GP Μονακό: Ο Hamilton στην pole, η Ferrari στο πουθενά
Με έναν θεϊκό γύρο, ο Lewis Hamilton πήρε την pole position από τον team mate του, ενώ ο Charles Leclerc αποκλείστηκε από τον πρώτο γύρο με ευθύνη της Ferrari.
Ο Valtteri Bottas είχε ένα πλεονέκτημα 0,231” από τον Hamilton μετά τις πρώτες προσπάθειες στην Q3, αλλά δεν μπόρεσε να βελτιώσει την επίδοσή του με τη δεύτερή του προσπάθεια.
Αντίθετα, ο Hamilton βρήκε πολύ χρόνο, ειδικά στον πρώτο τομέα της πίστας, και με ένα 1’ 10” 166” σημείωσε ρεκόρ στο Μονακό και πέρασε τον team-mate του με διαφορά 0,086”.
O Bottas διατήρησε με άνεση τη 2η θέση, αφού ο Max Verstappen δεν κατάφερε ούτε αυτός να βελτιώσει το χρόνο του κι έμεινε 3ος, 0,475” πίσω.
Οι κατατακτήριες του Μονακό ήταν καταστροφικές για τη Ferrari, με τον Vettel στην 4η θέση και τον Leclerc στη 16η. Ο Μονεγάσκος έκανε μόνο μία προσπάθεια στην Q1 και δεν κατάφερε να μπει στη 15άδα για 0,052” αφού ήταν 0,715” πίσω από τον πρώτο στα πρώτα προκριματικά.
Η Scuderia δεν τον ξαναέβγαλε στην πίστα, πιστεύοντας πως ήταν ασφαλής παρότι είχε μπλοκάρει και είχε τετραγωνίσει ένα από τα λάστιχά του. Ο Leclerc είχε προσπεράσει και τη ζυγαριά της FIA επιστρέφοντας στα pits, και χρειάστηκε να τον σπρώξουν πίσω οι μηχανικοί του, αλλά ο ίδιος δήλωσε εκνευρισμένα ότι το γεγονός αυτό δεν έπαιξε ρόλο στον αποκλεισμό του, ότι είχε αρκετό καύσιμο για μια δεύτερη προσπάθεια και ότι περίμενε εξηγήσεις από την ομάδα, που δεν του είχαν δοθεί, ενώ ο ίδιος είχε ρωτήσει αν θα έπρεπε να ξαναβγεί στην πίστα.
Ενώ ο Leclerc βρισκόταν στο γκαράζ, άλλοι οδηγοί βελτίωσαν το χρόνο τους και τον έριξαν πίσω στην κατάταξη. Ο ένας από αυτούς ήταν ο Vettel, που είχε εγκαταλείψει τον γρήγορο γύρο του αφού έξυσε την μπαριέρα στο εσάκι της πισίνας. Ο Γερμανός κινδύνευε να αποκλειστεί, αλλά πρόλαβε την τελευταία στιγμή να κάνει τον καλύτερο χρόνο της περιόδου με ένα δεύτερο σετ λάστιχα – αποκλείοντας τον team-mate του!...
Στην Q3, o Vettel ξεκίνησε καλά τη δεύτερή του προσπάθεια και έδειξε ικανός να διεκδικήσει τουλάχιστον την 3η θέση, όμως έξυσε την μπαριέρα στην έξοδο της Tabac και τελικά έμεινε 4ος – ζητώντας συγνώμη από την ομάδα για το λάθος του.
Ο Pierre Gasly ήταν 5ος στην Q3 με τη Red Bull, αλλά αντιμετωπίζει την πιθανότητα τιμωρίας από τους αγωνοδίκες αφού εμπόδισε τον Romain Grosjean σε γρήγορη προσπάθεια στην Q2. “Best of the Rest” ήταν τελικά ο Kevin Magnussen με την άλλη Haas, που έκανε τον 6ο χρόνο καθώς ήταν κι ο μόνος εκτός των τριών κορυφαίων ομάδων που είχε δύο διαθέσιμα σετ μαλακών ελαστικών στην Q3. Ο Δανός έχασε για λίγο την 6η θέση από τον Daniel Ricciardo με τη Renault, αλλά την ξαναπήρε με τη δεύτερή του προσπάθεια.
Όγδοος, πίσω από τον περσινό νικητή Ricciardo, ήταν ο Daniil Kvyat (Toro Rosso). Ο Ρώσος ήταν ενάμισι δέκατο μπροστά από τον Carlos Sainz (McLaren). Ο team-mate του Kvyat, o ρούκι Alexander Albon, πέρασε στην Q3 για πρώτη φορά στη σύντομη καριέρα του, παίρνοντας τελικά τη 10η θέση.
Ο Nico Hulkenberg (Renault) αποκλείστηκε από την πρώτη δεκάδα στο τέλος της Q2 από τον Magnussen, που βελτίωσε αφού είχε ξύσει την εσωτερική μπαριέρα της Mirabeau πρώτη του προσπάθεια.
Ο Lando Norris (McLaren) ήταν 12ος, μισό δέκατο πίσω από τον Hulkenberg αλλά 0,3” μπροστά από τον Grosjean, που είχε κλειστεί από τον Gasly και «στόλιζε» καταλλήλως τον συμπατριώτη από τον ασύρματο.
Οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi, κατατάχτηκαν στη 14η και τη 15η θέση αντίστοιχα, με διαφορά μόνο 0,070” μεταξύ τους.
Πίσω από τον Leclerc, στη 17η και τη 18η θέση, ήταν οι δύο οδηγοί της Racing Point, Sergio Perez και Lance Stroll, αλλά με διαφορά 6 δεκάτων μεταξύ τους.
Ο George Russell επικράτησε του Robert Kubica στη μονομαχία των Williams, με τον νεαρό Άγγλο 0,274” πιο γρήγορο από τον βετεράνο Πολωνό.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ GP TOY MONAKO
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m10.166s | - |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m10.252s | 0.086s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m10.641s | 0.475s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m10.947s | 0.781s |
5 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 1m11.041s | 0.875s |
6 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m11.109s | 0.943s |
7 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m11.218s | 1.052s |
8 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m11.271s | 1.105s |
9 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m11.417s | 1.251s |
10 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 1m11.653s | 1.487s |
11 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m11.670s | - |
12 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m11.724s | - |
13 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m12.027s | - |
14 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m12.115s | - |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m12.185s | - |
16 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m12.149s | - |
17 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1m12.233s | - |
18 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m12.846s | - |
19 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m13.477s | - |
20 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1m13.751s | - |