GP Ισπανίας, FP1: O Bottas μακράν μπροστά

GP Ισπανίας, FP1: O Bottas μακράν μπροστά

Οι Mercedes έκαναν το «1-2» στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, με τον Φιλανδό πολύ ταχύτερο από τους Hamilton και Vettel.

Ο Valtteri Bottas ήταν 0,849” πιο γρήγορος από τον Lewis Hamilton, με τον Sebastian Vettel άλλο ένα δέκατο πιο πίσω, παρότι η Ferrari φορούσε τα supersoft λάστιχα ενώ οι Mercedes τα σκληρότερα soft.

Ο Max Verstappen με τη Red Bull μπήκε σφήνα ανάμεσα στις Ferrari φορώντας τα ακόμη πιο σκληρά medium λάστιχα, αλλά ο team-mate του, ο Daniel Ricciardo, αποχώρησε νωρίς μετά από μια έξοδο στη Στροφή 4.

Oι Bottas και Hamilton έκαναν το «1-2» από το πρώτο ημίωρο, σπάζοντας το φράγμα του 1’ 19” με τα soft λάστιχα, κάτι που δεν κατάφερε να πετύχει κανείς άλλος στο υπόλοιπο της περιόδου.

Ο Ricciardo ήταν 3ος αρχικά, πάνω από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον τότε  χρόνο αναφοράς 1’ 18” 695 του Bottas, αλλά βγήκε από την πίστα με αποτέλεσμα να επιβληθεί καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC).

Οι συνθήκες στην πίστα ήταν προφανώς δύσκολες, αφού οι Bottas, Vettel και Ericsson έκαναν όλοι τετακέ σε διαφορετικά σημεία της πίστας, πριν οι Brendon Hartley και Romain Grosjean βγουν και περάσουν μέσα από την αμμοπαγίδα της Κ4.

Ήταν τυχεροί που βγήκαν αλώβητοι, ειδικά ο Hartley αφού η Toro Rosso γλίστρησε πέρα από την άμμο, γλείφοντας τις μπαριέρες. Όμως ο Ricciardo δεν ήταν τόσο τυχερός. Γλίστρησε στην είσοδο της ίδιας στροφής και μπήκε στο χαλίκι, διασχίζοντάς το και χτυπώντας την μπαριέρα με το εμπρός αριστερό μέρος του μονοθεσίου.

Όταν έληξε το VSC, ο Bottas βελτίωσε δύο φορές την επίδοσή του με ένα φρέσκο σετ soft, γράφοντας ένα 1’ 18” 411 πριν μπλοκάρει τα φρένα στην Κ10 και βγει εκτός πορείας αφού είχε συναντήσει κίνηση. Ακολούθησαν κι άλλα συμβάντα, με τους δύο οδηγούς της Williams να έχουν τις «στιγμές» τους, ο ένας μετά τον άλλο.

Ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας, ο Robert Kubica, που έτρεχε στην FP1 για πρώτη φορά φέτος, στη θέση του Sergey Sirotkin, έκανε μια αργή σβούρα στην Κ13. Στη συνέχεια ο Lance Stroll έγραψε έναν καλύτερο προσωπικό χρόνο στον πρώτο τομέα, πριν βγει και κολλήσει στο χαλίκι της Κ5.

Λίγα λεπτά πριν βγει από την πίστα, ο Καναδός παραπονιόταν στον ασύρματο ότι «είναι απίστευτο το πόσο κακό είναι το ζύγισμα, θέλω λιγάκι υποστροφή». Η έξοδός του έφερε ένα δεύτερο VSC, ύστερα από το οποίο ο Bottas βελτίωσε περαιτέρω την επίδοσή του. Έκανε «μοβ» χρόνους και στους τρεις τομείς για να γράψει ένα συνολικό 1’ 18” 148, ενώ ο Hamilton δεν βελτίωσε έχοντας φορέσει τα medium λάστιχα.

Οι Vettel και Raikkonen ανέβηκαν στην 3η και την 4η θέση το τελευταίο ημίωρο, πριν ο Verstappen μπει ανάμεσά τους με τη Red Bull, που εμφανίστηκε με νέα sidepods.

H McLaren ήταν η καλύτερη από τους υπόλοιπους, με τα μονοθέσιά της να φορούν ένα νέο, εντυπωσιακό ρύγχος και ανασχεδιασμένα bargeboards. O Alonso ήταν όμως 1,7” πιο αργός από τον Bottas.

Ο Ισπανός κατέληξε πάντως μπροστά από τον Ricciardo, με τους Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne και Pierre Gasly να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Στον Vandoorne τοποθετήθηκε μια νέα μπαταρία Renault, που σημαίνει ότι, αν ενδεχομένως αλλάξει ξανά φέτος, θα του επιβληθεί ποινή εκκίνησης.

ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ

Θ.

ΟΔΗΓΟΣ

ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ

ΧΡΟΝΟΣ

ΔΙΑΦ.

ΓΥΡΟΙ

1

Valtteri Bottas

Mercedes

1m18.148s

-

32

2

Lewis Hamilton

Mercedes

1m18.997s

0.849s

22

3

Sebastian Vettel

Ferrari

1m19.098s

0.950s

24

4

Max Verstappen

Red Bull/Renault

1m19.187s

1.039s

26

5

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m19.499s

1.351s

19

6

Fernando Alonso

McLaren/Renault

1m19.858s

1.710s

26

7

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m19.871s

1.723s

11

8

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

1m19.906s

1.758s

24

9

Stoffel Vandoorne

McLaren/Renault

1m20.083s

1.935s

28

10

Pierre Gasly

Toro Rosso/Honda

1m20.508s

2.360s

29

11

Kevin Magnussen

Haas/Ferrari

1m20.637s

2.489s

28

12

Charles Leclerc

Sauber/Ferrari

1m20.665s

2.517s

23

13

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m20.924s

2.776s

36

14

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m20.984s

2.836s

18

15

Carlos Sainz

Renault

1m21.053s

2.905s

28

16

Esteban Ocon

Force India/Mercedes

1m21.144s

2.996s

27

17

Nico Hulkenberg

Renault

1m21.159s

3.011s

26

18

Brendon Hartley

Toro Rosso/Honda

1m21.373s

3.225s

28

19

Robert Kubica

Williams/Mercedes

1m21.510s

3.362s

24

20

Lance Stroll

Williams/Mercedes

1m22.756s

4.608s

15

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube