GP Καναδά, ανάλυση: Μπορεί τελικά η Ferrari;
Οι Leclerc και Vettel ήταν μπροστά στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές. Θα απειλήσουν επιτέλους τις Mercedes ή τα φαινόμενα και πάλι απατούν;
Στην FP1 οι Mercedes ήταν άπιαστες. Μάλιστα ο Hamilton έκανε τον πρώτο χρόνο φορώντας τα λάστιχα με τη μεσαία γόμα, αντί για τη μαλακή που χρησιμοποίησε ο Bottas.
Τα μεσαία Pirelli χρησιμοποίησε κι ο Leclerc, που ήταν 3ος αλλά σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον πρωταθλητή. Ο Vettel ήταν στην 5η θέση, ακόμα πιο πίσω…
Στην FP2 η κατάσταση ανατράπηκε. Ο Leclerc ήταν πρώτος, μπροστά από τον Vettel, με τον Bottas 3ο. O Hamilton ήταν αρχικά ο ταχύτερος, φορώντας και πάλι τα μεσαία λάστιχα, όμως έχασε τον έλεγχο στο εσάκι Κ8/9 και χτύπησε στον τοίχο με τον πίσω δεξιό τροχό της Mercedes.
Ο Βρετανός επέστρεψε στα pits με σκασμένο λάστιχο, αλλά το μονοθέσιο είχε κι άλλες ζημιές με αποτέλεσμα να μείνει οριστικά στο γκαράζ για να του αλλάξουν ανάρτηση.
Το απόγευμα, όταν όλοι φόρεσαν τη μαλακή γόμα, ο Leclerc έκανε τον καλύτερο χρόνο, 0,074” μπροστά από τον Vettel με την άλλη Ferrari, αλλά και με μόνο 0,134” διαφορά από τον Bottas με τη μόνη Mercedes που είχε απομείνει.
«Ήταν ένα αθώο λάθος», είπε μετά ο Hamilton. «Έψαχνα το όριο και απλά το ξεπέρασα. Είχα καιρό να χάσω ολόκληρη περίοδο δοκιμών κι ένιωσα σαν να με είχαν καλέσει στο γραφείο του διευθυντή του σχολείου…».
Πριν φορέσουν τα μαλακά λάστιχα, οι Ferrari ήταν και πάλι κάπου 7 δέκατα πιο αργές από τις Mercedes, φορώντας τα μεσαία. Αλλά και με τα μαλακά, ο Bottas ήταν πιο γρήγορος στον πρώτο τομέα της πίστας, με τις στροφές, ενώ οι Ferrari ήταν πιο γρήγορες στον τελευταίο, με τη φουρκέτα, τη μεγάλη ευθεία και το τελικό εσάκι.
Θα ισχύσει αυτό και στις κατατακτήριες, σήμερα το βράδυ; Ίσως όχι, αν σκεφτούμε ότι οι Mercedes έχουν νέο, εξελιγμένο κινητήρα, οπότε είναι πιθανό να χρησιμοποιούν ακόμη συντηρητικές ρυθμίσεις. Και να πατήσουν το «μαγικό κουμπί» στο qualifying. Όπου θα συμμετάσχει κι Hamilton, που στην FP2 ήταν ουσιαστικά απών...
Επιπλέον, για τον αγώνα, φάνηκε από τις δοκιμές ότι τα μαλακά λάστιχα, που έχουν εδώ τη γόμα C5, δεν αντέχουν. Και σε μεγάλα πακέτα γύρων με αυτή τη γόμα, η Mercedes ήταν μπροστά, με τη Ferrari μόλις στην 4η θέση, πίσω από τη McLaren και τη Renault… Οι Vettel και Leclerc οφείλουν, με άλλα λόγια, να περάσουν από την Q2 με τα μεσαία λάστιχα.
Οι Mercedes ήταν τα ταχύτερα μονοθέσια, τόσο με τα μεσαία όσο και με τα σκληρά λάστιχα, με τα οποία ο Bottas πραγματικά έλαμψε. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, James Allison, δήλωσε ικανοποιημένος από τις δοκιμές εξέλιξης, αλλά εκτίμησε και ότι οι Ferrari θα είναι δυνατές στο Montreal, όπως ακριβώς περίμενε.
Η πίστα Gilles Villeneuve, όλο ευθείες και εσάκια, θυμίζει κάπως το Μπαχρέιν και το Αζερμπαϊτζάν, όπου οι Ferrari ήταν πιο ανταγωνιστικές. Όμως οι οδηγοί της Scuderia έδειξαν μάλλον απαισιόδοξοι, δηλώνοντας ότι η Mercedes διατηρεί ακόμη ένα σημαντικό πλεονέκτημα.
Πέρσι, η Ferrari είχε κάνει ένα θεαματικό άλμα σε ανταγωνιστικότητα από την Παρασκευή στο Σάββατο. Και o Vettel είχε κερδίσει τον αγώνα την Κυριακή.
Σε ένα τέτοιο θαύμα ελπίζουμε όλοι και φέτος, για το καλό του πρωταθλήματος…
Όσο για τη Red Bull, ας μην περιμένουμε πολλά εδώ. Στην FP1, o Verstappen ήταν 4ος, ανάμεσα στις δύο Ferrari, αλλά στην FP2 βγήκε από την πίστα μετά από ασυνεννοησία με τον team-mate του, τον Pierre Gasly, χτύπησε στην μπαριέρα κι έχασε το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου. Ο Γάλλος ήταν μόλις 12ος σε απόλυτο χρόνο και 7ος σε πακέτο περισσότερων γύρων με τη μαλακή γόμα. Με τη σκληρή ήταν πάντως λίγο πίσω από τον Leclerc.
Ίσως λοιπόν η Red Bull να μην έχει εδώ τα φόντα να κυνηγήσει τους πρώτους και να πρέπει να προσέξει τα νώτα της, αφού η McLaren, με νέο πάτωμα, έδειξε να είναι σαφώς η “best of the rest” στα χέρια του Carlos Sainz.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
POS | DRIVER | CAR | TIME | GAP | Γύροι |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m12.767s | - | 31 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m12.914s | 0.147s | 25 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m13.720s | 0.953s | 24 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m13.755s | 0.988s | 26 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m13.905s | 1.138s | 28 |
6 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m13.945s | 1.178s | 30 |
7 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m13.973s | 1.206s | 34 |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m14.123s | 1.356s | 31 |
9 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1m14.172s | 1.405s | 31 |
10 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m14.202s | 1.435s | 32 |
11 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m14.246s | 1.479s | 33 |
12 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m14.474s | 1.707s | 30 |
13 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 1m14.570s | 1.803s | 27 |
14 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m14.582s | 1.815s | 17 |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m14.645s | 1.878s | 31 |
16 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 1m14.703s | 1.936s | 36 |
17 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m14.812s | 2.045s | 32 |
18 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m15.343s | 2.576s | 32 |
19 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m15.989s | 3.222s | 29 |
20 | Nicholas Latifi | Williams/Mercedes | 1m16.199s | 3.432s | 33 |
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΣΤΙΣ ΔΕΥΤΕΡΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
POS | DRIVER | CAR | TIME | GAP | Γύροι |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m12.177s | - | 39 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m12.251s | 0.074s | 38 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m12.311s | 0.134s | 46 |
4 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1m12.553s | 0.376s | 45 |
5 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m12.935s | 0.758s | 41 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m12.938s | 0.761s | 8 |
7 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1m13.003s | 0.826s | 39 |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 1m13.016s | 0.839s | 40 |
9 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m13.168s | 0.991s | 42 |
10 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 1m13.171s | 0.994s | 37 |
11 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1m13.249s | 1.072s | 38 |
12 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 1m13.345s | 1.168s | 38 |
13 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1m13.388s | 1.211s | 22 |
14 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 1m13.436s | 1.259s | 45 |
15 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1m13.521s | 1.344s | 40 |
16 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1m13.542s | 1.365s | 41 |
17 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m13.598s | 1.421s | 39 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1m14.870s | 2.693s | 16 |
19 | George Russell | Williams/Mercedes | 1m15.036s | 2.859s | 36 |
20 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1m15.287s | 3.110s | 44 |