GP Άμπου Ντάμπι, πρωταθλήτρια μετά από 26 χρόνια η McLaren

GP Άμπου Ντάμπι, πρωταθλήτρια μετά από 26 χρόνια η McLaren

Μπορεί το GP του Άμπου Ντάμπι να ξεκίνησε στραβά για την McLaren, μετά τη σύγκρουση Piastri Verstappen, ο Norris όμως τερματίζοντας στην 1η θέση, μπροστά από τους Sainz και Leclerc χάρισε στη McLaren το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

GP Abu Dhabi

Η αναμονή της McLaren κράτησε 26 χρόνια! Μπορεί να μην κατάφερε να πανηγυρίσει το νταμπλ, όμως κατέκτησε πανάξια το πρωτάθλημα κατασκευαστών, παρά την φιλότιμη προσπάθεια της Ferrari με τον Sainz και τον εκπληκτικό Leclerc που από 19ος τερμάτισε 3ος. Σε κλίμα συγκίνησης το αντίο του Hamilton στην Mercedes μετά από 14 τίτλους, έξι οδηγών και οχτώ κατασκευαστών.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν, με τον Norris να ξεκινά καλά, μένοντας στην πρώτη θέση. Πιο πίσω, ο Verstappen προσπέρασε τον Sainz και χώθηκε στην εσωτερική του Piastri σε ένα σημείο πολύ δύσκολο να περάσει.

Μοιραία, ακούμπησε με τον Αυστραλό της McLaren, σε ένα συμβάν που άλλαξε με το καλημέρα τις ισορροπίες. Κι αυτό γιατί ο Piastri χρειάστηκε να μπει στα pits πέφτοντας στην τελευταία θέση. Έτσι, ο Sainz παρά την κακή του εκκίνηση βρέθηκε δεύτερος, διατηρώντας τις ελπίδες της Ferrari για την κατάκτηση των κατασκευαστών. Kερδισμένος ήταν εκτός των άλλων και ο Gasly, που από το πουθενά βρέθηκε στην 3η θέση.

Ο Norris ήταν αλάνθαστος και παρά την 10η θέση του Piastri η McLaren επανήλθε στην κορυφή των κατασκευαστών μετά το 1998

GP Abu Dhabi McLaren

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GP Κατάρ, νικητής ο Verstappen, στην κόψη του ξυραφιού McLaren-Ferrari

Εκπληκτικός όμως ήταν και ο Leclerc. Εκμεταλλευόμενος τα συμβάντα των προπορευόμενων οδηγών και κινούμενος έξυπνα και μεθοδικά, από την 19η θέση ανέβηκε αίφνης στην 8η!

Ο Verstappen, όπως ήταν φυσικό τιμωρήθηκε με ποινή 10”, ωστόσο αντίστοιχη τιμωρία περίμενε και τον Piastri. Όχι όμως για το περιστατικό με τον τετράκις παγκόσμιο πρωταθλητή αλλά για την σύγκρουσή με τον Colapinto.

GP Abu Dhabi Piastri Verstappen

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ GM και Andretti πιο κοντά στην είσοδό τους στη Formula 1

Ο Leclerc συνέχιζε την αναρρίχησή του, φτάνοντας στην 5η μετά από 12 γύρους, ολοκληρώνοντας ένα εκπληκτικό προσπέρασμα πάνω στον Hulkenberg. Μια εξέλιξη αν μη τι άλλο ιδανική για την Scuderia, κυρίως σε στρατηγικό κομμάτι.

Στην 1η θέση, ο Norris παρέμενε μπροστά έχοντας χτίσει διαφορά τεσσάρων δευτερολέπτων, λέγοντας στους μηχανικούς του πως τα ελαστικά βρίσκονταν σε σχετικά καλή κατάσταση μετά από 18 γύρους. Ο Leclerc πλέον είχε βρεθεί σε απόσταση αναπνοής από τον Russell, χωρίς όμως να μπορεί να τον προσπεράσει.

Για αυτό και στον 21ο γύρο έκανε το pits stop του (το ζήτησε ο ίδιος), βάζοντας τη σκληρή γόμα για να πάει έτσι μέχρι το τέλος. Και στον 24ο γύρο κατάφερε να περάσει τον Gasly. Στον 26ο γύρο ήρθε και η σειρά του Sainz, με την McLaren να καλεί ακαριαία τον Norris, προκειμένου να μην δεχτεί undercut, στο κρισιμότερο σημείο για τη μάχη των κατασκευαστών.

Το pit stop ήταν πεντακάθαρο, με τους μηχανικούς της McLaren να απαντούν με αλλαγή ελαστικών σε 2” έναντι των 2,2” της Ferrari. Ο Norris βγαίνοντας από τα pits βρέθηκε 1,6” μπροστά από τον Sainz, ανεβάζοντας όμως και πάλι τη διαφορά πάνω από τα 2”.

 

 

Στον 31ο γύρο, ο Bottas έπεσε πάνω στον Magnussen, ρίχνοντας αυλαία, όχι με τον ιδανικό τρόπο στην καριέρα του στην Formula 1 (από του χρόνου θα είναι 3ος οδηγός της Mercedes). 20 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Norris διαχειριζόταν ιδανικά τον αγώνα και παρά το γεγονός ότι ήταν ο μοναδικός οδηγός της McLaren στη 10άδα έδειξε πως μπορεί να επαναφέρει τους Βρετανούς στην κορυφή.

 

 

Το ενδιαφέρον αναθερμάνθηκε, όταν ο μηχανικός του Norris τον ρώτησε αν είναι σε θέση να προσπεράσει τον Sainz, σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνει ένα ακόμα pit stop. Ο Norris απάντησε καταφατικά, πλην όμως μια τέτοια στρατηγική θα ήταν απολύτως καταστροφική, καθώς θα έδινε από το πουθενά το πάνω χέρι στη Ferrari.

Τίποτα δεν άλλαξε μέχρι το τέλος του αγώνα, ο Norris είδε πρώτος την καρό σημαίας, χαρίζοντας τον τίτλο των κατασκευαστών στη McLaren, ύστερα από το μακρινό 1998. Οι δύο Ferrari, με τους Sainz, στην τελευταία εμφάνισή του με τα κόκκινα και Leclerc συμπλήρωσαν το βάθρο, μην μπορώντας να κάνουν το μεγάλο come back στους τελευταίους αγώνες, σε μία ομολογουμένως καλύτερη του αναμενομένου σεζόν για το Maranello. Hamilton, Russell, Verstappen, Gasly, Hulkenberg, Alonso και Piastri συμπλήρωσαν τη δεκάδα.

GP Abu Dhabi Lando Norris

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έτσι θα είναι τα μονοθέσια της Formula 1 από το 2026

Και κάπως έτσι, φτάσαμε στο τέλος της μακροβιότερης σεζόν της ιστορίας της Formula 1. Μιας σεζόν άκρως συναρπαστικής, που κράτησε το ενδιαφέρον μας ζωντανό μέχρι το φινάλε. Αν μη τι άλλο, πέρα από τον Verstappen, τον Norris και την McLaren, η σεζόν σημαδεύτηκε από το αντίο του Hamilton στη Mercedes.

Με έναν τρόπο που άρμοζε στη συνεργασία τους. Ο Sir Lewis μολονότι ξεκίνησε από τη 15η θέση βρέθηκε στην 4η. Μετά από 246 εμφανίσεις, 84 νίκες, έξι πρωταθλήματα οδηγών και οχτώ πρωταθλήματα κατασκευαστών, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής αποχαιρέτησε εμφανώς συγκινημένος την Mercedes. Αγκαλιάζοντας το μονοθέσιο με το οποίο απογείωσε την καριέρα του, μπαίνοντας στο πάνθεον όχι μόνο της Formula 1 αλλά και του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

 

Ο Hamilton έχει δείξει πως δεν φοβάται τις αλλαγές. Το 2012 αποχώρησε από την ανταγωνιστική McLaren για την Mercedes που ακόμα έψαχνε τα πατήματά της. Έχοντας κατακτήσει τα πάντα και κυρίως των σεβασμό φίλων και αντιπάλων, μοιάζει αντιμέτωπος με τη μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του. Να επαναφέρει τη Ferrari στην κορυφή (μετά το 2008) και να πανηγυρίσει τον 8ο τίτλο της καριέρας του. Θα τα καταφέρει; Ο χρόνος θα δείξει! Ραντεβού λοιπόν τον Μάρτιο του 2025…
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube