GP Ισπανίας, Verstappen-Norris σημειώσατε 1

GP Ισπανίας, Verstappen-Norris σημειώσατε 1

H κανονικότητα στην Formula 1 επιστρέφει με τον Max Verstappen να πανηγυρίζει την έβδομη φετινή του νίκη στο GP της Ισπανίας. 2ος ο σταθερά εξαιρετικός Lando Norris, με τον Lewis Hamilton να συμπληρώνει το βάθρο.

Spanish GP Catalunya

Την 61 νίκη της καριέρας του πανηγύρισε ο Max Verstappen στο GP Ισπανίας, βαδίζοντας προς τον 4ο συνεχόμενο τίτλο της καριέρας του, τερματίζοντας και πάλι μπροστά από τη McLaren του Norris. 2ο συνεχόμενο βάθρο για την Mercedes, αυτή τη φορά με τον Lewis Hamilton.

Πιλότοι και ομάδες βρέθηκαν στη Βαρκελώνη για τη 10η στροφή του πρωταθλήματος, έναν αγώνα που παραδοσιακά αντικατοπτρίζει πολλά για τις ομάδες. Και με το καλημέρα, είχαμε μια ιδιαίτερη συνθήκη, καθώς όλοι οι πιλότοι πλην του Alex Albon εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα.

Τα φώτα έσβησαν και από την αρχή ήρθε η πρώτη ανατροπή. Την ώρα που ο poleman Norris (έκανε ομολογουμένως κακή εκκίνηση) μονομαχούσε με τον Verstappen (και οι δύο με φρέσκο σετ), ακόμα και εκτός πίστας, ο Russell με ένα εκπληκτικό ξεπέταγμα κατάφερε να βρεθεί στην 1η από τη 4η θέση! Δίνοντας έτσι νέο ενδιαφέρον στο GP της Ισπανίας.

O Max Verstappen πανηύρισε την 61η νίκη της καριέρας του στο GP Ισπανίας, τερματίζοντας μπροστά από τους Norris και Hamilton

Max Verstappen

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νικητής ο Verstappen σε αγώνα-διαφήμιση στον Καναδά

Ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull μπόρεσε να περάσει τον Norris, με τους μηχανικούς του να τον ενημερώνουν πως καλό θα ήταν να περάσει τον Russell εντός τριών γύρων, ώστε να κεφαλαιοποιήσει το πλεονέκτημα της φρέσκιας γόμας.

Και πράγματι, ο Verstappen, στον 3ο γύρο και με τη βοήθεια του DRS μπόρεσε να προσπεράσει τον οδηγό της Mercedes, χτίζοντας αμέσως διαφορά ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, οι δύο πιλότοι της Scuderia, μετά τον καταστροφικό αγώνα του Καναδά, βρέθηκαν να μονομαχούν στις θέσεις 5-6. Και παραλίγο να έχουμε δράματα, καθώς  Sainz και Leclerc ακούμπησαν, με τον Ισπανό να πραγματοποιεί τελικά το προσπέρασμα.

 

 

Η κατάσταση στην κορυφή παρέμενε αμετάβλητη, με τον Verstappen έχει χτίσει ήδη διαφορά 4”. Βλέποντας αυτή τη συνθήκη, οι άνθρωποι της Mercedes αποφάσισαν να τραβήξουν τον Russell στα pits στον 16ο γύρο, βάζοντάς του τη μέση γόμα. Η αλλαγή των ελαστικών όμως ήταν αργή, έχασε περίπου 3” με αποτέλεσμα οι όποιες ελπίδες του Russell για νίκη να εξανεμίζονται από πολύ νωρίς.

Κερδισμένος από τη διαδικασία των pits-stop βγήκε ο Sainz, ο οποίος κατάφερε να προσπεράσει τον Hamilton. Όσον αφορά του Norris και Leclerc; Αποφάσισαν να παραμείνουν στην πίστα, τραβώντας όσο περισσότερο γίνεται το σετ των ελαστικών τους.

Ο ρυθμός αγώνας της Scuderia όμως έμοιαζε μια ταχύτητα κάτω από εκείνον των McLaren και Mercedes (για τη Red Bull του Verstappen ούτε λόγος), με αποτέλεσμα ο Hamilton στον 19ο γύρο να προσπεράσει τον Sainz στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Ο Ισπανός διαμαρτυρήθηκε, λέγοντας πως ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής τον έσπρωξε εκτός πίστας, με τους αγωνοδίκες να κρίνουν πως επρόκειτο για καθαρά αγωνιστικό συμβάν.

 

 

Στον 23ο γύρο, έφτασε η ώρα της αλλαγής και για τον Lando Norris, που έπεσε στην 6η θέση, πίσω από τον Sainz. O ρυθμός του όμως ήταν τέτοιος που έμοιαζε πως δεν θα δυσκολευτεί να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις. Έναν γύρο μετά τον Norris τα pits επισκεύτηκε και ο Leclerc, με τη στρατηγική της Ferrari να μην αποδεικνύεται σωστή, μιας και ο Μονεγάσκος βγήκε στην 7η θέση, πίσω από τον Pierre Gasly. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με το Norris, όμως σε αντίθεση με τη Scuderia, η δυναμική της McLaren και τα κατά έξι γύρους πιο φρέσκα ελαστικά έδιναν προβάδισμα στον Norris για μια θέση στο βάθρο.

Spanish GP Catalunya

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έτσι θα είναι τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026

Και πράγματι, αφού πέρασε με συνοπτικές διαδικασίες τον Sainz, έβαλε πλώρη για τo podium. Με την προσπέραση στον 3o Lewis Hamilton να έρχεται λίγο πριν τα μισά του αγώνα, στον 32o γύρο. Τρεις γύρους αργότερα, ο Βρετανός πιλότος της McLaren κόλλησε πίσω από τον Russell και τον προσπέρασε μετά από μια πολύ όμορφη μάχη.

Ο Max Verstappen έμοιαζε να βρίσκεται ως συνήθως σε άλλο αγώνα, μιας και έιχε χτίσει διαφορά 9”. Μια διαφορά που άρχισε να ψαλιδίζεται, με τον Norris να είναι σταθερά πιο γρήγορος από τον Ολλανδό, φτάνοντας στα 4” πίσω. Αυτή η νέα συνθήκη, ώθησε τους μηχανικούς της Red Bull να τραβήξουν τον Ολλανδό στα pits στον 45ο γύρο, για να βάλει τη μαλακή γόμα.

Ο Norris ακολούθησε την ίδια στρατηγική τρεις γύρους αργότερα, όμως η διαφορά είχε ανέβει στα 8”, με τις ελπίδες του για νίκη να έχουν μειωθεί σημαντικά. Παρά ταύτα όμως, κρατήθηκε μπροστά από τον Russell (είχε τη σκληρή γόμα), μοιάζοντας να έχει κλειδώσει τη 2η θέση.

Μάλιστα πίεσε πολύ τα ελαστικά του, ρίχνοντας τη διαφορά του από τον Verstappen τα 5”. Την ίδια στιγμή, η μάχη των δύο Mercedes στο GP Ισπανίας, βρήκε νικητή τον Hamilton, που εκμεταλλεύτηκε τη μαλακή γόμα, προσπερνώντας τον Russell. Για δεύτερο σερί αγώνα η ομάδα του Brackley είδε τους οδηγούς της να τερματίζουν στις θέσεις 3-4, πιστοποιώντας πως οι αναβαθμίσεις της έπιασαν, τουλάχιστον προσώρας τόπο. Αυτό μάλιστα ήταν το πρώτο βάθρο του Hamilton, μετά το GP του Μεξικό, τον περασμένο Οκτώβριο.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα πρατήρια Shell σε στέλνουν στο Grand Prix της Monza

Η καρό σημαία έπεσε χωρίς αλλαγές, με τον Verstappen να πανηγυρίζει την 7η φετινή του νίκη σε 10 αγώνες και 61η πρώτη της καριέρας του συνολικά, ανοίγοντας τη διαφορά τους στους 69 βαθμούς. Ο Lando Norris (οδηγός της ημέρας), εκτός από τη 2η θέση του GP Ισπανίας, ανέβηκε και στη 2η θέση του πρωταθλήματος οδηγών (έβαλε στο σακούλι του και τον βαθμό του ταχύτερου γύρου) προσπερνώντας κατά δύο βαθμούς τον Charles Leclerc. Έδειξε όμως κάπως εκνευρισμένος, μιας και αν δεν είχε κάνει το λάθος στην εκκίνηση, κάλλιστα θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη. Με τα αν όμως δεν γράφεται ιστορία. Στην 3η θέση όπως προείπαμε, τερμάτισε ο Lewis Hamilton.

Russell, Leclerc, Sainz, Piastri, Gasly, Perez και Ocon συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Επόμενος αγώνας στην πίστα του Spielberg της Αυστρίας, το 3ήμερο 28-30 Ιουνίου. Σε μια πίστα που πέρυσι άλλαξε το τσιπάκι της McLaren, μιας ομάδας που δείχνει πως μπορεί και πάλι να συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων. Και με ένα από τα κορυφαία και πλέον ανερχόμενα οδηγικά δίδυμα έχει κάθε λόγο να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία…

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube