Γερμανία, η απουσία επιδότησης φρενάρει τις πωλήσεις ηλεκτρικών
Στον απόηχο των επιδοτήσεων που καταργήθηκαν, οι γερμανικές EV πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14,1% το πρώτο 3μηνο του 2024.
Οι επιδοτήσεις αποσκοπούν στο να μειώσουν την τιμή αγοράς και να κάνουν πιο ελκυστικές τις EV πωλήσεις, αλλά οι Γερμανοί τις κατήργησαν. Παρότι λοιπόν οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν κατά 4,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν πτώση.
Συγκεκριμένα, οι EV πωλήσεις το πρώτο 3μηνο του έτους παρουσιάζονται μειωμένες κατά 14,1% σε σχέση με το 2023, πέφτοντας από τις 94.736 στις 81.337 μονάδες.
Χωρίς επιδοτήσεις και κίνητρα, τα ηλεκτρικά σημειώνουν πτώση, αλλά όχι όσο θα περιμένατε κι όχι στο ίδιο ποσοστό για όλους
Ίσως κάποιος να περίμενε ότι η μείωση θα ήταν μεγαλύτερη, δεδομένων των φορολογικών κινήτρων που διέκοψε η γερμανική κυβέρνηση τον Δεκέμβριο. Αν κάτι αντίστοιχο συνέβαινε στην πατρίδα μας, εικάζουμε ότι η μείωση θα ήταν μεγαλύτερη από 14,1%.
Εν τω μεταξύ, κάποιες εταιρείες σημειώνουν αύξηση. Οι EV πωλήσεις της BMW αυξήθηκαν κατά 83,6% , ενώ η Kia εκτοξεύτηκε στο 106,1%, υπερδιπλασίασε δηλαδή τις πωλήσεις της.
Η Mercedes σημείωσε άνοδο 5,8%, με παραδόσεις 7.720 ηλεκτρικών οχημάτων. Η Skoda σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση 15,7% στις EV πωλήσεις, ενώ η Smart κι η Volvo παρέδωσαν πάνω από 3.000 ηλεκτρικά η καθεμία, σημειώνοντας αύξηση 14,9% και 47,5% αντίστοιχα. Λογικά για τους Σουηδούς ευθύνεται το EX30.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Βραζιλία έχει πλημμυρίσει από κινεζικά μοντέλα, κυρίως BYD
Ωστόσο, οι περισσότεροι κατασκευαστές είχαν χασούρα. Οι Citroën, Jaguar, Polestar και Volkswagen σημείωσαν όλες μείωση τουλάχιστον 30% στις EV πωλήσεις το πρώτο 3μηνο του 2024, ενώ οι Porsche, Peugeot, MINI, FIAT και DS παρουσίασαν ακόμη μεγαλύτερες απώλειες, με ποσοστά που ξεπέρασαν το 40%.
Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε η Tesla, η οποία πούλησε τα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στη Γερμανία τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Ωστόσο, ούτε αυτή απέφυγε τα δυσάρεστα, αφού οι 13.068 ταξινομήσεις της αντιπροσωπεύουν σημαντική μείωση 36,7% από τις 20.655 μονάδες που πωλήθηκαν το πρώτο 3μηνο του 2023.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Tesla ανακοίνωσε 10% περικοπές του εργατικού δυναμικού
Ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μειώθηκαν κατά 13.399 μονάδες, οι συνολικές παραδόσεις μοντέλων με συστήματα ηλεκτρικής πρόωσης που περιλαμβάνουν EV, επαναφορτιζόμενα υβριδικά κι υδρογόνου μειώθηκαν σημαντικά λιγότερο, μόλις 5.989 μονάδες.
Αυτό δείχνει ότι οι πωλήσεις των PHEV βελτιώθηκαν κι αντισταθμίζουν σε κάποιο βαθμό τις απώλειες στον τομέα των EV. Εξετάζοντας όλα τα οχήματα με εναλλακτικά συστήματα μετάδοσης κίνησης - EV, plug-in hybrid, υβριδικά, υδρογόνου κι αυτά που κινούνται με φυσικό αέριο - οι πωλήσεις στην πραγματικότητα αυξήθηκαν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Mercedes-Benz EQS θα φορούσε δικύλινδρο βενζίνης 1.000 cc
Το πρώτο 3μηνο του 2024, οι Γερμανοί αγόρασαν 304.725 τέτοια μοντέλα, αυξημένα κατά 4,4% σε σχέση με το 2023, όταν αγόρασαν 291.999. Ενώ η αύξηση των πωλήσεων οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα είναι σαφώς ευπρόσδεκτη είδηση για τους περιβαλλοντολόγους, ίσως δεν είναι αρκετή.
Ο τομέας των μεταφορών της Γερμανίας βρίσκεται σε τροχιά υπερβολικής ρύπανσης, κάτι που θα απαιτήσει από το αρμόδιο υπουργείο ενδεχομένως να εισαγάγει νέα μέτρα για να επαναφέρει τη χώρα σε τροχιά.
Ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing έχει αντιταχθεί σε περιβαλλοντικά μέτρα στο παρελθόν και κατηγορείται από τους αντιπάλους του ότι είναι υπεύθυνος για αυτήν την κατάσταση. Κι όμως, έχει απειλήσει να επιβάλλει απαγορεύσεις οδήγησης το Σαββατοκύριακο, σε περίπτωση που οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί δεν χαλαρώσουν.