GP Ισπανίας, FP1: O Bottas μακράν μπροστά
Οι Mercedes έκαναν το «1-2» στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, με τον Φιλανδό πολύ ταχύτερο από τους Hamilton και Vettel.
Ο Valtteri Bottas ήταν 0,849” πιο γρήγορος από τον Lewis Hamilton, με τον Sebastian Vettel άλλο ένα δέκατο πιο πίσω, παρότι η Ferrari φορούσε τα supersoft λάστιχα ενώ οι Mercedes τα σκληρότερα soft.
Ο Max Verstappen με τη Red Bull μπήκε σφήνα ανάμεσα στις Ferrari φορώντας τα ακόμη πιο σκληρά medium λάστιχα, αλλά ο team-mate του, ο Daniel Ricciardo, αποχώρησε νωρίς μετά από μια έξοδο στη Στροφή 4.
Oι Bottas και Hamilton έκαναν το «1-2» από το πρώτο ημίωρο, σπάζοντας το φράγμα του 1’ 19” με τα soft λάστιχα, κάτι που δεν κατάφερε να πετύχει κανείς άλλος στο υπόλοιπο της περιόδου.
Ο Ricciardo ήταν 3ος αρχικά, πάνω από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον τότε χρόνο αναφοράς 1’ 18” 695 του Bottas, αλλά βγήκε από την πίστα με αποτέλεσμα να επιβληθεί καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC).
Οι συνθήκες στην πίστα ήταν προφανώς δύσκολες, αφού οι Bottas, Vettel και Ericsson έκαναν όλοι τετακέ σε διαφορετικά σημεία της πίστας, πριν οι Brendon Hartley και Romain Grosjean βγουν και περάσουν μέσα από την αμμοπαγίδα της Κ4.
Ήταν τυχεροί που βγήκαν αλώβητοι, ειδικά ο Hartley αφού η Toro Rosso γλίστρησε πέρα από την άμμο, γλείφοντας τις μπαριέρες. Όμως ο Ricciardo δεν ήταν τόσο τυχερός. Γλίστρησε στην είσοδο της ίδιας στροφής και μπήκε στο χαλίκι, διασχίζοντάς το και χτυπώντας την μπαριέρα με το εμπρός αριστερό μέρος του μονοθεσίου.
Όταν έληξε το VSC, ο Bottas βελτίωσε δύο φορές την επίδοσή του με ένα φρέσκο σετ soft, γράφοντας ένα 1’ 18” 411 πριν μπλοκάρει τα φρένα στην Κ10 και βγει εκτός πορείας αφού είχε συναντήσει κίνηση. Ακολούθησαν κι άλλα συμβάντα, με τους δύο οδηγούς της Williams να έχουν τις «στιγμές» τους, ο ένας μετά τον άλλο.
Ο εφεδρικός οδηγός της ομάδας, ο Robert Kubica, που έτρεχε στην FP1 για πρώτη φορά φέτος, στη θέση του Sergey Sirotkin, έκανε μια αργή σβούρα στην Κ13. Στη συνέχεια ο Lance Stroll έγραψε έναν καλύτερο προσωπικό χρόνο στον πρώτο τομέα, πριν βγει και κολλήσει στο χαλίκι της Κ5.
Λίγα λεπτά πριν βγει από την πίστα, ο Καναδός παραπονιόταν στον ασύρματο ότι «είναι απίστευτο το πόσο κακό είναι το ζύγισμα, θέλω λιγάκι υποστροφή». Η έξοδός του έφερε ένα δεύτερο VSC, ύστερα από το οποίο ο Bottas βελτίωσε περαιτέρω την επίδοσή του. Έκανε «μοβ» χρόνους και στους τρεις τομείς για να γράψει ένα συνολικό 1’ 18” 148, ενώ ο Hamilton δεν βελτίωσε έχοντας φορέσει τα medium λάστιχα.
Οι Vettel και Raikkonen ανέβηκαν στην 3η και την 4η θέση το τελευταίο ημίωρο, πριν ο Verstappen μπει ανάμεσά τους με τη Red Bull, που εμφανίστηκε με νέα sidepods.
H McLaren ήταν η καλύτερη από τους υπόλοιπους, με τα μονοθέσιά της να φορούν ένα νέο, εντυπωσιακό ρύγχος και ανασχεδιασμένα bargeboards. O Alonso ήταν όμως 1,7” πιο αργός από τον Bottas.
Ο Ισπανός κατέληξε πάντως μπροστά από τον Ricciardo, με τους Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne και Pierre Gasly να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα. Στον Vandoorne τοποθετήθηκε μια νέα μπαταρία Renault, που σημαίνει ότι, αν ενδεχομένως αλλάξει ξανά φέτος, θα του επιβληθεί ποινή εκκίνησης.
ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m18.148s | - | 32 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m18.997s | 0.849s | 22 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m19.098s | 0.950s | 24 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m19.187s | 1.039s | 26 |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m19.499s | 1.351s | 19 |
6 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m19.858s | 1.710s | 26 |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m19.871s | 1.723s | 11 |
8 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m19.906s | 1.758s | 24 |
9 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m20.083s | 1.935s | 28 |
10 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m20.508s | 2.360s | 29 |
11 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m20.637s | 2.489s | 28 |
12 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m20.665s | 2.517s | 23 |
13 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m20.924s | 2.776s | 36 |
14 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m20.984s | 2.836s | 18 |
15 | Carlos Sainz | Renault | 1m21.053s | 2.905s | 28 |
16 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m21.144s | 2.996s | 27 |
17 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m21.159s | 3.011s | 26 |
18 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m21.373s | 3.225s | 28 |
19 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1m21.510s | 3.362s | 24 |
20 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m22.756s | 4.608s | 15 |