GP Βελγίου, τρομερός Russel και 1-2 για τη Mercedes [upd - ντισκαλιφιέ]

GP Βελγίου, τρομερός Russel και 1-2 για τη Mercedes [upd - ντισκαλιφιέ]

Ο George Russell, με εκπληκτική στρατηγική πήρε τη νίκη της καριέρας του, με τον Lewis Hamilton να ολοκληρώνει ένα φανταστικό 1-2 για τη Mercedes. Τρίτος ο Oscar Piastri, σε έναν πραγματικά καθηλωτικό αγώνα.

Spa George Russell

[upd] Ο George Russell αποκλείστηκε από το αποτέλεσμα του Grand Prix του Βελγίου, καθώς η Mercedes του διαπιστώθηκε ότι ήταν κάτω από το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος ύστερα από τον αγώνα, πράγμα που σημαίνει ότι ο team-mate του, Lewis Hamilton, είναι ο νικητής.

Σε έναν αγώνα που κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον μας από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο, ο George Russell, ζητώντας να πάει σε ένα pits-stop πανηγύρισε μια πολύ σπουδαία νίκη, την 3η της καριέρας του.

Οι συνθήκες στην πίστα του Spa-Francorchamps δεν είχαν καμία σχέση με εκείνες των χθεσινών κατατακτήριων δοκιμών. Το οδόστρωμα ήταν στεγνό και η πιθανότητα βροχής απούσα. Μόλις τα κόκκινα φώτα έσβησαν, ο Leclerc έστριψε εύκολα πρώτος, με τον Perez να χάνει εξίσου εύκολα τη θέση του από τον Hamilton στην πρώτη στροφή.

O George Russell με στρατηγική ενός pit-stop πανηγύρισε μια εντυπωσιακή νίκη στο GP του Βελγίου

Spa, Russell & Hamilton

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GP Ουγγαρίας, νικητής ο Piastri με εντολή… McLaren

Πολύ κακή εκκίνηση για τον Norris, που από την 4η θέση έπεσε στην 7η, πίσω από τον Sainz που αποφάσισε να εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Όσον αφορά τον Verstappen που εκκινούσε από την 11η θέση, είχε φτάσει 9ος πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος.

O ρυθμός της Mercedes ήταν από την αρχή πολύ καλός, κι έτσι ο Hamilton κόλλησε πίσω από τον Leclerc και με τη βοήθεια του DRS πήρε τα ηνία του αγώνα. Ο Perez παρέμενε στην 3η θέση, με τον Russell να προσπαθεί αλλά να μην μπορεί να περάσει τον Russel στην 4η θέση. Κάτι αντίστοιχο συνέβαινε και με την περίπτωση του Norris που παρέμενε κοντά αλλά δεν μπορούσε να πάρει την 6η θέση από τον Sainz.

Με αυτά και με αυτά, ο Verstappen είχε ανέβει στην 8η θέση, χωρίς όμως να μπορεί να γίνει απειλητικός προς το Norris. Στον 11ο γύρο, έφτασε η ώρα των πρώτων pit-stop, με τους Russell και Verstappen να μπαίνουν μαζί και να περνούν στη σκληρή γόμα.

Στον επόμενο γύρο έφτασε η στιγμή για τους Hamilton, Perez και Piastri, με τον πιλότο της McLaren να χάνει τη θέση του από την Russell βγαίνοντας από τα pits. Όχι όμως για πολύ, καθώς με τη βοήθεια του DRS τον προσπέρασε στην ευθεία. Στον 13ο γύρο έφτασε και η στιγμή του Leclerc, με τον Μονεγάσκο να παραμένει πίσω από τον Hamilton.

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έτοιμη για τη μεγάλη επιστροφή στη Formula 1 η Toyota

Πιο πίσω, Perez και Piastri μονομάχησαν, με τον Αυστραλό να περνά και να αποκτά προβάδισμα για το βάθρο. Ο teammate του μπήκε για την αλλαγή ελαστικών στον 16ο γύρο, ευρισκόμενος πλέον πίσω από τον Verstappen. Φάνηκε πως η McLaren ήθελε να τραβήξει το stint του Βρετανού για να προσπαθήσει να φτάσει μέχρι το τέλος με τη σκληρή γόμα. Στον 21ο γύρο, έφτασε και η στιγμή του Carlos Sainz να αφήσει τη σκληρή γόμα και να περάσει στη μέση.

Ο Perez δεν μπόρεσε να κρατήσει τον Russell, με τον πιλότο της Mercedes να ανεβαίνει σταδιακά στην 4η θέση. Για να μην καθυστερήσει τον Verstappen, η Red Bull αποφάσισε να τραβήξει στα pits τον Μεξικάνο για να του βάλει τη σκληρή γόμα.

Με τις ισορροπίες στην κορυφή να είναι ευμετάβλητες και τη διαφορά Hamilton-Leclerc να είναι λίγο πάνω από τα 2”, η Scuderia αποφάσισε να τον τραβήξει στα pits στον 26ο γύρο, ευελπιστώντας να δουλέψει το undercut. Η στάση του Leclerc στα pits ήταν αργή (3,4”), η Mercedes έβαλε τον Hamilton στον αμέσως επόμενο γύρο, κι έτσι ο Βρετανός παρέμεινε μπροστά από τον οδηγό της Ferrari, αλλά πίσω από τον έτερο πιλότο των Ιταλών.

 

 

Κι ενώ όλοι θα περίμεναν πως η Ferrari θα ζητούσε από τον Sainz να καθυστερήσει τον Hamilton προκειμένου να δώσουν την ευκαιρία στον Leclerc να κολλήσει πίσω του, αποφάσισαν να τραβήξουν στα pits στον Ισπανό.

O Russell βρισκόταν στην κορυφή και συνομιλώντας με τους μηχανικούς του, τους είπε πως θα μπορούσε να φτάσει με αυτά τα ελαστικά μέχρι τον τερματισμό. Στον 30ο γύρο ο Norris πέρασε στη σκληρή γόμα και βρέθηκε πίσω από τις δύο Red Bull. Με την αυστριακή ομάδα να ζητά από τον Perez να δώσει τη θέση του στον Verstappen.

Στον 31ο γύρο, ο Piastri έκανε το τελευταίο του pits-stop και έχοντας πιο φρέσκα λάστιχα από τους προπορευόμενους, έμοιαζε πως είχε το προβάδισμα για το βάθρο, παρά το λάθος που έκανε στα pits. Ο Αυστραλός έχασε το σημείο φρεναρίσματος, με αποτέλεσμα να σταματήσει πιο μπροστά και να αναγκάσει τους μηχανικούς του να μετακινηθούν.

Την ίδια στιγμή, στην πίστα, ο Norris πέρασε εύκολα τον Perez και βρέθηκε και πάλι κοντά στον Ολλανδό. Είχαμε φτάσει στο τελευταίο κομμάτι και όλα ήταν ακόμη ανοιχτά. O Russell παρέμενε στην κορυφή, όμως έμοιαζε δύσκολο να αντέξει με τα αρκετά πιο φθαρμένα ελαστικά του.

Στον 36ο γύρο ο Piastri πραγματοποίησε ένα πολύ όμορφο προσπέρασμα στον Leclerc, σκαρφαλώνοντας στην 3η θέση, με τον Hamilton να έχει στη διάθεσή του 9 γύρους για να καλύψει τα 3,8” που τον χώριζαν από τον Russell.

Piastri vs Leclerc

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Max Verstappen, η συγκλονιστική αποκάλυψη για την υγεία του

O Hamilton μείωνε σταδιακά τη διαφορά από τον teammate του, μπαίνοντας μάλιστα στη ζώνη DRS του. Με την εντολή της Mercedes να περιορίζεται μόνο στο ότι θέλει καθαρή μάχη. Μάχη όμως είχαμε και για την 4η θέση, μεταξύ Leclerc, Verstappen και Norris.

O Hamilton ήταν για τα καλά κολλημένος πίσω από τον Russell, με τον Piastri να πλησιάζει απειλητικά τις δύο Mercedes. To τρενάκι της κορυφής δεν άλλαξε και ο Russell πανηγύρισε τη 2η φετινή και συνολικά 3η νίκη της καριέρας του. Ήταν μάλιστα η πιο σπουδαία, μιας και ο Βρετανός ακολούθησε μια στρατηγική που σχεδόν κανείς δεν περίμενε, διαχειρίστηκε άψογα τα ελαστικά του και δεν λύγισε όταν βρέθηκε υπό πίεση.

Στη 2η θέση βρέθηκε ο Hamilton, ολοκληρώνοντας το πρώτο 1-2 για τη Mercedes μετά το 2022. Το συμπλήρωσε ο Piastri, με μια ακόμα μεστή εμφάνιση. Leclerc, Verstappen, Norris, Sainz, Perez (ταχύτερος γύρος), Alonso και Ocon βρέθηκαν στη βαθμολογούμενη 10άδα.

Αυτός ήταν ο τελευταίος αγώνας πριν την καλοκαιρινή διακοπή. Επόμενο ραντεβού το τριήμερο 23-25 Αυγούστου, στην πίστα του Zandvoort, στην Ολλανδία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube