GP Ιαπωνίας: Ο Hamilton στην pole, o Vettel μόλις 9ος
«Ένα-δύο» της Mercedes, αφού η Ferrari έχασε τις ελάχιστες ελπίδες που είχε με μια λάθος επιλογή ελαστικών στην Q3.
H Scuderia, μη έχοντας ελπίδες, ποντάρισε σε ενδιάμεσα λάστιχα για την Q3, αλλά το έκανε πολύ νωρίς και δεν πρόλαβε να διορθώσει το λάθος πριν έρθει η βροχή.
Ο Hamilton ήταν καθαρά πρώτος με τα supersoft σλικ λάστιχα μετά τις πρώτες προσπάθειες στην Q3, όντας 0,229” ταχύτερος από τον Bottas.
Ο γύρος του αυτός σε 1’ 27” 760 αποδείχτηκε αρκετός για να του εξασφαλίσει την pole position, αφού άρχισε ξανά να βρέχει, κι αυτή τη φορά κανονικά, προς τα μέσα της τελευταίας περιόδου των κατατακτηρίων.
Και οι δύο Mercedes θα ξεκινήσουν με τα σκληρότερα soft λάστιχα, καθώς αυτά χρησιμοποίησαν για να κάνουν τους χρόνους τους στην Q2.
Οι Vettel και Raikkonen βγήκαν στην αρχή της Q3 με τα ενδιάμεσα λάστιχα, αφού η ομάδα εκτίμησε ότι η βροχή θα ερχόταν νωρίτερα. Και οι δύο είχαν γλιστρήματα που τους ανάγκασαν να ξαναμπούν στα pits για σλικ. Όμως ο Raikkonen πρόλαβε να γράψει ένα 1’ 29” 521 για να πάρει την 4η θέση της εκκίνησης πίσω από τον Verstappen με τη Red Bull.
Αντίθετα, ο Vettel –που ξεκίνησε λίγο πίσω από τον Φιλανδό– έχασε το πίσω μέρος της Ferrari και είχε μια μικρή έξοδο στη στροφή Spoon, με αποτέλεσμα να σημειώσει μόνο ένα 1’ 32” 192 που τον έφερε στην 9η θέση. Μάλιστα, η κατάσταση χειροτέρεψε τόσο που ο Γερμανός βγήκε για τα καλά από την πίστα στην Degner 1, ενώ επέστρεφε αργά στα pits.
Η περιπέτεια του Vettel επέτρεψε στον Grosjean με τη Haas να πάρει την πρώτη θέση της «Κατηγορίας Β» σημειώνοντας τον 5ο χρόνο. Ο Γάλλος μάλιστα θα έχει και το πλεονέκτημα ότι θα ξεκινήσει τον αγώνα με τα soft, αφού κατάφερε να προκριθεί με αυτά στην πρώτη δεκάδα των κατατακτηρίων.
Ο Grosjean ήταν δύο δέκατα ταχύτερος στην Q3 από τον Hartley με την Toro Rosso. Η ιταλική ομάδα χρησιμοποίησε για πρώτη φορά σε κατατακτήριες τον εξελιγμένο κινητήρα Honda “Spec 3” και κατάφερε να βάλει και τα δύο της μονοθέσια στην Q3. Ο Gasly ήταν τελικά 7ος, πίσω από τον team-mate του.
Οι Ocon και Perez, με τις δύο Racing Point Force India, πήραν την 9η και τη 10η θέση, με ανάμεσά τους τον Vettel. Ο Μεξικανός δεν προσπάθησε καν στην Q3, κάνοντας ένα χρόνο 9,5” από την κορυφή αφού παράτησε το γύρο του.
Ο Leclerc με τη Sauber ήταν ο πιο γρήγορος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q2, όπου οι χρόνοι εξαρτήθηκαν από τη βροχή. Ο Μονεγάσκος ήταν 11ος όταν επιχείρησε να κάνει μια δεύτερη προσπάθεια με φρέσκα supersoft για να μπει στη δεκάδα, αλλά «σβούριξε» στην έξοδο της Degner 1.
Ο Magnussen ήταν τελικά 12ος, έχοντας φορέσει κι αυτός τα soft στη Haas στην Q2, αλλά κάνοντας ένα χρόνο 0,548” πιο αργό από του Grosjean.
O Carlos Sainz ήταν 13ος με τη Renault, μπροστά από την έκπληξη, τον Stroll, που προκρίθηκε από την Q1 με τη Williams. O Ricciardo ήταν τελικά 15ος και πολύ εκνευρισμένος, αφού δεν κατάφερε να σημειώσει χρόνο στην Q2, επιστρέφοντας στο γκαράζ με πιθανό πρόβλημα στον κινητήρα της Red Bull.
O Hulkenberg αποτέλεσε την αρνητική έκπληξη καθώς αποκλείστηκε στην Q1, αφού η γρήγορη προσπάθειά του επηρεάστηκε από την κόκκινη σημαία που βγήκε λόγω του ατυχήματος του Ericsson στη Στροφή 7. Ο Σουηδός της Sauber πάτησε στο χορτάρι και βγήκε χτυπώντας στις μπαριέρες στον δεύτερο γρήγορο γύρο του, με αποτέλεσμα να διακοπούν οι κατατακτήριες για 6 λεπτά.
Οι Hulkenberg, Sainz και Perez ήταν οι μόνοι που δεν είχαν προλάβει να κάνουν γρήγορο γύρο και η πρώτη και μοναδική προσπάθεια του Γερμανού δεν ήταν αρκετή καθώς οι άλλοι βελτίωσαν με τη δεύτερη προσπάθεια. Όμως αυτός που τελικά τον πέταξε έξω από τη 15άδα ήταν ο team-mate του στη Renault, ο Sainz, με αποτέλεσμα να προκριθεί ο Stroll με διαφορά 0,044”.
Ο Sirotkin με τη δεύτερη Williams ήταν 17ος, μόλις 0,011” πίσω από τον Hulkenberg, με τον Alonso –που φόρεσε τα supesoft για πρώτη φορά αυτό το διήμερο– στη 18η θέση. Ο team-mate του Ισπανού στη McLaren, o Vandoorne, ήταν 19ος, μπροστά μόνο από τον άτυχο Ericsson.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΑΚΤΗΡΙΩΝ ΣΤΗ SUZUKA
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m27.760s | - |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m28.059s | 0.299s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m29.057s | 1.297s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m29.521s | 1.761s |
5 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m29.761s | 2.001s |
6 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m30.023s | 2.263s |
7 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m30.093s | 2.333s |
8 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m30.126s | 2.366s |
9 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m32.192s | 4.432s |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m37.229s | 9.469s |
11 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m29.864s | 2.104s |
12 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m30.226s | 2.466s |
13 | Carlos Sainz | Renault | 1m30.490s | 2.730s |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m30.714s | 2.954s |
15 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | - | - |
16 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m30.361s | 2.601s |
17 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m30.372s | 2.612s |
18 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m30.573s | 2.813s |
19 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m31.041s | 3.281s |
20 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m31.213s | 3.453s |