GP Αμπού Ντάμπι: Απόλυτη κυριαρχία Hamilton και Mercedes
Άνετη νίκη και ταχύτερος γύρος για τον πρωταθλητή, ενώ διεκδίκησε βάθρο κι ο Bottas που ξεκίνησε τελευταίος.
Δεύτερος ο Max Verstappen, πολύ μπροστά από τον Charles Leclerc, παρότι παραπονιόταν για πρόβλημα στην απόδοση ισχύος.
Η σεζόν του 2019 έκλεισε με την 11η νίκη του Lewis Hamilton, που ισοφάρισε έτσι το ρεκόρ του σε μια χρονιά, έφτασε τις 84 νίκες καριέρας και βρίσκεται μόνο 7 νίκες πίσω από τον Michael Schumacher.
Ο Βρετανός δεν αμφισβητήθηκε ούτε κατά διάνοια στο φινάλε της χρονιάς, καθώς μπήκε αμέσως επικεφαλής από την pole position, βοηθούμενος κι από το γεγονός ότι ο Leclerc πέρασε τον Max Verstappen στον πρώτο γύρο.
Ο Ολλανδός της Red Bull έκανε ένα πολύ μακρύ πρώτο σκέλος με τα μεσαία λάστιχα και στη συνέχεια πέρασε τον Leclerc για να τερματίσει δεύτερος στον αγώνα και τρίτος στο πρωτάθλημα – στην καλύτερη θέση της καριέρας του.
Ο Hamilton έφυγε μπροστά μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης, ενώ ο Leclerc πήρε το slipstream του Verstappen και τον πέρασε στη δεύτερη από τις δύο πίσω ευθείες.
Τα πράγματα έμειναν στάσιμα μέχρι τον 12ο γύρο όπου οι δύο Ferrari μπήκαν στα pits, η μια μετά την άλλη. Δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα από αυτό, αλλά ο Sebastian Vettel έχασε πολύ χρόνο καθώς δεν κούμπωνε το πίσω αριστερό λάστιχο. Το αποτέλεσμα ήταν ο Γερμανός να ξαναβγεί στην πίστα πίσω από τον Valtteri Bottas, που είχε ξεκινήσει τελευταίος και τράβηξε πολύ το πρώτο του stint. Ο Vettel έχασε κι άλλο χρόνο καθώς ο Φιλανδός μπροστά του καθυστέρησε να περάσει τον Nico Hulkenberg λόγω γενικής έλλειψης DRS στο πρώτο τρίτο του αγώνα από τεχνική βλάβη.
Μπροστά, οι Hamilton και Verstappen κράτησαν πολύ τα αρχικά τους μεσαία λάστιχα, με τον Ολλανδό να σταματά για να βάλει τα σκληρά στον 25ο γύρο και τον Βρετανό να ακολουθεί ένα γύρο αργότερα.
Αφού ξαναβγήκε στην πίστα, ο Verstappen παραπονιόταν για «τεράστιο lag» στην απόκριση του κινητήρα και συνέχισε να απαιτεί λύση παρότι ο ρυθμός του δεν έδειχνε πρόβλημα – και μάλιστα έφτανε τον Leclerc.
H Red Bull είπε στον Ολλανδό ότι δεν μπορούσε να βρει λύση, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να εκμεταλλευτεί το DRS στην πρώτη πίσω ευθεία και να περάσει τον Μονεγάσκο από την εσωτερική. Ο Leclerc επιχείρησε να απαντήσει φρενάροντας αργά στην εξωτερική, στο τέλος της επόμενης ευθείας, αλλά ο Verstappen απέκρουσε την επίθεση κι απομακρύνθηκε.
Αφού ο Vettel είχε πέσει 4ος και τελικά έκανε δεύτερο pit-stop για να φορέσει τα μεσαία λάστιχα, και καθώς οι Albon και Bottas ήταν πολύ πίσω, η Ferrari πέρασε το «Πλάνο 2» για τον Leclerc και τον κάλεσε για δεύτερο pit-stop. Του φόρεσε τα μαλακά λάστιχα με την ελπίδα να κάνει τον ταχύτερο γύρο, αλλά ο Μονεγάσκος δεν τα κατάφερε, παρότι το ρεκόρ το κατείχε τότε ο Bottas με χρησιμοποιημένα σκληρά λάστιχα.
Η κίνηση της Scuderia άφησε ανενόχλητο τον Verstappen στη 2η θέση, 16,7” πίσω από τον Hamilton – o οποίος ήταν τόσο άνετος, που έκανε το grand slam γράφοντας και τον ταχύτερο γύρο λίγο πριν τον τερματισμό, παρά τα πολύ φθαρμένα σκληρά λάστιχα που φορούσε. Απόλυτη κυριαρχία της Mercedes, που θα πρέπει να βάζει σε σκέψεις τον ανταγωνισμό εν όψει 2020…
Ο Leclerc συμπλήρωσε μεν το βάθρο, μένοντας μπροστά από τον Bottas που τον έφτανε, αλλά η 3η θέση του είναι υπό αμφισβήτηση καθώς εκκρεμεί διερεύνηση των αγωνοδικών για «σημαντική» παρατυπία της Ferrari στη δήλωση του καυσίμου πριν τον αγώνα.
Έτσι, η προσπάθεια του Bottas μπορεί να ανταμειφθεί τελικά με την 3η θέση, αφού ο Φιλανδός είχε περάσει τον Albon για να τερματίσει 4ος. Στα αρχικά στάδια του αγώνα ο Bottas δυσκολεύτηκε να ανέβει λόγω της έλλειψης DRS, αλλά στη συνέχεια ήταν πολύ γρήγορος και έφτασε τελικά τον Leclerc στο ένα μόλις δευτερόλεπτο.
Γρήγορος στο τέλος ήταν κι ο Vettel, που μετά το δεύτερο pit-stop του κάλυψε 20” από τον Albon και τον πέρασε δύο γύρους πριν το τέλος, παίρνοντας την 5η θέση.
“Best of the rest” τερμάτισε ο Sergio Perez (φωτ. κάτω). Ο Μεξικανός ξεκίνησε 10ος, αλλά έκανε ένα πολύ μακρύ πρώτο σκέλος που του επέτρεψε να περάσει πέντε οδηγούς στους τελευταίους 17 γύρους, κλέβοντας την 7η θέση από τον Lando Norris στον τελευταίο γύρο.
Ο Daniil Kvyat τερμάτισε 9ος με την Toro Rosso, αλλά οι δύο βαθμοί δεν επέτρεψαν στην ιταλική ομάδα να περάσει τη Renault στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο Nico Hulkenberg έδειχνε ότι θα πάρει τον βαθμό της 10ης θέσης στον τελευταίο του αγώνα F1 (προς το παρόν τουλάχιστον), αλλά τον πέρασαν οι Carlos Sainz και Daniel Ricciardo λίγο πριν τον τερματισμό. Ο Γερμανός πάντως ψηφίστηκε οδηγός του αγώνα – τιμής ένεκεν.
Η 10η θέση του Sainz πάνω στο νήμα του έδωσε την 6η θέση στον πρωτάθλημα οδηγών, ένα μόλις βαθμό μπροστά από τον Pierre Gasly, που τερμάτισε τελευταίος μετά από ένα απελπιστικά αργό pit-stop στον πρώτο γύρο για αλλαγή εμπρός πτέρυγας μετά από επαφή με άλλο μονοθέσιο.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΣΤΗ YAS MARINA
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΟΜΑΔΑ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | Mercedes | 1h34m05.715s |
2 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | Red Bull/Honda | 16.772s |
3 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari Mission Winnow | Ferrari | 43.435s |
4 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | Mercedes | 44.379s |
5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari Mission Winnow | Ferrari | 1m04.357s |
6 | Alexander Albon | Aston Martin Red Bull Racing | Red Bull/Honda | 1m09.205s |
7 | Sergio Perez | SportPesa Racing Point F1 Team | Racing Point/Mercedes | 1 γύρος |
8 | Lando Norris | McLaren F1 Team | McLaren/Renault | 1 γύρος |
9 | Daniil Kvyat | Red Bull Toro Rosso Honda | Toro Rosso/Honda | 1 γύρος |
10 | Carlos Sainz Jr. | McLaren F1 Team | McLaren/Renault | 1 γύρος |
11 | Daniel Ricciardo | Renault F1 Team | Renault | 1 γύρος |
12 | Nico Hulkenberg | Renault F1 Team | Renault | 1 γύρος |
13 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo Racing | Alfa Romeo/Ferrari | 1 γύρος |
14 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | Haas/Ferrari | 1 γύρος |
15 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | Haas/Ferrari | 1 γύρος |
16 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Racing | Alfa Romeo/Ferrari | 1 γύρος |
17 | George Russell | ROKiT Williams Racing | Williams/Mercedes | 1 γύρος |
18 | Pierre Gasly | Red Bull Toro Rosso Honda | Toro Rosso/Honda | 2 γύροι |
19 | Robert Kubica | ROKiT Williams Racing | Williams/Mercedes | 2 γύροι |
- | Lance Stroll | SportPesa Racing Point F1 Team | Racing Point/Mercedes | Εγκατ. |