GP Κίνας, άλλος ένας περίπατος για τον Max Verstappen

GP Κίνας, άλλος ένας περίπατος για τον Max Verstappen

Η πίστα της Σανγκάη επέστρεψε στο grid μετά από πέντε χρόνια, με τον Max Verstappen να κάνει έναν ακόμα υγιεινό περίπατο. Lando Norris και Sergio Perez συμπλήρωσαν το βάθρο του GP της Κίνας.

Chinese GP

Ο όρος Shifu χρησιμοποιείται από τους Κινέζους για τον δάσκαλο, τον αφέντη και ένα πολύ ικανό άτομο. Στο GP της Κίνας, Shifu ήταν και πάλι ο συνήθης ύποπτος. Ο Max Verstappen, που πανηγύρισε την πρώτη του νίκη επί κινεζικού εδάφους.

Τα φώτα έσβησαν, με τον Max Verstappen να κάνει ως συνήθως εξαιρετική εκκίνηση, χωρίς να αισθανθεί την παραμικρή απειλή από τον Sergio Perez. Ο Μεξικανός περισσότερο είχε το νου του στον Fernando Alonso, o οποίος μετά τo πολύ καλό ξεκίνημά του πλάσαρε ιδανικά το μονοθέσιό του στην εξωτερική της παρατεταμένης πρώτης στροφής και πέρασε τον οδηγό της Red Bull ανεβαίνοντας στη δεύτερη θέση.

Ο Max Verstappen πανηγύρισε μία ακόμα εύκολη νίκη, την πρώτη στην καριέρα του επί κινεζικού εδάφους

Chinese GP

Μεγάλος χαμένος της εκκίνησης ήταν αναμφίβολα η Ferrari! H ιταλική ομάδα είδε τους δύο οδηγούς της να μονομαχούν, με αποτέλεσμα να χάσουν τις θέσεις τους από τους George Russell και Nico Hulkenberg. Από τον πρώτο κιόλας γύρο, ο Verstappen χάθηκε στον κινεζικό ορίζοντα. Όχι όμως και το ενδιαφέρον, μιας και οι υπόλοιποι οδηγοί ήταν κοντά, με τη μάχη Alonso-Perez να ξεχωρίζει.

Στον 5ο γύρο, ο Μεξικανός πέρασε τον Alonso, ωστόσο ο ομόσταυλός του είχε ανοίξει τη διαφορά στα 5 δευτερόλεπτα. Δύο γύρους αργότερα, έφτασε η σειρά του Norris να προσπεράσει τον Alonso στην 3η θέση. Πιο πίσω, ο Charles Leclerc μετά το κακό ξεκίνημα άρχισε να βρίσκει τα πατήματά του, προσπερνώντας κατά σειρά τους Hulkenberg, Russel και Piastri. Ο Μονεγάσκος είχε αρκετά καλό ρυθμό αγώνα, δείχνοντας πως η Scuderia θα μπορούσε να διεκδικήσει το βάθρο.

 

Στον 12ο γύρο άνοιξε ο χορός των pit-stop, με τον Alonso, με τον Russell να ακολουθεί. Οι δύο πρωτοπόροι μπήκαν μαζί στον 14ο γύρο, με τους μηχανικούς της Red Bull να ολοκληρώνουν ταχύτατα και τις δύο αλλαγές ελαστικών. Όλοι οι παραπάνω οδηγοί πέρασαν στη σκληρή γόμα.

Norris και Leclerc παρέμειναν στην πίστα, με τον Verstappen να φτάνει γρήγορα και να περνά με χαρακτηριστική άνεση τον Leclerc. Η Ferrari, αποφάσισε να τραβήξει στα pits πρώτα τον Sainz, έχοντας αποφασίσει να ακολουθήσει διαφορετική στρατηγική για τους πιλότους της.

Στον 19ο γύρο, ο Max Verstappen προσπέρασε και τον Norris ανακτώντας και πάλι την πρωτοπορία του αγώνα, αποκτώντας και μαξιλαράκι αυτοκινήτου ασφαλείας. Ακόμα δηλαδή και σε περίπτωση SC, ο Verstappen θα παρέμενε πρώτος. Στον 22ο γύρο, η εγκατάλειψη του Bottas και το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας περιέπλεξε τα πράγματα όσον αφορά το βάθρο. 

O Leclerc πρόλαβε να αλλάξει λάστιχα υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας, όχι όμως και ο Norris. Αυτό βέβαια δεν κόστισε στον Βρετανό που βρέθηκε στη 3η θέση, βάζοντας ανάμεσα από αυτόν και τον Leclerc τον Alonso. Η αδυναμία των ανθρώπων της πίστας να απομακρύνουν το μονοθέσιο του Bottas οδήγησε τους αγωνοδίκες στην απόφαση να ενεργοποιήσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλάζοντας κάπως τα δεδομένα.

 

 

Οι πιλότοι της Red Bull μπήκαν στα pits, με τον Verstappen να βγαίνει στην 1η θέση και τον Perez στην 4η, πίσω από τους Norris και Leclerc. Εντύπωση προκάλεσε η επιλογή της Aston Martin, να τοποθετήσει μαλακή γόμα στον 6ο μέχρι εκείνη τη στιγμή Alonso.

To SC αποχώρησε και παρά το γεγονός ότι ο Leclerc γλίστρησε λίγο πριν την ευθεία εκκίνησης τερματισμού δεν απειλήθηκε ουσιαστικά από τον Perez. O Alonso εκμεταλλεύθηκε την μαλακή γόμα και προσπέρασε τον Sainz (δεν βρέθηκε και στην καλύτερη μέρα του) στην 5η θέση. Στην πίσω ευθεία της πίστας, κι ενώ οι διαφορές ήταν ακόμα ελάχιστες, ο Stroll φρέναρε άγαρμπα, πέφτοντας πάνω στον Ricciardo, o οποίος με τη σειρά του ακούμπησε ελαφρώς τον πίσω διαχύτη του Piastri. Αυτό το συμβάν, σε συνδυασμό με την επαφή των Magnussen και Tsunoda έφερε και πάλι στην πίστα το SC.

Chinese GP

Mόλις το SC αποχώρησε, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη μάχη του βάθρου. Ο Norris έχτισε διαφορά από τον Leclerc, ο οποίο κράτησε πίσω του τον Perez μέχρι τον 39ο γύρο. Άπαντες πίστεψαν πως με τον έναν ή τον άλλο τρόπο ο Μεξικανός θα έφτανε τον Norris, ολοκληρώνοντας ένα ακόμα 1-2 για τους Αυστριακούς. Λογάριαζαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο, με τον Norris να διατηρεί εξαιρετικό ρυθμό αγώνα, κρατώντας σε απόσταση ασφαλείας τον Perez.

Την ίδια στιγμή, ο Alonso μπήκε και πάλι στα pits, περνώντας στη μέση γόμα. Δεδομένου ότι η κατάσταση μέχρι και την 5η θέση ήταν λίγο-πολύ ξεκάθαρη, ο αειθαλής Ισπανός συγκέντρωσε πάνω του όλα τα βλέμματα στην προσπάθειά του να αναρριχηθεί. Έφτασε μέχρι την 7η θέση, προσπερνώντας τον Lewis Hamilton που ξεκίνησε τον αγώνα από την 18η θέση.

Η μάχη του με τον Hamilton μας χάρισε και ένα από τα highlight του αγώνα, με τον Ισπανό να κρατά μαεστρικά τον έλεγχο της Aston Martin του σε μία δύσκολη στιγμή, που προήλθε πιθανότατα εξαιτίας του ότι βρισκόταν κολλημένος πίσω από τον διαχύτη του Hamilton. O Ισπανός μάλιστα κέρδισε και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου.

 

 

H καρό σημαία βρήκε τον Max Verstappen να πανηγυρίζει την 4η νίκη του σε 5 αγώνες φέτος και την 58η της καριέρας του. O Norris ολοκλήρωσε έναν εξαιρετικό αγώνα, σκαρφαλώνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, κερδίζοντας το βραβείο του οδηγού της ημέρας. Αυτή ήταν η 15η παρουσία του Βρετανού στο βάθρο. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez. Leclerc, Sainz, Russell, Alonso, Piastri, Hamilton και Hulkenberg συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Σε ότι αφορά τη βαθμολογία των οδηγών, ο Verstappen προπορεύεται με 115 βαθμούς, ακολουθεί ο Perez με 85, ο Leclerc με 76 και ο Sainz με 69.

Ο αγώνας της Κίνας συνέπεσε με μία σημαντική στιγμή για την ιστορία της Formula 1. Σαν σήμερα, το 1985, ο Ayrton Senna πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο GP του Εστορίλ στην Πορτογαλία.

Αντί επιλόγου θα κλείσουμε τη σημερινή μας ανασκόπηση με μία πραγματικά εντυπωσιακή φωτογραφία που δείχνει την εξέλιξη της πόλης, πίσω από την πίστα από το 2008 έως σήμερα. Μία εικόνα ισούται με 1.000 λέξεις! 
 

Chinese GP

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube