GP Ισπανίας: Ο Hamilton μια κλάση πάνω απ’ όλους
Ο Lewis Hamilton τερματισε 20” μπροστά από τον Valtteri Bottas, στο πρώτο φετινό «1-2» της Mercedes, ενώ ο Vettel ήταν μόλις 4ος.
Η απόφαση της Ferrari να καλέσει τον Vettel για ένα δεύτερο pit-stop υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, κόστισε στον Γερμανό μια θέση στο βάθρο.
Στη θέση του Vettel ανέβηκε ο Max Verstappen, που κράτησε μακριά του τη Ferrari παρότι είχε σπασμένη εμπρός πτέρυγα στη Red Bull του μετά από επαφή με τον Lance Stroll στην επανεκκίνηση του αγώνα. Είναι το πρώτο φετινό βάθρο για τον Ολλανδό.
Στην εκκίνηση του αγώνα, ο Vettel πήρε το slipstream του Bottas και τον πέρασε από την εξωτερική, ενώ αμέσως μετά βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω μιας πολλαπλής σύγκρουσης στη Στροφή 3.
Ο Romain Grosjean είχε περάσει τον Carlos Sainz και τον Fernando Alonso, που είχαν και οι δύο ανοίξει τη γραμμή τους στην Κ2, όμως αμέσως μετά αντέδρασε υπερβολικά σε ένα κλείσιμό του από τον team-mate του, τον Kevin Magnussen, έκανε απότομη τιμονιά να τον αποφύγει κι έχασε το πίσω μέρος της Haas στην είσοδο της Κ3.
Ο Γάλλος έμεινε στο γκάζι για να διορθώσει, αλλά δεν απέφυγε το τετακέ. Με τα λάστιχα να καπνίζουν από το σπινάρισμα, βρέθηκε στην άλλη άκρη της πίστας όπου χτύπησε με τη Renault του Nico Hulkenberg και την Toro Rosso του Pierre Gasly. Και οι τρεις εγκατέλειψαν επιτόπου.
Βγήκε φυσικά το αυτοκίνητο ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από τα τρία μονοθέσια και τα συντρίμμια τους, και ο αγώνας ξανάρχισε στον 7ο γύρο από τους 66.
Ο Hamilton εκτοξεύτηκε στην επανεκκίνηση, ανοίγοντας γρήγορα διαφορά από τον Vettel, η οποία ξεπέρασε τα 7” μετά από 10 γύρους, όταν ο Γερμανός σταμάτησε για να αλλάξει λάστιχα, από soft σε medium.
O γύρος εξόδου του Vettel ήταν αργός, καθώς δυσκολεύτηκε να ζεστάνει τα λάστιχά του, ενώ την ίδια ώρα ο Bottas έκανε πρώτους χρόνους στους τομείς της πίστας κι έδειχνε να του έχει πάρει τη 2η θέση. Όμως ένα αργό pit-stop του Φιλανδού τον έκανε να χάσει 1,4” σε σχέση με τον Γερμανό και να ξαναβγεί πίσω του.
Ο αγώνας εξελίχτηκε σε παρέλαση, που διακόπηκε στον 25ο γύρο από την εγκατάλειψη του Kimi Raikkonen. O Φιλανδός ήταν 4ος όταν έκοψε δραστικά ρυθμό από μηχανική βλάβη, πριν εγκαταλείψει στα pits. Να υπενθυμίσουμε ότι η Ferrari είχε αλλάξει τον κινητήρα του μετά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.
Μετά από 15 γύρους, ο Esteban Ocon σταμάτησε στην άκρη της πίστας με τη Force India να βγάζει καπνούς. Επιβλήθηκε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας και η Ferrari αντέδρασε αμέσως, καλώντας τον Vettel στα pits για δεύτερη αλλαγή ελαστικών, ενώ όλοι οι άλλοι διεκδικητές των πρώτων θέσεων έκαναν μόνο μία.
To pit-stop του Γερμανού όμως δεν πήγε καλά. Κόλλησε ο πίσω δεξιός τροχός και χάθηκαν κάπου 2,5”-3”, με αποτέλεσμα να βγει πίσω, όχι μόνο από τον Bottas, αλλά κι από τον Verstappen.
Στη συνέχεια, παρότι είχε πιο φρέσκα medium λάστιχα κατά 7 γύρους, ο Vettel δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Verstappen για να του επιτεθεί. Μετά τον αγώνα εξήγησε ότι η Ferrari έφθειρε πιο γρήγορα τα λάστιχά της από τα άλλα μονοθέσια και δεν μπορούσε να βγάλει τον αγώνα με μία μόνο αλλαγή.
Ο Daniel Ricciardo τερμάτισε πολύ πίσω από τη Ferrari, στην 5η θέση, μετά από ένα παράξενο δεύτερο μισό του αγώνα. Ενώ ήταν λιγότερο από 10” πίσω από τον Verstappen όταν επιβλήθηκε το VSC, στη συνέχεια άρχισε να χάνει πολύ χρόνο, μέχρι που ξαναβρήκε ρυθμό στο τέλος για να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο ίδιος απέδωσε τις μεταπτώσεις στο ότι ήταν πολύ δύσκολο να κρατήσει τα λάστιχα ζεστά και βρισκόαν συνεχώς "στην κόψη του ξυραφιού"..
Ο Kevin Magnussen οδήγησε αλάνθαστα για να τερματίσει 6ος και “best of the rest” με τη Haas, ενώ ο Carlos Sainz πήρε την 7η θέση παρά ένα πρόβλημα τροφοδοσίας του κινητήρα του στους τελευταίους γύρους.
Ο Fernando Alonso τερμάτισε 8ος, έχοντας χάσει έδαφος προσπαθώντας να αποφύγει την καραμπόλα του πρώτου γύρου. Στην 9η θέση τερμάτισε ο Sergio Perez. Και οι δύο δυσκολεύτηκαν να περάσουν τον Charles Leclerc, που και πάλι εντυπωσίασε παίρνοντας μια θέση στη δεκάδα με τη Sauber.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ TOY GP ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 66 | 1h35m29.972s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 66 | 20.593s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 66 | 26.873s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 66 | 27.584s |
5 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 66 | 50.058s |
6 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 65 | 1 γύρος |
7 | Carlos Sainz | Renault | 65 | 1 γύρος |
8 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 65 | 1 γύρος |
9 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 64 | 2 γύροι |
10 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 64 | 2 γύροι |
11 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 64 | 2 γύροι |
12 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 64 | 2 γύροι |
13 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 64 | 2 γύροι |
14 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 63 | 3 γύροι |
- | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 45 | Εγκατ. |
- | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 38 | Εγκατ. |
- | Kimi Raikkonen | Ferrari | 25 | Εγκατ. |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 0 | Ατύχημα |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 0 | Ατύχημα |
- | Nico Hulkenberg | Renault | 0 | ατύχημα |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Lewis Hamilton | 95 |
2 | Sebastian Vettel | 78 |
3 | Valtteri Bottas | 58 |
4 | Kimi Raikkonen | 48 |
5 | Daniel Ricciardo | 47 |
6 | Max Verstappen | 33 |
7 | Fernando Alonso | 32 |
8 | Nico Hulkenberg | 22 |
9 | Kevin Magnussen | 19 |
10 | Carlos Sainz | 19 |
11 | Sergio Perez | 17 |
12 | Pierre Gasly | 12 |
13 | Charles Leclerc | 9 |
14 | Stoffel Vandoorne | 8 |
15 | Lance Stroll | 4 |
16 | Marcus Ericsson | 2 |
17 | Esteban Ocon | 1 |
18 | Brendon Hartley | 1 |
19 | Romain Grosjean | 0 |
20 | Sergey Sirotkin | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
1 | Mercedes | 153 |
2 | Ferrari | 126 |
3 | Red Bull/Renault | 80 |
4 | Renault | 41 |
5 | McLaren/Renault | 40 |
6 | Haas/Ferrari | 19 |
7 | Force India/Mercedes | 18 |
8 | Toro Rosso/Honda | 13 |
9 | Sauber/Ferrari | 11 |
10 | Williams/Mercedes | 4 |