GP Ιταλίας: Ο Hamilton απογοητεύει τους τιφόζι
Η μαχητικότητα του Lewis Hamilton και η στρατηγική της Mercedes εξουδετέρωσαν την υπεροχή της Ferrari μέσα στο «σπίτι» της.
Ο Hamilton βγήκε αλώβητος από μια επαφή με τον Sebastian Vettel στον πρώτο γύρο, για να πάρει τη νίκη στη Monza περνώντας τον Kimi Raikkonen προς το τέλος του αγώνα.
Ο Βρετανός της Mercedes προσπερνούσε τον Vettel από την εξωτερική στο δεύτερο σικέιν κι ο Γερμανός δεν άφησε το γκάζι, γλιστρώντας ελαφρά προς τα έξω με αποτέλεσμα τα δύο μονοθέσια να έχουν επαφή και η Ferrari να κάνει τετακέ που την έριξε στην τελευταία θέση.
Ο Vettel δεν το έβαλε κάτω και πραγματοποίησε μια θεαματική άνοδο για να τερματίσει τελικά στην 4η θέση αφού ο Max Verstappen δέχτηκε ποινή επειδή χτύπησε τον Valtteri Bottas.
Στην εκκίνηση, ο poleman Raikkonen έμεινε μπροστά, παρά την πίεση από τον Vettel κι ένα μπλοκάρισμα στην πρώτη στροφή. Ο Hamilton έμεινε κοντά στις Ferrari, εκμεταλλεύτηκε το slipstream τους κι επιτέθηκε στον Vettel από την εξωτερική του σικέιν Roggia. Έφτασε δίπλα στη Ferrari και λίγο πιο μπροστά, όταν ο Vettel γλίστρησε και ακούμπησαν, αλλά η Mercedes δεν έπαθε καμία ζημιά.
Αντίθετα, η εμπρός πτέρυγα του Vettel έσπασε κι ο Γερμανός, που αναγκάστηκε να αφήσει όλους τους άλλους να περάσουν πριν γυρίσει το μονοθέσιό του για να ακολουθήσει, έπρεπε να περάσει από τα pits για να αλλάξει ρύγχος. Όμως του ήρθε μια παρηγοριά με τη μορφή ενός εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η Toro Rosso του Brendon Hartley είχε σταματήσει δίπλα στην πίστα με σπασμένη εμπρός δεξιά ανάρτηση, αφού ο Νεοζηλανδός είχε στριμωχτεί από δύο άλλα μονοθέσια.
Ο αγώνας επανεκκίνησε στον 4ο γύρο, με τον Hamilton να παίρνει αμέσως το slipstream του Raikkonen και να τον περνά στο σικέιν Rettifilo, πριν ο Φιλανδός ξαναπεράσει μπροστά με αντεπίθεση στη Roggia. Ο Raikkonen σιγά-σιγά έβγαλε τον Hamilton από το DRS του, αλλά δεν μπόρεσε να ξεφύγει πάνω από δύο δευτερόλεπτα πριν σταματήσει για λάστιχα στον 20ό από τους 53 γύρους.
Η Mercedes ήταν έτοιμη να κάνει το ίδιο στον Hamilton, αλλά τον άφησε στην πίστα για άλλους 8 γύρους. Κι εδώ ήταν το κλειδί για τη νίκη. Ο Hamilton μπορεί να έχασε άλλα 5”, αλλά είχε σαφώς πιο φρέσκα λάστιχα για το τέλος του αγώνα, κι επιπλέον είχε τη βοήθεια του team-mate του.
Ο Bottas προσπαθούσε να πάρει την 3η θέση από τον Verstappen, που είχε μόλις αλλάξει λάστιχα, αλλά η Mercedes –φαινομενικά– τον θυσίασε, αφήνοντάς τον στην πίστα για να εμποδίσει τον Raikkonen.
Πραγματικά, μέσα σε τρεις γύρους αφότου έκανε το pit-stop του, ο Hamilton ήταν ξανά μέσα στο DRS του Raikkonen και με πιο φρέσκα soft PIrelli.
O Bottas ήταν πρώτος μέχρι τον 36ο γύρο, όπου σταμάτησε επιτέλους για λάστιχα, αφήνοντας τους Raikkonen και Hamilton να μονομαχήσουν για τη νίκη.
Ο Hamilton ήταν ακριβώς πίσω από τη Ferrari στη γραμμή εκκίνησης του 45ου γύρου. Με το DRS έφτασε δίπλα στον Raikkonen και τον πέρασε από την εξωτερική της πρώτης στροφής. Ο Φιλανδός αντεπιτέθηκε στη Roggia, αλλά ο Βρετανός κράτησε τη θέση του και στη συνέχεια ξέφυγε καθώς η Ferrari είχε μεγάλη φθορά στο πίσω αριστερό της λάστιχο.
Η κατάσταση ήταν τόσο «κρίσιμη» –όπως το τοποθέτησε η ίδια η Scuderia– που ο Raikkonen έμεινε σχεδόν 9” πίσω στον τερματισμό.
Η νίκη του Hamilton του έδωσε ένα προβάδισμα 30 βαθμών στο πρωτάθλημα έναντι του Vettel, παρόλο το δώρο που έκανε ο Verstappen στο Γερμανό.
Ο Bottas είχε εκμεταλλευτεί τα πιο φρέσκα λάστιχά του για να εκμηδενίσει το πλεονέκτημα των 3” που είχε ο Ολλανδός, και άρχισε να του επιτίθεται 10 γύρους πριν το τέλος. Τον έφτασε στην είσοδο του πρώτου σικέιν και προσπάθησε να τον περάσει από την εξωτερική, αλλά ο Verstappen έκανε αριστερά στο φρενάρισμα για να τον μπλοκάρει, με αποτέλεσμα να τον χτυπήσει και να τον στείλει στην έξοδο διαφυγής.
Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν αμέσως τον Ολλανδό με 5” ποινή, πράγμα που τον έκανε έξαλλο. Όταν ο Bottas τον έφτασε ξανά, δήλωσε στον ασύρματο ότι δεν θα τον άφηνε να περάσει με κανένα τρόπο, ακόμη κι αν αυτό του κόστιζε χρόνο σε σχέση με τον Vettel που τους πλησίαζε. Έτσι κι έγινε, με αποτέλεσμα ο Γερμανός της Ferrari να δεχτεί τελικά ένα μικρό δώρο δύο βαθμών.
Ο Romain Grosjean δεν φάνηκε σχεδόν καθόλου στα τηλεοπτικά πλάνα, αλλά βρέθηκε κάτω από ασφυκτική πίεση των δύο Force India για τη θέση “best of the rest”. Τελικά ο Γάλλος της Haas κράτησε την 6η θέση, μπροστά από τον Esteban Ocon κι έναν πολύ επιθετικό Sergio Perez που είχε ανέβει από τη 14η θέση.
Ο Carlos Sainz τερμάτισε 9ος με τη Renault, μπροστά από τον Lance Stroll που βαθμολογήθηκε για μόλις δεύτερη φορά φέτος με τη Williams, παίρνοντας τη 10η θέση.
Πέρα από τον Hartley, είχαμε κι άλλες δύο εγκαταλείψεις. Ο Fernando Alonso σταμάτησε στον 10ο γύρο με κάποιο μηχανικό πρόβλημα στη McLaren, ενώ ήταν στη βαθμολογούμενη ζώνη. Ο Daniel Ricciardo σταμάτησε στην έξοδο του δεύτερου σικέιν με καπνούς να βγαίνουν από τη Red Bull, λίγο πριν τα μισά του αγώνα.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΤΑΛΙΚΟΥ GP ΣΤΗ ΜΟΝΖΑ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 1h16m54.484s |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53 | 8.705s |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 53 | 14.066s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 | 16.151s |
5 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 53 | 18.208s |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 53 | 56.320s |
7 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 53 | 57.761s |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53 | 58.678s |
9 | Carlos Sainz | Renault | 53 | 1m28.140s |
10 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 52 | 1 Γύρος |
11 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 52 | 1 Γύρος |
12 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 52 | 1 Γύρος |
13 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 52 | 1 Γύρος |
14 | Nico Hulkenberg | Renault | 52 | 1 Γύρος |
15 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 52 | 1 Γύρος |
16 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 | 1 Γύρος |
17 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 52 | 1 Γύρος |
- | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 23 | Κινητήρας |
- | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 9 | Βλάβη |
- | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 0 | Σύγκρουση |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ.. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Lewis Hamilton | 256 |
2 | Sebastian Vettel | 226 |
3 | Kimi Raikkonen | 164 |
4 | Valtteri Bottas | 159 |
5 | Max Verstappen | 130 |
6 | Daniel Ricciardo | 118 |
7 | Nico Hulkenberg | 52 |
8 | Kevin Magnussen | 49 |
9 | Sergio Perez | 44 |
10 | Fernando Alonso | 44 |
11 | Esteban Ocon | 43 |
12 | Romain Grosjean | 35 |
13 | Carlos Sainz | 32 |
14 | Pierre Gasly | 28 |
15 | Charles Leclerc | 13 |
16 | Stoffel Vandoorne | 8 |
17 | Marcus Ericsson | 6 |
18 | Lance Stroll | 5 |
19 | Brendon Hartley | 2 |
20 | Sergey Sirotkin | 0 |
H ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Mercedes | 415 |
2 | Ferrari | 390 |
3 | Red Bull/Renault | 248 |
4 | Haas/Ferrari | 84 |
5 | Renault | 84 |
6 | McLaren/Renault | 52 |
7 | Toro Rosso/Honda | 30 |
8 | Force India/Mercedes | 28 |
9 | Sauber/Ferrari | 19 |
10 | Williams/Mercedes | 5 |