GP Monza, Mamma Mia μια Ferrari, Mamma Mia ένας Leclerc

GP Monza, Mamma Mia μια Ferrari, Mamma Mia ένας Leclerc

To GP της Monza ήταν συγκλονιστικό από την αρχή μέχρι το τέλος. Με τον Charles Leclerc να πανηγυρίζει μια φανταστική νίκη, στον ναό της ταχύτητας, στο σπίτι της Ferrari, προκαλώντας ντελίριο στους Ιταλούς και όχι μόνο. 2ος ο Piastri, 3ος ο Norris.

Monza Leclerc

Ναι, η Ferrari δεν φημίζεται για τη στρατηγική της στους περισσότερους αγώνες. Στα τελευταία GP όμως φαίνεται πως το τσιπάκι έχει γυρίσει. Με εμπνευσμένη στρατηγική ενός pits-stop και θιασώτη τον αλάνθαστο Leclerc, η Ferrari πανηγύρισε τη νίκη μέσα στο σπίτι της. Μεγάλος χαμένος ο Norris που πήρε μόλις 8 βαθμούς παραπάνω από τον 6ο Verstappen. 

O Norris, σε αντίθεση με τους προηγούμενους αγώνες ξεκίνησε καλά και μπόρεσε να παραμείνει στην πρώτη θέση, παρά την επίσης καλή εκκίνηση του Piastri. Αντίθετα, ο Russell είχε τη στιγμή του, μην μπορώντας να στρίψει στο σικέιν, στην προσπάθειά του να αποφύγει τον Piastri, πέφτοντας στην 7η θέση.

Ο Piastri έμεινε κολλημένος πίσω από τον Norris και μπόρεσε να τον περάσει λίγο αργότερα από την εξωτερική με εντυπωσιακό τρόπο. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο Βρετανός πιλότος της Red Bull έχασε τη δεύτερη θέση από τον Leclerc, σκορπίζοντας ενθουσιασμό στους τιφόζι.

O μαγικός Leclerc και η τρομερή στρατηγική της Ferrari χάρισαν στο Maranello μια πανάξια νίκη στην ιστορική Monza

Monza Charles Leclerc

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Mercedes-AMG F1 ανακοίνωσε τον Antonelli

Ο Piastri παρέμενε στην πρώτη θέση, δίχως όμως να μπορεί να ανοίξει τη διαφορά από τον Leclerc, ο οποίος παρέμενε στο DRS του Αυστραλού, τη στιγμή που είχε βγάλει από το DRS του τον Norris. Μετά τους πρώτους δέκα γύρους δεν είχαμε σημαντικές αλλαγές στην κατάταξη, με τον Verstappen να βρίσκεται στην 6η θέση χωρίς να απειλεί ή να απειλείται.

Στο τέλος του 10ου γύρου, ο Perez προσπέρασε τον Russell, ανεβαίνοντας στην 7η θέση. Μετά το συμβάν της εκκίνησης, η αεροτομή της Mercedes του ήταν αρκετά πληγωμένη και ως εκ τούτου, στον 11ο γύρο άλλαξε αεροτομή και πέρασε σε νέο σετ σκληρής γόμας για να βρεθεί στην 15η θέση. Σίγουρα ένα καταστροφικό σενάριο, μιας και Russell κατά τη διάρκεια των δοκιμών έδειξε πως μπορούσε να ακολουθήσει τις McLaren.

Σταδιακά, ο Norris ξεκίνησε να μαζεύει τη διαφορά από τον Leclerc (στις παρυφές του DRS στον 13ο γύρο), την ώρα που ο Piastri είχε αποσπαστεί σχεδόν 3” από τον Μονεγάσκο. Στον 15ο γύρο, η McLaren κάλεσε στα pits τον Norris για να κάνει undercut στον Leclerc. Η Scuderia αντέδρασε γρήγορα, τραβώντας στα pits τον Μονεγάσκο.

 

 

Το undercut όμως δούλεψε και ο Βρετανός πέρασε τον Leclerc. Εν πολλοίς και χάρη στο ταχύτατο pits-stop των 2,2”. Στον 17ο γύρο ήρθε και η στιγμή του πρωτοπόρου Piastri, που κατάφερε να διατηρηθεί στην πρώτη θέση. Στον 20ο γύρο έφτασε και η ώρα για τον Carlos Sainz, που μπόρεσε να παραμείνει μπροστά από τον Hamilton.

Verstappen και Perez (αλήθεια, πόσο καιρό είχαμε να δούμε τις δύο Red Bull στις θέσεις 1-2) παρέμεναν εντός πίστας, μιας και ακολουθούσαν διαφορετική στρατηγική, έχοντας εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Στον 22ο γύρο, η Red Bull κάλεσε τον Verstappen για να περάσει σε νέο σετ σκληρής. Το pit-stop ήταν ασυνήθιστα αργό για τα δεδομένα της αυστριακής ομάδας (6,2”), προκαλώντας τον εκνευρισμό του Ολλανδού, με αποτέλεσμα να χάσει τη θέση του Lewis Hamilton.

Στον αμέσως επόμενο γύρο ακολούθησε και ο Sergio Perez. Στα της κορυφής, η McLaren έδωσε το πράσινο φως στους οδηγούς της να μονομαχήσουν, ακολουθώντας τους «Papaya Rules» όντας σε απόσταση 1,5”.

 

 

O Αυστραλός όμως ήταν αποφασισμένος και με τρεις συνεχόμενους ταχύτερους γύρους ανέβασε τη διαφορά του κατά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο. Στον 31ο γύρο, ο Russell προσπάθησε να περάσει στο τέλος της ευθεία εκκίνησης-τερματισμού τον Perez, με τον Μεξικανό να πλασάρει το σώμα της Red Bull με τέτοιον τρόπο που έβγαλε εκτός πίστας τον Russell.

Στον 32ο γύρο, ο Norris, που παραπονιόταν για τη φθορά των ελαστικών του έκανε οδηγικό λάθος, δίνοντας την ευκαιρία στον Leclerc να κολλήσει πίσω του, δίχως όμως ο οδηγός της Ferrari να μπορέσει να τον περάσει. Στον αμέσως επόμενο γύρο, ο Βρετανός μπήκε στα pits για νέο σετ σκληρής γόμας.

Ο πιλότος της McLaren βρέθηκε πίσω από τον Verstappen, με τον Ολλανδό που ήταν υποχρεωμένος για ένα ακόμα pit-stop να μαθαίνει από την ομάδα του πως μπορεί να μονομαχήσει κανονικά με τον Norris. Perez και Russell μονομάχησαν για μια ακόμα φορά, με τον Μεξικανό να κλείνει σχεδόν αντιαθλητικά τον Russell, ο οποίος όμως μπόρεσε να ολοκληρώσει το προσπέρασμα.

Στον 39ο γύρο, ο Piastri μπήκε στα pits, παραμένοντας μπροστά από τον Norris. Στον 40ο γύρο ο Norris έκανε την πρώτη απόπειρα, το προσπέρασμα ολοκληρώθηκε όμως στον 41ο γύρο. Με αυτά και με αυτά, 11 γύρους πριν το φινάλε, Leclerc και Sainz βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις, με τους χιλιάδες οπαδούς της Ferrari να κάνουν… τάματα προκειμένου να αντέξουν τα ελαστικά τους.

Monza Verstappen & Norris

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Monza, η ιστορία ενός αυτοκινητικού ναού

Ο Piastri, στον 45ο γύρο πέρασε τον Sainz, με τον Ισπανό να μεταφέρει στην ομάδα του πως το εμπρός αριστερό του ελαστικό ήταν σχεδόν διαλυμένο. Ο Leclerc, εφτά γύρους πριν το τέλος, αν και είχα σαφώς πιο φθαρμένα ελαστικά ήταν 10,5 μπροστά από τον Piastri, στο δρόμο προς ένα ονειρικό αποτέλεσμα προς το Maranello. Στον 48ο γύρο, ο Norris με τη σειρά του πέρασε τον Sainz, ανεβαίνοντας στην 3η θέση.

Με μαεστρική οδήγηση και εκπληκτική διαχείριση των ελαστικών, ο Leclerc πανηγύρισε μια ανέλπιστη αλλά πανάξια νίκη, βάζοντας φωτιά στη Monza. Αυτή ήταν η 7η νίκη της καριέρας του και 2η στο ναό της ταχύτητας, μετά το 2019. Piastri και Norris συμπλήρωσαν το βάθρο, με τον Βρετανό να παίρνει στον τελευταίο γύρο τον βαθμό του ταχύτερου γύρου από τον Verstappen.

Ακολούθησαν στιγμές τρέλας και χαράς, με την πίστα της Monza να θυμίζει μεθυσμένη πολιτεία και όλους τους φιλάθλους (είτε στη Monza είτε σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου) να αναγνωρίζουν την τόσο δίκαιη και παλικαρίσια νίκη της ιταλικής ομάδας.

Monza Charles Leclerc

Στην 4η θέση τερμάτισε ο επίσης πολύ καλός Carlos Sainz, με τους Hamilton, Verstappen, Russell, Perez, Magnussen και Albon να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα στο τελευταίο Grand Prix της Ευρώπης. Πολύ καλό ντεμπούτο και για τον Franco Colapinto, που έφερε τη Williams στην 12η θέση.

Χαμένος της υπόθεσης, ο Lando Norris. Εκκινώντας από την pole position, με τον Verstappen να βρίσκεται στην 7η θέση. Ο Βρετανός όμως φάνηκε αρκετά νευρικός, έκανε λάθη και μετά βίας ανέβηκε στο τελευταίο σκαλί του βάθρου, παίρνοντας τον βαθμό του ταχύτερου γύρου την τελευταία στιγμή.

Μειώνοντας έτσι κατά 8 μόλις βαθμούς τη διαφορά του από τον Ολλανδό, στους 62. Στη μάχη των κατασκευαστών, η McLaren είναι μόλις 8 βαθμούς πίσω από τη Red Bull, με τη Ferrari να βρίσκεται, 39 βαθμούς από την κορυφή. Το έχουμε πει πολλές φορές. Η φετινή χρονιά, ευτυχώς, είναι ανέλπιστα ανταγωνιστική. Κι αυτό μόνο καλό μπορεί να κάνει στο άθλημα.

Επόμενος αγώνας το 3ημερο 13-15 Σεπτέμβρη στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν. 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube