GP Ουγγαρίας: Άνετη νίκη του Hamilton, «2-3» οι Ferrari
O Hamilton έκανε τον τέλειο αγώνα από την pole, ενώ οι Ferrari δυσκολεύτηκαν από τα pit-stops τους και τον Bottas.
Ο Lewis Hamilton αύξησε τη βαθμολογική διαφορά του από τον Sebastian Vettel, που επιβίωσε από ένα χτύπημα από τον Valtteri Bottas κι ελαχιστοποίησε τη χασούρα τερματίζοντας δεύτερος.
O Bottas προσπάθησε να αντεπιτεθεί στον Vettel, αφού ο Γερμανός τον πέρασε από την εξωτερική 5 γύρους πριν το τέλος. Πήγε να του μπει από την εσωτερική της επόμενης στροφής, αλλά η Ferrari ήταν ήδη μπροστά κι έστριψε, με αποτέλεσμα ο Bottas να μην καταφέρει να φρενάρει με τα φθαρμένα του λάστιχα και να τη χτυπήσει από πίσω, σπάζοντας την εμπρός πτέρυγά του.
Ο Φιλανδός έχασε αμέσως άλλη μια θέση από τον Raikkonen και λίγο αργότερα επιχείρησε να αντισταθεί στον Ricciardo που επίσης τον περνούσε από την εξωτερική, με αποτέλεσμα η Mercedes και πάλι να μπλοκάρει τροχό και να εμβολίσει τη Red Bull, σπάζοντάς της το πάτωμα. Ο Ricciardo πάντως δεν άργησε να πάρει την 4η θέση από την επίσης πληγωμένη Mercedes.
Στην εκκίνηση του αγώνα, οι Hamilton και Bottas διατήρησαν τις δύο πρώτες θέσεις, ενώ ο Vettel πέρασε τον Raikkonen από την εξωτερική της Κ2.
Ο Hamilton άνοιξε σταδιακά μια διαφορά 6” από τον Bottas, που είχε τον Vettel στα 2” πίσω του. Ο Raikkonen άνοιξε το χορό των pit-stops, σταματώντας για να αλλάξει τα ultrasoft με soft στον 14ο γύρο. Η Mercedes αντέδρασε καλώντας τον Bottas για αλλαγή στον επόμενο γύρο.
Έτσι ο Hamilton έχασε την προστασία του και καθώς έμεινε 10 γύρους παραπάνω με τα ultrasoft, άρχισε να τον φτάνει ο Vettel που είχε ξεκινήσει με τα πιο σκληρά κι ανθεκτικά soft. Ευτυχώς για τον Βρετανό, ο Vettel έκανε ένα λάθος στον 12ο γύρο, μπλοκάροντας τον δεξιό εμπρός τροχό κι ανοίγοντας τη γραμμή του, με αποτέλεσμα να πάρει ο Hamilton μια μικρή ανάσα.
Ο Hamilton σταμάτησε ενώ ήταν 6” μπροστά και αρχικά έμενε πίσω σε σχέση με τον Vettel, αλλά στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε τα πιο φρέσκα λάστιχά του για να μειώσει τη διαφορά του από τη Ferrari στα 10”, όταν ο Vettel τελικά σταμάτησε για αλλαγή σε ultrasoft, ενώ απέμεναν 31 γύροι.
Όμως ένα χάσιμο χρόνου σε ντουμπλαρίσματα και ένα αργό pit-stop καθώς είχε κολλήσει ο εμπρός αριστερός τροχός της Ferrari, είχαν ως αποτέλεσμα ο Vettel να βγει στην πίστα πίσω από τον Bottas. Κι αυτό αποδείχτηκε κρίσιμο αφού ο Γερμανός δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί τα φρέσκα του ultrasoft για να κυνηγήσει τον Hamilton.
Ο Vettel έμεινε επί 20 γύρους πίσω από τον Bottas, μην μπορώντας να τον περάσει, πράγμα που επέτρεψε στον Raikkonen –που είχε κάνει ένα δεύτερο pit-stop για φρέσκα soft– να τους φτάσει και να μπει κι αυτός στη μάχη για το βάθρο.
Πέντε γύρους πριν το τέλος ο Vettel έκανε την επίθεσή του στην είσοδο της Κ1, ο Bottas έκλεισε την εσωτερική και η Ferrari πέρασε από την εξωτερική. Ο Bottas επιχείρησε να ξαναπεράσει μπροστά από την εσωτερική της Κ2, αλλά μπλοκάρισε, χτύπησε το κερμπ κι έπεσε στο πίσω μέρος της Ferrari.
O Vettel από θαύμα δεν έπαθε ζημιά ή λάστιχο και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον team-mate του μέχρι τον τερματισμό, τερματίζοντας 2ος αλλά πολύ πίσω από τον Hamilton.
Παρά τη ζημιά που είχε πάθει ο Bottas, η Mercedes τον κράτησε στην πίστα και ο Ricciardo τον έφτασε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, 4 γύρους πριν το τέλος. Τον περνούσε από την εξωτερική της Κ1 όταν ο Φιλανδός μπλοκάρισε ξανά και χτύπησε τον Αυστραλό στη δεξιά πλευρά – ένα συμβάν που θα εξέταζαν οι αγωνοδίκες μετά τον αγώνα [upd: Τελικά τιμωρήθηκε με 10" και δύο "πόιντς", αλλά αυτό δεν του κόστισε θέση].
Ο Ricciardo έπιασε ξανά τον Bottas και τον πέρασε στην Κ1 με καλύτερη έξοδο, ολοκληρώνοντας τη μετεωρική του άνοδο στην 4η θέση. Είχε ξεκινήσει από τη 12η θέση και είχε πέσει 16ος στον πρώτο γύρο, αφού τον χτύπησε ο Marcus Eriksson στο εμπρός αριστερό λάστιχο και τον πέρασε ο Sergio Perez βγαίνοντας εκτός πίστας.
Η επίδοση του Ricciardo ήταν μια μικρή παρηγοριά για τη Red Bull, που είχε επενδύσει πολλά σε αυτόν τον αγώνα, αλλά έχασε τον Max Verstappen από βλάβη στην MGU-K – πράγμα που έκανε τον Christian Horner να καταφερθεί με σκληρή γλώσσα εναντίον της Renault στα μέσα του αγώνα.
Η Red Bull πάει στο στρατόπεδο της Honda από το 2019 και θα της έδωσε ελπίδες το γεγονός ότι ο Pierre Gasly τερμάτισε 6ος και “best of the rest” με τον ιαπωνικό κινητήρα.
Ο Gasly πέρασε τον Carlos Sainz στον πρώτο γύρο, την ώρα που ο Ισπανός δεχόταν επίθεση «αυτοκτονίας» από τον Verstappen στην Κ1. Στη συνέχεια ο Γάλλος διαχειρίστηκε τέλεια τον αγώνα του ώστε να μπορέσει να αμυνθεί στο τέλος σε επίθεση του Kevin Magnussen.
Ο Fernando Alonso τερμάτισε 8ος αφού καθυστρέρησε πολύ να σταματήσει για λάστιχα, καταφέρνοντας έτσι να βρεθεί μπροστά από άλλα μονοθέσια που, αφού σταμάτησαν στη συνέχεια, έχασαν χρόνο πίσω από τον Esteban Ocon, που επίσης έκανε ένα πολύ μακρύ πρώτο σκέλος.
Ο Stoffel Vandoorne θα μπορούσε να φέρει και τη δεύτερη McLaren στους βαθμούς, αλλά έμεινε από κιβώτιο στο τελευταίο τρίτο του αγώνα κι ενώ ήταν στην 9η θέση.
Η εγκατάλειψη του Βέλγου έδωσε την 9η θέση στον Sainz, ενώ ο τελευταίος βαθμός πήγε στον Romain Grosjean, που είχε καταφέρει να περάσει τους Brendon Hartley και Nico Hulkenberg, κάνοντας κι αυτός ένα μακρύ πρώτο σκέλος.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΥΓΓΡΙΚΟΥ GP ΣΤΗ ΒΟΥΔΑΠΕΣΤΗ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | 1h37m16.427s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 70 | 17.123s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 70 | 20.101s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 70 | 46.419s |
5 | Valtteri Bottas | Mercedes | 70 | 50.000s |
6 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 70 | 1m13.273s |
7 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 69 | 1 γύρος |
8 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 69 | 1 γύρος |
9 | Carlos Sainz | Renault | 69 | 1 γύρος |
10 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 69 | 1 γύρος |
11 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 69 | 1 γύρος |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 69 | 1 γύρος |
13 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 69 | 1 γύρος |
14 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 69 | 1 γύρος |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 68 | 2 γύροι |
16 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 68 | 2 γύροι |
17 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 68 | 2 γύροι |
- | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 49 | Κιβώτιο |
- | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 5 | Κινητήρας |
- | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 0 | Σύγκρουση |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 213 |
2 | Sebastian Vettel | 189 |
3 | Kimi Raikkonen | 146 |
4 | Valtteri Bottas | 132 |
5 | Daniel Ricciardo | 118 |
6 | Max Verstappen | 105 |
7 | Nico Hulkenberg | 52 |
8 | Kevin Magnussen | 45 |
9 | Fernando Alonso | 44 |
10 | Sergio Perez | 30 |
11 | Carlos Sainz | 30 |
12 | Esteban Ocon | 29 |
13 | Pierre Gasly | 26 |
14 | Romain Grosjean | 21 |
15 | Charles Leclerc | 13 |
16 | Stoffel Vandoorne | 8 |
17 | Marcus Ericsson | 5 |
18 | Lance Stroll | 4 |
19 | Brendon Hartley | 2 |
20 | Sergey Sirotkin | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 345 |
2 | Ferrari | 335 |
3 | Red Bull/Renault | 223 |
4 | Renault | 82 |
5 | Haas/Ferrari | 66 |
6 | Force India/Mercedes | 59 |
7 | McLaren/Renault | 52 |
8 | Toro Rosso/Honda | 28 |
9 | Sauber/Ferrari | 18 |
10 | Williams/Mercedes | 4 |