GP Μπαχρέιν: «1-2» της Mercedes μετά από ατυχία του Leclerc
Πρόβλημα στον κινητήρα της Ferrari στέρησε στον νεαρό Μονεγάσκο την πρώτη του –και πανάξια– νίκη.
Ο Lewis Hamilton πήρε μια ανέλπιστη νίκη αφού ο αγώνας της Ferrari κατέρρευσε, με τον Leclerc να χάνει ισχύ και τον Vettel να κάνει τετακέ.
Ο Leclerc είχε ξεπεράσει έναν κακό πρώτο γύρο για να κυριαρχήσει στη συνέχεια, μέχρι να χαλάσει η MGU-K του κινητήρα του και να του στερήσει πολλούς ίππους, καθιστώντας τον ευάλωτο σε αυτούς που τον ακολουθούσαν.
Ο Hamilton, που ήταν πάνω από 10” πίσω, πλησίασε γρήγορα και πέρασε τον Μονεγάσκο πριν την τελευταία στροφή, 10 γύρους πριν τον τερματισμό. Ο Leclerc συνέχισε να χάνει πολύ χρόνο, τον πέρασε κι ο Bottas και από τύχη περιέσωσε την 3η θέση, παίρνοντας και τον έξτρα βαθμό για τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα.
Θα τον περνούσε σίγουρα κι ο Verstappen και δεν θα ανέβαινε καν στο βάθρο, αν ο αγώνας δεν τερμάτιζε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αφού και οι δύο Renault εγκατέλειψαν συγχρόνως λίγο πριν το τέλος κι έμειναν σε επικίνδυνο σημείο.
Ο Leclerc δεν έκανε καλή εκκίνηση από την pole, έπεσε στην 3η θέση στον πρώτο γύρο, αλλά γρήγορα ξαναπέρασε τον Bottas και τον team-mate του, τον Vettel, για να μπει επικεφαλής και να χτίσει μια άνετη διαφορά μέχρι να του γυρίσει την πλάτη η τύχη.
Ο Vettel συνέβαλε στη δυστυχία της Scuderia κάνοντας τετακέ ενώ ήταν 3ος, αφού τον είχε μόλις περάσει ο Hamilton, λίγο μετά τα τελευταία pit-stops για λάστιχα. Ο Γερμανός συνέχισε τον αγώνα, αλλά η εμπρός πτέρυγα της Ferrari ξεκόλλησε κι έφυγε, αναγκάζοντάς τον να κάνει μια επιπλέον στάση στα pits και να τερματίσει τελικά μόλις στην 5η θέση.
Ο Bottas συμπλήρωσε το «1-2» για τη Mercedes, παρότι είχε κάνει έναν πολύ μέτριο αγώνα. Πέρασε εύκολα τον ανυπεράσπιστο Leclerc στην ευθεία, 4 γύρους πριν το τέλος και λίγο πριν εγκαταλείψουν και οι δύο Renault. Ο Φιλανδός της Mercedes είχε ανέβει 2ος μετά από έναν πολύ καλό πρώτο γύρο, περνώντας τον Leclerc από την εξωτερική της Στροφής 4, αλλά δεν είχε στήσει σωστά το μονοθέσιο, έκανε και πολλά λάθη όπως ο ίδιος παραδέχτηκε, και γενικά δεν ήταν στο επίπεδο του Hamilton και των Ferrari. Εξακολουθεί όμως να προηγείται στη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Ο Hamilton ανέβηκε 2ος αφού σταμάτησε για λάστιχα νωρίτερα από τον Vettel, αλλά δεν είχε ρυθμό παρά τη μαλακή γόμα που ξαναφόρεσε, οπότε ο Vettel (με τη μεσαία γόμα) τον έφτασε και τον προσπέρασε με DRS από την εξωτερική της Κ4, στον 23ο από τους 57 γύρους.
Όμως ο Βρετανός της Mercedes έφτασε ξανά τον Γερμανό της Ferrari μετά τα δεύτερα pit-stops κι επιχείρησε να τον περάσει στην Κ4 ενώ τα λάστιχα της Ferrari ήταν ακόμα κρύα, χωρίς τελικά να το καταφέρει μέχρι την Κ6. Εκμεταλλεύτηκε στη συνέχεια το DRS αλλά απέτυχε να περάσει στην Κ1, όμως τα κατάφερε από την εξωτερική της Κ4 και ο Vettel, πατώντας νωρίς το γκάζι για να βγει γρήγορα από τη στροφή, «σβούριξε» πέφτοντας πολύ πίσω, μέχρι που του έφυγε και η πτέρυγα και την πέρασε από πάνω.
Ο νεαρός Lando Norris πήρε μια εξαιρετική 6η θέση με τη McLaren, αφού ο αγώνας του team-mate του, του Sainz, καταστράφηκε από την αρχή, καθώς του έσπασε η πτέρυγα από επαφή με τον Verstappen ενώ προσπαθούσε να περάσει τον Ολλανδό από την εξωτερική της Κ4.
Ο Raikkonen τερμάτισε 7ος με την Alfa Romeo, μπροστά από τη Red Bull του Gasly, ενώ ο νεαρός Αγγλο-Ταϊλανδός Alex Albon (Toro Rosso) πήρε τους παρθενικούς του βαθμούς τερματίζοντας 9ος. Ο Perez κατάφερε και πάλι να πάρει βαθμό με τη μη ανταγωνιστική Racing Point, κλείνοντας τη δεκάδα, ενώ η Renault έχασε πολλούς βαθμούς αφού και τα δύο της μονοθέσια εγκατέλειψαν πριν την Κ1, ενώ ήταν μέσα στους πρώτους 10.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GRAND PRIX ΤΟΥ ΜΠΑΧΡΕΪΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 57 | 1h34m21.295s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 57 | 2.980s |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 57 | 6.131s |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 57 | 6.408s |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 57 | 36.068s |
6 | Lando Norris | McLaren/Renault | 57 | 45.754s |
7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 57 | 47.470s |
8 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 57 | 58.094s |
9 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 57 | 1m02.697s |
10 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 57 | 1m03.696s |
11 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 57 | 1m04.599s |
12 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 56 | 1 Lap |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 56 | 1 γύρος |
14 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 56 | 1 γύρος |
15 | George Russell | Williams/Mercedes | 56 | 1 γύρος |
16 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 55 | 2 γύροι |
17 | Nico Hulkenberg | Renault | 53 | Κινητήρας |
18 | Daniel Ricciardo | Renault | 53 | Ηλεκτρονικά |
19 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 53 | Εγκατ. |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 16 | Εγκατ. |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Valtteri Bottas | 44 |
2 | Lewis Hamilton | 43 |
3 | Max Verstappen | 27 |
4 | Charles Leclerc | 26 |
5 | Sebastian Vettel | 22 |
6 | Kimi Raikkonen | 10 |
7 | Lando Norris | 8 |
8 | Kevin Magnussen | 8 |
9 | Nico Hulkenberg | 6 |
10 | Pierre Gasly | 4 |
11 | Alexander Albon | 2 |
11 | Lance Stroll | 2 |
13 | Daniil Kvyat | 1 |
14 | Sergio Perez | 1 |
15 | Antonio Giovinazzi | 0 |
16 | George Russell | 0 |
17 | Robert Kubica | 0 |
18 | Daniel Ricciardo | 0 |
19 | Carlos Sainz Jr. | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 87 |
2 | Ferrari | 48 |
3 | Red Bull/Honda | 31 |
4 | Alfa Romeo/Ferrari | 10 |
5 | McLaren/Renault | 8 |
6 | Haas/Ferrari | 8 |
7 | Renault | 6 |
8 | Toro Rosso/Honda | 3 |
9 | Racing Point/Mercedes | 3 |
10 | Williams/Mercedes | 0 |