GP Ιταλίας: O Leclerc στην pole, μετά από κατατακτήριες-φάρσα
Ο Μονεγάσκος πήρε την pole position χάρη στην πρώτη του προσπάθεια, ενώ οι άλλοι δεν πρόλαβαν να κάνουν δεύτερη, προσπαθώντας να πάρουν καλύτερη θέση!...
Ο Charles Leclerc έβαλε τη Ferrari στην pole με ένα γύρο σε 1’ 20” 126, στην πρώτη του προσπάθεια στην Q3. O Lewis Hamilton πάντως ήταν μόλις 0,039” πιο αργός με τη Mercedes.
Επειδή όμως το slipstreaming είναι κρίσιμης σημασίας για έναν καλύτερο χρόνο στη Monza, οι 10 οδηγοί της Q3 συναγωνίζονταν ποιος θα πάει πιο… αργά στο γύρο προθέρμανσης για τη δεύτερη γρήγορη προσπάθεια, ώστε να πάρουν την πιο ευνοϊκή θέση. Το αποτέλεσμα ήταν οι οκτώ να μην προλάβουν να ξεκινήσουν τον γρήγορό τους γύρο πριν πέσει η καρό σημαία!...
Το γελοίο μπέρδεμα σήμαινε ότι κανείς δεν βελτίωσε το χρόνο του στην Q3 και ο Hamilton παραπονέθηκε ότι οι οδηγοί της Ferrari τους καθυστέρησαν όλους και «απλά τους έβγαλαν εκτός χρόνου». Οι αγωνοδίκες εξετάζουν τον «τελευταίο γύρο των κατατακτηρίων», καθώς είχαν προειδοποιήσει τους οδηγούς να μην κάνουν αργούς γύρους εξόδου.
Ο Valtteri Bottas ήταν τελικά 3ος, μόλις 0,008” πίσω από τον Hamilton, έχοντας καταφέρει να ολοκληρώσει την πρώτη του προσπάθεια μόλις πριν διακοπεί η διαδικασία με κόκκινη σημαία αφού ο Kimi Raikkonen βγήκε στην Parabolica κι έπεσε με το πίσω μέρος της Alfa Romeo στα προστατευτικά λάστιχα.
Ο Sebastian Vettel ήταν 4ος με τη δεύτερη Ferrari, ένα δέκατο πίσω από τον Bottas και τριάμισι μπροστά από τον Daniel Ricciardo, που εξέπληξε με τη Renault. Ο Nico Hulkenberg κατατάχτηκε 6ος, πίσω από τον team-mate του και μπροστά από τον Carlos Sainz με τη McLaren, που ήταν ο τελευταίος από αυτούς που χρονομετρήθηκαν στην Q3.
O Alex Albon, o Lance Stroll κι ο Raikkonen κατατάχτηκαν στην 8η, 9η και 10η θέση, χωρίς κανένας τους να γράψει χρόνο. Ο Φιλανδός της Alfa δεν χρονομετρήθηκε λόγω της εξόδου του στην πρώτη του προσπάθεια (που ο Hamilton είπε ότι του κόστισε και χρόνο), ενώ οι Albon και Stroll εμποδίστηκαν πρώτα από την κόκκινη σημαία και στη συνέχεια από τη φάρσα του τελευταίου γύρου.
Ο Antonio Giovinazzi έδειξε άθελά του πόσο σημαντική μπορεί να είναι μια ελάχιστη διαφορά σε χρόνο, αφού ήταν ο ταχύτερος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q2, όντας μόλις 0,002” πιο αργός από τον team-mate του, τον Raikkonen, που προκρίθηκε. Ο Ιταλός πέρασε στο τέλος τον Kevin Magnussen (Haas), που κατατάχτηκε τελικά 12ος αφού δεν μπόρεσε να βελτιώσει το χρόνο του με τη δεύτερη προσπάθεια.
Ο Daniil Kvyat (Toro Rosso) κατατάχτηκε 13ος, καθώς το πίσω μέρος της Toro Rosso γλίστρησε στην έξοδο του δεύτερου σικέιν, και πάτησε στο χαλίκι στην τελευταία του προσπάθεια. Πάντως ο χρόνος του Ρώσου ήταν αρκετός για να τον φέρει μπροστά από τους Lando Norris (McLaren) και Pierre Gasly (Toro Rosso) που δεν έκαναν σοβαρή προσπάθεια στην Q2 αφού θα ξεκινούσαν έτσι κι αλλιώς από το τέλος λόγω αλλαγής κινητήρα.
Ο Romain Grosjean (Haas) ήταν ο πιο γρήγορος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q1, παρότι ήταν μόνο 0,658” πίσω από τον πρώτο της περιόδου, τον Leclerc. Ο Γάλλος ήδη κινδύνευε μετά τις πρώτες προσπάθειες και τελικά αποκλείστηκε παρότι βελτίωσε το χρόνο του και ήταν για λίγη ώρα 15ος. Όμως οι Sainz και Stroll βελτίωσαν περισσότερο και τον έριξαν στη 16η θέση, 0,061” πίσω από τον Kvyat.
Ο Sergio Perez έμεινε 17ος αφού η Racing Point του σταμάτησε στην Curva Grande λόγω απώλειας ισχύος στον νέο κινητήρα Mercedes. Η εγκατάλειψη του Μεξικανού είχε ως αποτέλεσμα να διακοπούν οι κατατακτήριες για 4 λεπτά, αλλά αυτό γενικά δεν ενόχλησε αφού συνέβη ανάμεσα στην πρώτη και τη δεύτερη προσπάθεια των περισσοτέρων.
Πάντως ο Vettel αναγκάστηκε να εγκαταλείψει έναν κορυφαίο γύρο με τα μεσαία λάστιχα, και η Ferrari τον έβγαλε ξανά στην πίστα με τα μαλακά για σιγουριά. Όμως δεν χρειάστηκε τελικά να πιέσει.
Ο George Russell κέρδισε και πάλι τη μονομαχία των Williams για την τελευταία θέση, γυρίζοντας 0,556” πιο γρήγορα από τον Robert Kubica. Οι δυο τους θα ξεκινήσουν τον αγώνα από τη 18η και τη 19η θέση, μπροστά από τον Max Verstappen που δεν χρονομετρήθηκε αφού ο νέος κινητήρας Honda της Red Bull του έχασε ισχύ στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια.
Ο Ολλανδός πάντως έτσι κι αλλιώς θα ξεκινούσε από πίσω, λόγω του ότι άλλαξε κινητήρα.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΙΤΑΛΙΚΟ GP
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1m19.307s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 0.039s |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 0.047s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0.150s |
5 | Daniel Ricciardo | Renault | 0.532s |
6 | Nico Hulkenberg | Renault | 0.742s |
7 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 1.148s |
8 | Alexander Albon | Red Bull/Honda | - |
9 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | - |
10 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | - |
11 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 1.210s |
12 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1.308s |
13 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1.323s |
14 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1.477s |
15 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1.984s |
16 | George Russell | Williams/Mercedes | 2.493s |
17 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 3.049s |
18 | Lando Norris | McLaren/Renault | 1.761s |
19 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1.818s |
20 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | - |