GP ΗΠΑ: O Hamilton στην pole, αλλά με μικρή διαφορά από τις Ferrari
Ο Lewis Hamilton πήρε την 9η pole position του φέτος, ενώ ο Vettel ήταν 2ος και θα ξεκινήσει τον αγώνα 5ος.
Ο Vettel ήταν πολύ κοντά στον Hamilton σε χρόνο, αλλά έχει δεχτεί ποινή τριών θέσεων επειδή δεν έκοψε αρκετά ταχύτητα σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας την Παρασκευή.
Ο Hamilton είχε το πλεονέκτημα μετά τις πρώτες προσπάθειες στην Q3, αλλά απειλήθηκε και από τις δύο Ferrari στη δεύτερη προσπάθεια. Ο Raikkonen, που θα ξεκινήσει αύριο από την πρώτη σειρά, δίπλα στον Hamilton, πήρε για λίγο την πρώτη θέση με χρόνο 1’ 32” 307, μέχρι ο Hamilton να ξαναβρεθεί μπροστά με διαφορά 0,070”. Αμέσως μετά συμπλήρωσε το γύρο του ο Vettel, που έμεινε δεύτερος για 0,061” και είπε στον ασύρματο ότι έκανε τα πάντα για να πάρει την pole.
O Bottas έμεινε αρκετά πίσω, 0,379” από τον team-mate του, και θα ξεκινήσει από την 3η θέση, μπροστά από τον Ricciardo που έκανε τον 5ο χρόνο και θα ξεκινήσει 4ος.
Οι δύο Mercedes, o Vettel και ο Ricciardo χρησιμοποίησαν τα πιο σκληρά supersoft λάστιχα στην Q2 και θα ξεκινήσουν τον αγώνα με αυτά, ενώ ο Raikkonen προτίμησε τα πιο μαλακά ultrasoft.
O Ocon ήταν ο “best of the rest” με τη Force India, παίρνοντας την 6η θέση μπροστά από τον Hulkenberg με τη Renault. Όγδοος ο Grosjean με τη Haas, με 9ο τον Leclerc (Sauber) και τον Perez (Force India) να κλείνει τη δεκάδα.
O Sainz (Renault) ήταν ο ταχύτερος από αυτούς που αποκλείστηκαν στην Q2, αφού δεν εκμεταλλεύτηκε ένα μπλοκάρισμα του team-mate του στη στροφή 1 και δεν βελτίωσε το χρόνο του με τη δεύτερη προσπάθεια. Ο Ισπανός γύρισε σε 1‘ 34” 566 και πλησίασε τον Hulkenberg στα δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου, αλλά έχασε την πρόκριση στη δεκάδα παραπονούμενος ότι είχε «υπερστροφή στην τελευταία στροφή, δεν ξέρω γιατί».
Ο Magnussen (Haas) ήταν 12ος αφού κι αυτός δεν κατάφερε να βελτιώσει, χάνοντας χρόνο στον πρώτο τομέα της πίστας.
Οι Gasly και Hartley με τις δύο Toro Rosso δεν έκαναν προσπάθεια στην Q2 και κατέληξαν στη 13η και τη 14η θέση, αφού είχαν δεχτεί ποινές λόγω αλλαγής κινητήρα. Επειδή όμως βγήκαν στην πίστα, κατατάχτηκαν μπροστά από τον Max Verstappen. O Ολλανδός δεν μπόρεσε να τρέξει στην Q2, αφού κατέρρευσε η πίσω δεξιά ανάρτηση της Red Bull μετά από πέρασμα πάνω από κερμπ στην Q1.
O Alonso (McLaren) αποκλείστηκε στο τέλος της Q1 από τη βελτίωση του Hartley. Ήταν 0,441” μπροστά από τον Νεοζηλανδό μετά τους πρώτους δύο τομείς, αλλά αυτός κατάφερε να τον περάσει κατά 0,088” με γρήγορους χρόνους στους τομείς 3 και 4. Ο Ισπανός πάντως θα βρεθεί μπροστά από τις δύο Toro Rosso όταν τους επιβληθούν οι ποινές.
Πίσω από τον Alonso σε χρόνους ήταν οι δύο Williams, των Sirotkin και Stroll, με διαφορά 0,118” μεταξύ τους.
Ο Ericsson (Sauber) βγήκε για λίγο από τη ζώνη του υποβιβασμού, αλλά στη συνέχεια έπεσε στη 19η θέση. Ήταν πάντως δύο δέκατα πιο γρήγορος από τον Vandoorne (McLaren) που σημείωσε τον τελευταίο χρόνο.
Η ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΤΟ AUSTIN
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m32.237s | - |
2 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m32.307s | 0.070s |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m32.616s | 0.379s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m33.494s | 1.257s |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m32.298s | 0.061s |
6 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m34.145s | 1.908s |
7 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m34.215s | 1.978s |
8 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m34.250s | 2.013s |
9 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m34.420s | 2.183s |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m34.594s | 2.357s |
11 | Carlos Sainz | Renault | 1m34.566s | - |
12 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m34.732s | - |
13 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | - | - |
14 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m35.294s | - |
15 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m35.362s | - |
16 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m35.480s | - |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m35.536s | - |
18 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m35.735s | - |
19 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | - | - |
20 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | - | - |