Γερμανία: Κήρυξη πολέμου στους νέους κανονισμούς και στο λαϊκισμό
H VDA, το γερμανικό λόμπι της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεσμεύεται να πολεμήσει τη «σταυροφορία» ενάντια στο αυτοκίνητο.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας θα πολεμήσουν ενάντια σε μια «σταυροφορία» των λαϊκιστών πολιτικών εναντίον του αυτοκινήτου, δήλωσε ο Bernhard Mattes, πρώην επικεφαλής των λειτουργιών (COO) της Ford Γερμανίας, και σήμερα πρόεδρος του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών της χώρας, της VDA.
Ο Mattes δήλωσε ότι ο κλάδος θα προχωρήσει σε πιο δυνατές καμπάνιες ενάντια στις νέες κανονιστικές ρυθμίσεις που στοχεύουν άδικα στους αγοραστές αυτοκινήτων. Η VDA θα υψώσει τη φωνή της το 2019 «πιο δυνατά από πέρυσι», δήλωσε ο Mattes. «Δεν χρειαζόμαστε μια σταυροφορία ενάντια στο αυτοκίνητο», είπε στους προσκεκλημένους της VDA, συμπεριλαμβανομένων πολιτικών και επιχειρηματικών ηγετών, στην ετήσια δεξίωσή της χθες, Τετάρτη.
Ο Mattes αναφέρθηκε σε μια πρόσφατη θερμή συζήτηση στη Γερμανία σχετικά με την επιβολή ορίου ταχύτητας στις autobahn της χώρας ως παράδειγμα «υστερικού» λαϊκισμού. Επιπλέον, ο Mattes ισχυρίστηκε ότι οι κανονισμοί για το CO2 που απαιτούν από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Ευρώπη, δηλαδή να μειώσουν τις εκπομπές CO2 του στόλου τους κατά 37,5% μέχρι το 2030, θα διακινδυνεύσουν μαζικές επιπτώσεις στη βιομηχανία στη Γερμανία και κατ’ επέκταση στην απασχόληση. Σχολιάζοντας το Brexit, κάλεσε και τις δύο πλευρές να βρουν μια λύση που να εμποδίζει τη Βρετανία να εγκαταλείψει την ΕΕ χωρίς εμπορική συμφωνία στις 29 Μαρτίου.
Εκτός από τις συνέπειες στο εμπόριο, ένα no-deal Brexit θα δημιουργούσε σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα, επειδή θα δημιουργούσε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε απόσταση 30 km στα βασικά λιμάνια του Dover στην Αγγλία και του Calais στη Γαλλία, αν υπάρξουν τελωνειακοί έλεγχοι μεταξύ της ΕΕ και της Βρετανίας .
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γερμανίας θα μπορούσαν να κατασκευάσουν 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα στα εργοστάσιά τους σε όλο τον κόσμο εφέτος, ανάλογα με τη σοβαρότητα των εμπορικών εντάσεων, ανέφερε ο Mattes.
Πέρυσι, τα μέλη της VDA κατασκεύασαν 16,5 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, περιλαμβανομένων 5,1 εκατ. στη Γερμανία.