GP Ουγγαρίας: Άνετη νίκη του Hamilton, «2-3» οι Ferrari

GP Ουγγαρίας: Άνετη νίκη του Hamilton, «2-3» οι Ferrari

O Hamilton έκανε τον τέλειο αγώνα από την pole, ενώ οι Ferrari δυσκολεύτηκαν από τα pit-stops τους και τον Bottas.


Ο Lewis Hamilton αύξησε τη βαθμολογική διαφορά του από τον Sebastian Vettel, που επιβίωσε από ένα χτύπημα από τον Valtteri Bottas κι ελαχιστοποίησε τη χασούρα τερματίζοντας δεύτερος.

O Bottas προσπάθησε να αντεπιτεθεί στον Vettel, αφού ο Γερμανός τον πέρασε από την εξωτερική 5 γύρους πριν το τέλος. Πήγε να του μπει από την εσωτερική της επόμενης στροφής, αλλά η Ferrari ήταν ήδη μπροστά κι έστριψε, με αποτέλεσμα ο Bottas να μην καταφέρει να φρενάρει με τα φθαρμένα του λάστιχα και να τη χτυπήσει από πίσω, σπάζοντας την εμπρός πτέρυγά του. 

Ο Φιλανδός έχασε αμέσως άλλη μια θέση από τον Raikkonen και λίγο αργότερα επιχείρησε να αντισταθεί στον Ricciardo που επίσης τον περνούσε από την εξωτερική, με αποτέλεσμα η Mercedes και πάλι να μπλοκάρει τροχό και να εμβολίσει τη Red Bull, σπάζοντάς της το πάτωμα. Ο Ricciardo πάντως δεν άργησε να πάρει την 4η θέση από την επίσης πληγωμένη Mercedes.

Στην εκκίνηση του αγώνα, οι Hamilton και Bottas διατήρησαν τις δύο πρώτες θέσεις, ενώ ο Vettel πέρασε τον Raikkonen από την εξωτερική της Κ2.

Ο Hamilton άνοιξε σταδιακά μια διαφορά 6” από τον Bottas, που είχε τον Vettel  στα 2” πίσω του. Ο Raikkonen άνοιξε το χορό των pit-stops, σταματώντας για να αλλάξει τα ultrasoft με soft στον 14ο γύρο. Η Mercedes αντέδρασε καλώντας τον Bottas για αλλαγή στον επόμενο γύρο.

Έτσι ο Hamilton έχασε την προστασία του και καθώς έμεινε 10 γύρους παραπάνω με τα ultrasoft, άρχισε να τον φτάνει ο Vettel που είχε ξεκινήσει με τα πιο σκληρά κι ανθεκτικά soft. Ευτυχώς για τον Βρετανό, ο Vettel έκανε ένα λάθος στον 12ο γύρο, μπλοκάροντας τον δεξιό εμπρός τροχό κι ανοίγοντας τη γραμμή του, με αποτέλεσμα να πάρει ο Hamilton μια μικρή ανάσα.
 
Ο Hamilton σταμάτησε ενώ ήταν 6” μπροστά και αρχικά έμενε πίσω σε σχέση με τον Vettel, αλλά στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε τα πιο φρέσκα λάστιχά του για να μειώσει τη διαφορά του από τη Ferrari στα 10”, όταν ο Vettel τελικά σταμάτησε για αλλαγή σε ultrasoft, ενώ απέμεναν 31 γύροι.

Όμως ένα χάσιμο χρόνου σε ντουμπλαρίσματα και ένα αργό pit-stop καθώς είχε κολλήσει ο εμπρός αριστερός τροχός της Ferrari, είχαν ως αποτέλεσμα ο Vettel να βγει στην πίστα πίσω από τον Bottas. Κι αυτό αποδείχτηκε κρίσιμο αφού ο Γερμανός δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί τα φρέσκα του ultrasoft για να κυνηγήσει τον Hamilton.

Bottas, Vettel, Ουγγρικό GP

Ο Vettel έμεινε επί 20 γύρους πίσω από τον Bottas, μην μπορώντας να τον περάσει, πράγμα που επέτρεψε στον Raikkonen –που είχε κάνει ένα δεύτερο pit-stop για φρέσκα soft– να τους φτάσει και να μπει κι αυτός στη μάχη για το βάθρο.

Πέντε γύρους πριν το τέλος ο Vettel έκανε την επίθεσή του στην είσοδο της Κ1, ο Bottas έκλεισε την εσωτερική και η Ferrari πέρασε από την εξωτερική. Ο Bottas επιχείρησε να ξαναπεράσει μπροστά από την εσωτερική της Κ2, αλλά μπλοκάρισε, χτύπησε το κερμπ κι έπεσε στο πίσω μέρος της Ferrari.

O Vettel από θαύμα δεν έπαθε ζημιά ή λάστιχο και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον team-mate του μέχρι τον τερματισμό, τερματίζοντας 2ος αλλά πολύ πίσω από τον Hamilton.

Παρά τη ζημιά που είχε πάθει ο Bottas, η Mercedes τον κράτησε στην πίστα και ο Ricciardo τον έφτασε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, 4 γύρους πριν το τέλος. Τον περνούσε από την εξωτερική της Κ1 όταν ο Φιλανδός μπλοκάρισε ξανά και χτύπησε τον Αυστραλό στη δεξιά πλευρά – ένα συμβάν που θα εξέταζαν οι αγωνοδίκες μετά τον αγώνα [upd: Τελικά τιμωρήθηκε με 10" και δύο "πόιντς", αλλά αυτό δεν του κόστισε θέση].

Ο Ricciardo έπιασε ξανά τον Bottas και τον πέρασε στην Κ1 με καλύτερη έξοδο, ολοκληρώνοντας τη μετεωρική του άνοδο στην 4η θέση. Είχε ξεκινήσει από τη 12η θέση και είχε πέσει 16ος στον πρώτο γύρο, αφού τον χτύπησε ο Marcus Eriksson στο εμπρός αριστερό λάστιχο και τον πέρασε ο Sergio Perez βγαίνοντας εκτός πίστας.

Η επίδοση του Ricciardo ήταν μια μικρή παρηγοριά για τη Red Bull, που είχε επενδύσει πολλά σε αυτόν τον αγώνα, αλλά έχασε τον Max Verstappen από βλάβη στην MGU-K – πράγμα που έκανε τον Christian Horner να καταφερθεί με σκληρή γλώσσα εναντίον της Renault στα μέσα του αγώνα.

Η Red Bull πάει στο στρατόπεδο της Honda από το 2019 και θα της έδωσε ελπίδες το γεγονός ότι ο Pierre Gasly τερμάτισε 6ος και “best of the rest” με τον ιαπωνικό κινητήρα.

Ο Gasly πέρασε τον Carlos Sainz στον πρώτο γύρο, την ώρα που ο Ισπανός δεχόταν επίθεση «αυτοκτονίας» από τον Verstappen στην Κ1. Στη συνέχεια ο Γάλλος διαχειρίστηκε τέλεια τον αγώνα του ώστε να μπορέσει να αμυνθεί στο τέλος σε επίθεση του Kevin Magnussen.

Ο Fernando Alonso τερμάτισε 8ος αφού καθυστρέρησε πολύ να σταματήσει για λάστιχα, καταφέρνοντας έτσι να βρεθεί μπροστά από άλλα μονοθέσια που, αφού σταμάτησαν στη συνέχεια, έχασαν χρόνο πίσω από τον Esteban Ocon, που επίσης έκανε ένα πολύ μακρύ πρώτο σκέλος.

Ο Stoffel Vandoorne θα μπορούσε να φέρει και τη δεύτερη McLaren στους βαθμούς, αλλά έμεινε από κιβώτιο στο τελευταίο τρίτο του αγώνα κι ενώ ήταν στην 9η θέση.

Η εγκατάλειψη του Βέλγου έδωσε την 9η θέση στον Sainz, ενώ ο τελευταίος βαθμός πήγε στον Romain Grosjean, που είχε καταφέρει να περάσει τους Brendon Hartley και Nico Hulkenberg, κάνοντας κι αυτός ένα μακρύ πρώτο σκέλος.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΥΓΓΡΙΚΟΥ GP ΣΤΗ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΓΥΡΟΙ

ΔΙΑΦ.

1

Lewis Hamilton

Mercedes

70

1h37m16.427s

2

Sebastian Vettel

Ferrari

70

17.123s

3

Kimi Raikkonen

Ferrari

70

20.101s

4

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

70

46.419s

5

Valtteri Bottas

Mercedes

70

50.000s

6

Pierre Gasly

Toro Rosso/Honda

70

1m13.273s

7

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

69

1 γύρος

8

Fernando Alonso

McLaren/Renault

69

1 γύρος

9

Carlos Sainz

Renault

69

1 γύρος

10

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

69

1 γύρος

11

Brendon Hartley

Toro Rosso/Honda

69

1 γύρος

12

Nico Hulkenberg

Renault

69

1 γύρος

13

Esteban Ocon

Force India/Mercedes

69

1 γύρος

14

Sergio Perez

Force India/Mercedes

69

1 γύρος

15

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

68

2 γύροι

16

Sergey Sirotkin

Williams/Mercedes

68

2 γύροι

17

Lance Stroll

Williams/Mercedes

68

2 γύροι

-

Stoffel Vandoorne

McLaren/Renault

49

Κιβώτιο

-

Max Verstappen

Red Bull/Renault

5

Κινητήρας

-

Charles Leclerc

Sauber/Ferrari

0

Σύγκρουση

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΒΑΘ.

1

Lewis Hamilton

213

2

Sebastian Vettel

189

3

Kimi Raikkonen

146

4

Valtteri Bottas

132

5

Daniel Ricciardo

118

6

Max Verstappen

105

7

Nico Hulkenberg

52

8

Kevin Magnussen

45

9

Fernando Alonso

44

10

Sergio Perez

30

11

Carlos Sainz

30

12

Esteban Ocon

29

13

Pierre Gasly

26

14

Romain Grosjean

21

15

Charles Leclerc

13

16

Stoffel Vandoorne

8

17

Marcus Ericsson

5

18

Lance Stroll

4

19

Brendon Hartley

2

20

Sergey Sirotkin

0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ.

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ

ΒΑΘ.

1

Mercedes

345

2

Ferrari

335

3

Red Bull/Renault

223

4

Renault

82

5

Haas/Ferrari

66

6

Force India/Mercedes

59

7

McLaren/Renault

52

8

Toro Rosso/Honda

28

9

Sauber/Ferrari

18

10

Williams/Mercedes

4

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube