GP Ιαπωνίας: Νικητής ο Hamilton, πάλι «άτυχος» ο Vettel
O Hamilton πήρε την έκτη στη σειρά νίκη του, ενώ ο Vettel συγκρούστηκε με τον Verstappen και τερμάτισε μόλις 6ος.
Ο Lewis Hamilton αγγίζει πλέον τον πέμπτο του παγκόσμιο τίτλο, ενώ ο Vettel έχει βγει ουσιαστικά εκτός μάχης όντας πλέον 67 βαθμούς πίσω από τον Βρετανό.
Αυτό σημαίνει πως ο Hamilton πρέπει να πάρει στη συνέχεια της χρονιάς 8 βαθμούς παραπάνω από τον Vettel για να στεφθεί πρωταθλητής – πράγμα που μπορεί να συμβεί ακόμη και στον επόμενο αγώνα, στο Austin των ΗΠΑ.
Ο Hamilton διατήρησε το πλεονέκτημά του στην εκκίνηση του αγώνα, κρατώντας σε απόσταση τον Bottas για όλο το πρώτο σκέλος μέχρι τα pit-stops, όπου είχαμε και ένα αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Magnussen είχε κάνει δεξιά στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού για να αμυνθεί έναντι του Leclerc, του έσκασε το λάστιχο και τον χτύπησε από πίσω ο Μονεγάσκος. Το σκασμένο λάστιχο στη συνέχεια διαλύθηκε, σπάζοντας κομμάτια από το αμάξωμα, και το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε για να καθαριστεί η πίστα από τα θραύσματα.
Στο μεταξύ, ο Vettel είχε ξεκινήσει πολύ γρήγορα τον αγώνα και είχε ανέβει από την 8η στην 4η θέση, ενώ ο Verstappen είχε χάσει χρόνο στην πρώτη του σύγκρουση της ημέρας με μία από τις Ferrari. Ο Ολλανδός μπλόκαρε τους τροχούς του στην είσοδο της τελευταίας στροφής του πρώτου γύρου, βγήκε εκτός πίστας, πέρασε πάνω από το γρασίδι και το κερμπ και ξαναμπήκε στην πίστα στο δεύτερο κομμάτι του σικέιν. Εκεί είχε την επαφή με τον Raikkonen, που σπρώχτηκε έξω καθώς προσπάθησε να περάσει τη Red Bull από την εξωτερική, με αποτέλεσμα ο Vettel να τον περάσει από μέσα.
Όταν έληξε η περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 8ο γύρο, ο Vettel επιτέθηκε στον Verstappen, που είχε στο μεταξύ δεχτεί ποινή 5” για το συμβάν με τον Raikkonen. Ο Γερμανός προσπάθησε να περάσει από την εσωτερική στη γρήγορη αριστερή Spoon, αλλά μπήκε υπερβολικά γρήγορα, υπέστρεψε ελαφρά, ακούμπησε με τη Red Bull κι έκανε τετακέ στην επιφάνεια διαφυγής.
Ο Verstappen κατάφερε να συνεχίσει χωρίς να χάσει τη θέση του από τον Raikkonen, αλλά ο Vettel έπεσε πολύ πίσω. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν το συμβάν και αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε καμία ενέργεια.
Παρά την ποινή του των 5”, ο Verstappen διατήρησε την 3η θέση, αφού η Ferrari κάλεσε νωρίτερα τον Raikkonen για αλλαγή ελαστικών με αποτέλεσμα ο Φιλανδός να πέσει σε κίνηση και να χάσει χρόνο.
Αυτό επέτρεψε και στον Ricciardo, που είχε ξεκινήσει 15ος με τη δεύτερη Red Bull αλλά είχε ανέβει πολύ εντυπωσιακά, να βγει μπροστά από τον Raikkonen όταν έκανε κι αυτός pit-stop.
Η κατάσταση στην κορυφή δεν άλλαξε από εκεί και πέρα, με τον Hamilton να αυξάνει συνεχώς την απόστασή του από τον Bottas και τον Φιλανδό να δέχεται κάποια μικρή πίεση από τον Verstappen. O Bottas έκανε ένα λάθος στην τελευταία στροφή, 6 γύρους πριν το τέλος, που τον ανάγκασε να κόψει το σικέιν, αλλά έμεινε μπροστά από τον Ολλανδό για να χαρίσει το «ένα-δύο» στη Mercedes, για δεύτερο στη σειρά αγώνα.
Ο Raikkonen έμεινε σταδιακά πολύ πίσω από τις δύο Red Bull, στην 5η θέση, ενώ ο Vettel ανέβηκε τελικά στην 6η. Όμως όταν το κατάφερε ήταν ήδη 40” πίσω από τον team-mate του και ένα λεπτό πίσω από τον Hamilton. O Γερμανός πλησίασε τον Raikkonen στα 18,8” στον τερματισμό, αλλά η Ferrari δεν έδωσε εντολή να αλλάξουν θέσεις, στερώντας του δύο βαθμούς στη –μάλλον χωρίς ελπίδα– μάχη του για τον τίτλο.
Ο Sergio Perez πήρε την 7η θέση και την πρώτη στην «Κατηγορία Β», αφού η Force India νίκησε τις Haas και Toro Rosso στη μάχη της στρατηγικής. Οι Grosjean και Gasly ήταν 6ος και 7ος αντίστοιχα στην αρχή, αλλά η Force India κάλεσε τους Perez και Ocon νωρίτερα στα pits για λάστιχα. Τα φρέσκα λάστιχα τους επέτρεψαν να βγουν μπροστά από τον Gasly, και στη συνέχεια ο Perez έπιασε και πέρασε τον Grosjean μετά από ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω εγκατάλειψης του Leclerc.
O Ocon δεν είχε το ρυθμό του team-mate του και τερμάτισε 9ος, ενώ ο Sainz πέρασε στο τέλος τον Gasly για να του πάρει τον τελευταίο βαθμό. Έτσι η Toro Rosso έμεινε στο μηδέν, παρότι τα δύο μονοθέσιά της είχαν εκκινήσει από την 6η και την 7η θέση στον αγώνα μέσα στο «σπίτι» της Honda. Ο Hartley τελικά τερμάτισε 12ος, μετά από έναν αδιάφορο αγώνα αφού είχε πέσει από την 6η στη 10η θέση με μια κακή εκκίνηση.
Μόνο τρία μονοθέσια εγκατέλειψαν: ο Magnussen, o Leclerc (που είχε επίσης χτυπηθεί από πίσω από τον Ericsson πριν την επανεκκίνηση από το αυτοκίνητο ασφαλείας) και ο Hulkenberg.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΑΠΩΝΙΚΟΥ GP ΣΤΗ SUZUKA
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 | 1h27m17.062s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 53 | 12.919s |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 53 | 14.295s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 53 | 19.495s |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 53 | 50.998s |
6 | Sebastian Vettel | Ferrari | 53 | 1m09.873s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 53 | 1m19.379s |
8 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 53 | 1m27.198s |
9 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 53 | 1m28.055s |
10 | Carlos Sainz | Renault | 52 | 1 γύρος |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 52 | 1 γύρος |
12 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 52 | 1 γύρος |
13 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 52 | 1 γύρος |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 52 | 1 γύρος |
15 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 52 | 1 γύρος |
16 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 52 | 1 γύρος |
17 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 52 | 1 γύρος |
- | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 38 | Εγκατ. |
- | Nico Hulkenberg | Renault | 37 | Εγκατ. |
- | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 8 | Εγκατ. |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
1 | Lewis Hamilton | 331 |
2 | Sebastian Vettel | 264 |
3 | Valtteri Bottas | 207 |
4 | Kimi Raikkonen | 196 |
5 | Max Verstappen | 173 |
6 | Daniel Ricciardo | 146 |
7 | Sergio Perez | 53 |
8 | Kevin Magnussen | 53 |
9 | Nico Hulkenberg | 53 |
10 | Fernando Alonso | 50 |
11 | Esteban Ocon | 49 |
12 | Carlos Sainz | 39 |
13 | Romain Grosjean | 31 |
14 | Pierre Gasly | 28 |
15 | Charles Leclerc | 21 |
16 | Stoffel Vandoorne | 8 |
17 | Lance Stroll | 6 |
18 | Marcus Ericsson | 6 |
19 | Brendon Hartley | 2 |
20 | Sergey Sirotkin | 1 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
1 | Mercedes | 538 |
2 | Ferrari | 460 |
3 | Red Bull/Renault | 319 |
4 | Renault | 92 |
5 | Haas/Ferrari | 84 |
6 | McLaren/Renault | 58 |
7 | Force India/Mercedes | 43 |
8 | Toro Rosso/Honda | 30 |
9 | Sauber/Ferrari | 27 |
10 | Williams/Mercedes | 7 |