Γιατί η Tesla σταματά το βασικό πισωκίνητο Model 3 στις ΗΠΑ;
Η εισαγωγική έκδοση του Model 3 σταμάτησε να πωλείται στις Ηνωμένες Πολιτείες, εξαιτίας των δασμών που επιβάλλουν οι αρχές στις κινεζικές μπαταρίες.
Μετά την αφαίρεση της εισαγωγικής έκδοσης του Model 3 από τον ιστότοπό της, η Tesla δεν πουλά πλέον μοντέλα στις ΗΠΑ που χρησιμοποιούν κινεζική μπαταρία LFP. Αυτό συνέβη εξαιτίας των δασμών που επιβάλλει το αμερικανικό κράτος στις μπαταρίες που έρχονται από την Κίνα.
Πρόκειται για μια ακόμα πράξη του οικονομικού πολέμου που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις δύο υπερδυνάμεις και τώρα την πληρώνει το πισωκίνητο Model 3. Νωρίτερα φέτος, η Volvo εγκατέλειψε τα σχέδια να πουλήσει το EX30 στις ΗΠΑ, μέχρις ότου να αρχίσει να παράγεται στο εργοστάσιό της στο Βέλγιο.
Οι δασμοί κι η έλλειψη επιδότησης είχαν ως αποτέλεσμα το εισαγωγικό Model 3 να είναι ασύμφορο σε σχέση με το πισωκίνητο Long Range.
Θυμίζουμε ότι η LFP μπαταρία που χρησιμοποιεί το βασικό Model 3 εισαγόταν στις ΗΠΑ από την Κίνα. Κι ενώ το δημοφιλές ηλεκτρικό σεντάν είχε ήδη αποκλειστεί από την κρατική επιδότηση, τώρα η τιμή του θα αυξανόταν επιπλέον από τους πρόσφατους δασμούς.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μόλις 15% πτώση μπαταρίας για Tesla Model 3/Y στα 322.000 km
Η κυβέρνηση Biden επέβαλε πρόσφατα δασμούς 100% στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα και δασμό 25% σε μπαταρίες κι EV εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Επομένως, χωρίς την επιδότηση και με τις μπαταρίες να κοστολογούνται 25% ακριβότερα, δεν είναι να απορεί κανείς που η Tesla αποφάσισε να περικόψει τη συγκεκριμένη έκδοση.
Έτσι κι αλλιώς, εδώ και λίγο καιρό, στην αμερικανική αγορά πωλείται το Model 3 Long Range σε πισωκίνητη διάταξη. Προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία — 720 km κατά WLTP — με χαμηλότερη τιμή αγοράς σε σχέση με την 4κίνητη έκδοση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Model 3 λαμπάδιασε στην Αγία Παρασκευή, η μπαταρία ανέπαφη
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα «3άρια» που εισάγονται στην ελληνική αγορά έρχονται από το gigafactory του Elon Musk στη Σανγκάη κι οι τιμές τους έχουν αυξηθεί μετά τους πρόσφατους δασμούς που επέβαλλε η ΕΕ.
Την ίδια στιγμή, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε το νέο ρεκόρ EV πωλήσεων που σημειώθηκε στη Νορβηγία. Ενώ τον Αύγουστο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σκαρφάλωσαν στο 94,3% των νέων ταξινομήσεων, το ρεκόρ δεν άντεξε παρά έναν μήνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νορβηγία, τα ηλεκτρικά πέρασαν τα βενζίνης ως απόλυτο νούμερο
Διότι τον Σεπτέμβριο, από τα 12.966 νέα επιβατικά οχήματα που πουλήθηκαν στη σκανδιναβική χώρα, τα 96,4% είναι 100% ηλεκτρικά. Με τα Tesla να βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων, με 4.210 αυτοκίνητα.
Every third new car registered in 🇳🇴 in Sept was a Tesla
Tusen takk 💙 https://t.co/dAX144TO5S— Tesla Europe & Middle East (@teslaeurope) October 1, 2024
Όπως περήφανα διατυμπανίζει η αμερικανική εταιρεία, «ένα στα τρία καινούργια αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στη Νορβηγία ήταν Tesla».