkenberg | Renault F1 Team | Renault | 1 γύρος |
13 | Kevin Magnussen | Rich Energy Haas F1 Team | Haas/Ferrari | 1 γύρος |
14 | Daniel Ricciardo | Renault F1 Team | Renault | 1 γύρος |
15 | Daniil Kvyat | Red Bull Toro Rosso Honda | Toro Rosso/Honda | 2 γύροι |
16 | George Russell | ROKiT Williams Racing | Williams/Mercedes | 2 γύροι |
17 | Lance Stroll | SportPesa Racing Point F1 Team | Racing Point/Mercedes | 2 γύροι |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | Alfa Romeo/Ferrari | 2 γύροι |
19 | Robert Kubica | ROKiT Williams Racing | Williams/Mercedes | 3 γύροι |
- | Romain Grosjean | Rich Energy Haas F1 Team | Haas/Ferrari | Εγκατ. |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 250 |
2 | Valtteri Bottas | 188 |
3 | Max Verstappen | 181 |
4 | Sebastian Vettel | 156 |
5 | Charles Leclerc | 132 |
6 | Pierre Gasly | 63 |
7 | Carlos Sainz Jr. | 58 |
8 | Kimi Raikkonen | 31 |
9 | Daniil Kvyat | 27 |
10 | Lando Norris | 24 |
11 | Daniel Ricciardo | 22 |
12 | Lance Stroll | 18 |
13 | Kevin Magnussen | 18 |
14 | Nico Hulkenberg | 17 |
15 | Alexander Albon | 16 |
16 | Sergio Perez | 13 |
17 | Romain Grosjean | 8 |
18 | Antonio Giovinazzi | 1 |
19 | Robert Kubica | 1 |
20 | George Russell | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 438 |
2 | Ferrari | 288 |
3 | Red Bull/Honda | 244 |
4 | McLaren/Renault | 82 |
5 | Toro Rosso/Honda | 43 |
6 | Renault | 39 |
7 | Alfa Romeo/Ferrari | 32 |
8 | Racing Point/Mercedes | 31 |
9 | Haas/Ferrari | 26 |
10 | Williams/Mercedes | 1 |