GP Μονακό, πρίγκιπας στον εντός έδρας αγώνα ο Leclerc

GP Μονακό, πρίγκιπας στον εντός έδρας αγώνα ο Leclerc

Μετά από έναν επεισοδιακό αγώνα, με διάρκεια άνω των δύο ωρών, ο Charles Leclerc πανηγύρισε την πρώτη του φετινή νίκη στον εντός έδρας αγώνα, στο GP του Μονακό. Piastri και Sainz συμπλήρωσαν το βάθρο, σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για τη Scuderia.

GP Monaco Charles Leclerc

To GP του Μονακό είχε μπόλικο δράμα, κόκκινη σημαία μετά την εκκίνηση και τον Charles Leclerc να πανηγυρίζει την πρώτη του φετινή νίκη γράφοντας ιστορία, μιας και έγινε ο πρώτος Μονεγάσκος που παίρνει την καρό σημαία στο Πριγκιπάτο από το 1950.

Σε αντίθεση με ό,τι είχαμε δει στους προηγούμενους αγώνες, η εκκίνηση του GP του Μονακό περιελάμβανε μπόλικο δράμα. Ο Leclerc ξεκίνησε ιδανικά στρίβοντας εύκολα πρώτος. Πιο πίσω όμως, ο Carlos Sainz κάνοντας εξαιρετική εκκίνηση βρέθηκε πλάι-πλάι με τον Oscar Piastri στην saint devote. Η μπροστά αριστερή του ρόδα όμως ακούμπησε με την McLaren με αποτέλεσμα ο Ισπανός να δει το ελαστικό του να καταρρέει.

Ο Charles Leclerc έγινε ο πρώτος Μονεγάσκος που νικάει στο GP του Μονακό από το 1950

GP Monaco, Charles Leclerc

Λίγα μέτρα αργότερα, στην ανηφόρα αμέσως μετά την πρώτη στροφή, ο Magnussen στρίμωξε το μονοθέσιό του δίπλα στον Perez, με αποτέλεσμα οι δύο πιλότοι να συγκρουστούν, με τον οδηγό της Red Bull να καταλήγει στις μπαριέρες με ταχύτητα 200 km/h. Παράπλευρη απώλεια ο Nico Hulkenberg, πάνω στον οποίο έπεσε το ακυβέρνητο μονοθέσιο του Perez.

 

 

H σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή, το μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας σχεδόν διαλύθηκε, με τους αγωνωδίκες να βγάζουν αμέσως κόκκινη σημαία προκειμένου να καθαριστεί η πίστα αλλά και να αποκατασταθούν οι μπαριέρες. Ευτυχώς πάντως, όλοι οι εμπλεκόμενοι βγήκαν από τα μονοθέσιά τους χωρίς προβλήματα.

Το τελευταίο συμβάν του πρώτου, μισού, στην πράξη γύρου αφορούσε τις δύο Alpine. Ο Ocon προσπάθησε να προσπεράσει τον Gasly σε ένα σημείο που απλά δεν χωρούσε, με αποτέλεσμα να… σκαρφαλώσει στην Alpine του teammate του, σηματοδοτώντας έτσι την τέταρτη εγκατάλειψη του GP του Μονακό. Η κίνηση αυτή δεν άρεσε καθόλου αντιπρόεδρο της Alpine, Βruno Famin, εκφράζοντας τα έντονα παράπονά του στον Esteban Ocon, όταν ο τελευταίος βρέθηκε στο γκαράζ της ομάδας. Μάλιστα, η γαλλική ομάδα προανήγγειλε την τιμωρία του οδηγού της με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

 

Πιο ευνοημένος από την όλη κατάσταση ο Sainz, καθώς υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας, ο πιλότος της Scuderia μπόρεσε να φτάσει στα pits, να αλλάξει λάστιχα και να ξεκινήσει εκ νέου από την τρίτη θέση. Μάλιστα, οι περισσότεροι οδηγοί, εκμεταλλευόμενοι την κόκκινη σημαία, επέλεξαν να αλλάξουν λάστιχα, προκειμένου να φτάσουν έως το τέλος, χωρίς πρακτικά να έχουν κάνει pits stop. Δίνοντας νέο ενδιαφέρον στον αγώνα, μιας και οι πιλότοι θέλησαν να διανύσουν 77 ολόκληρους γύρους με τη μέση ή τη σκληρή γόμα.

Η επανεκκίνηση του αγώνα, μετά από σχεδόν μισή ώρα ήταν άκρως συντηρητική, χωρίς να συμβεί το παραμικρό, με τους οδηγούς να στρίβουν όπως εκκίνησαν. Με τον Max Verstappen να παραμένει στην έκτη θέση. Έκτοτε είδαμε έναν αγώνα διαχείρισης. Leclerc, Piastri, Sainz και Norris δημιούργησαν ένα πραγματικό τρενάκι, που σε άλλες πίστες είναι σίγουρο πως θα μας προσέφερε πολύ ενδιαφέρουσες μάχες. Όχι όμως στο Monaco.

GP Monaco McLaren

O Russell, με τη μέση γόμα, βρισκόταν 13” πίσω από τον τέταρτο Norris. Η Mercedes-AMG θέλησε να διατηρεί τον Βρετανό σε μια διαφορά κοντά στο pits-stop, ώστε να μπορέσει να περάσει σε περίπτωση που κάποιος από τους προπορευόμενους αναγκαζόταν να κάνει pits-stop.

Οι τέσσερις πρώτοι κινούνταν άκρως συντηρητικά. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Bottas, όταν άλλαξε ελαστικά, βάζοντας φρέσκια σκληρή γόμα, έκανε τον ταχύτερο γύρο, κινούμενος 2” ταχύτερα από τον πρωτοπόρο Leclerc. Στα αξιοσημείωτα του αγώνα το γεγονός πως μετά από 40 ολόκληρους γύρους δεν είχε πραγματοποιηθεί ούτε ένα προσπέρασμα! Ενώ ένα γύρο αργότερα, ο Bottas, ο κάτοχος του ταχύτερου γύρου δέχτηκε γύρο από τον πρωτοπόρο Leclerc.

Όσον αφορά τα pits stop, o Stroll, άλλαξε ελαστικά στον 43ο γύρο, περνώντας από την μέση σε σκληρή γόμα, χωρίς όμως να μπορεί να κεφαλαιοποιήσει την υπεροχή της φρέσκιας γόμας. Στον 50ο γύρο μάλιστα, ο Καναδός είχε κλατάρισμα μετά από επαφή σε μπαριέρα και ως εκ τούτου αναγκάστηκε να επισκεφθεί εκ νέου του pit-lane.

Χρειάστηκε να περάσουν 52 γύροι για να δούμε το πρώτο προσπέρασμα, με τον Bottas να κερδίζει μια θέση από τον Sargeant. Στον 52ο γύρο ο Hamilton επισκέφτηκε το pit-lane, το παράδειγμα του οποίου μιμήθηκε στον 53ο γύρο, ο Verstappen, άλλαξε ελαστικά, βάζοντας τη σκληρή γόμα, με το μυαλό στον βαθμό του ταχύτερου γύρου, όπως και έκανε στον 55ο γύρο, με τον Hamilton όμως να είναι ακόμα πιο γρήγορος δύο γύρους αργότερα.

GP Monaco, Lewis Hamilton

Την ίδια στιγμή, ο Norris βρέθηκε κολλημένος  πίσω από τον διαχύτη του Sainz, πιέζοντας ασφυκτικά τον πιλότο της Ferrari, θέλοντας να τον οδηγήσει σε κάποιος λάθος. Που όμως δεν ερχόταν. Μέχρι το τέλος του αγώνα δεν άλλαξε το παραμικρό, με τον Leclerc να γράφει ιστορία, να νικά για πρώτη φορά μετά την Αυστρία το 2022 και να μειώνει τη διαφορά από τον Verstappen στους 31 βαθμούς. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Piastri προσθέτοντας στο ενεργητικό του άλλη μια μεστή εμφάνιση, με τον Sainz να συμπληρώνει το βάθρο (αν δεν ήταν η κόκκινη σημαία πιθανότατα θα είχε εγκαταλείψει), ολοκληρώνοντας ένα πολύ καλό αγωνιστικό 3ήμερο για την Ferrari.

Norris, Russell, Verstappen, Hamilton, Tsunoda, Albon (πρώτοι βαθμοί για την Williams φέτος) και Gasly βαθμολογήθηκαν, κρατώντας τις θέσεις που είχαν και κατά την εκκίνηση, επιβεβαιώνοντας τα λεγόμενα του Christian Horner, ότι δηλαδή ο αγώνας σε μεγάλο βαθμό κρίθηκε από το Σάββατο.

 

 

Η δράση θα μεταφερθεί στην πίστα του Καναδά το διάστημα 7-9 Ιουνίου. Η αλήθεια πάντως είναι πως το πρωτάθλημα έχει πάρει μια τροπή που δεν φανταζόμασταν. Αυτό, αν και διαψεύδει τα προγνωστικά μας στην αρχή της σεζόν, μας αρέσει αρκετά… 
 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube