Φτάνει το λίθιο για όλα τα EV που χρειαζόμαστε;

Φτάνει το λίθιο για όλα τα EV που χρειαζόμαστε;

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, πιστεύει ότι δεν υπάρχουν αρκετές ποσότητες λιθίου στη Γη ώστε να υποστηρίξουν με ασφάλεια το πρότζεκτ της ηλεκτροκίνησης.

«Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στον πλανήτη μας περισσότερα από 1,3 δισ. αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Για να αντικατασταθεί μέρος (όχι όλα) αυτού του αριθμού με ηλεκτρικά μοντέλα, απαιτούνται τεράστιες ποσότητες λιθίου. Το λίθιο όμως όπως και πολλές ακόμα απαραίτητες πρώτες ύλες για την κατασκευή των EV’s, δεν επαρκούν. Πέραν αυτού, θεωρώ ότι στο εγγύς μέλλον οι χώρες με κοιτάσματα λιθίου θα αντιμετωπίσουν πολλά γεωπολιτικά ζητήματα εξαιτίας του ορυκτού τους πλούτου», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares.

 λιθιο

Ο Tavares έκρουσε ουσιαστικά για μία ακόμη φορά τον κώδωνα του κινδύνου στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό που είπε ο ισχυρός άνδρας του ομίλου Stellantis είναι ότι οι κατασκευαστές χρειάζονται απαραιτήτως το λίθιο αλλά δεν μπορούν να παράξουν ή να προμηθευτούν τις απαραίτητες ποσότητες. 

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό ως δεδομένο, ο Tavares, θεωρεί ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ δύσκολο να γίνουν προσιτά στο ευρύ κοινό, άμεσα. Μονάχα εάν υπάρξουν καινοτόμες αλλαγές στην τεχνολογία των μπαταριών, το πρότζεκτ της ηλεκτροκίνησης μπορεί να πετύχει τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους καταναλωτές.   

ev

Ο όμιλος του οποίου ηγείται βέβαια, είναι μέσα στους στόχους που έχει θέσει για την πλήρη απεξάρτηση του από τα ορυκτά καύσιμα, τουλάχιστον προς ώρας. Εξέφρασε όμως για πολλοστή φορά την αγανάκτηση του για τις αποφάσεις της ΕΕ αναφορικά με τις περιβαλλοντικές νόρμες και απαγορεύσεις (θερμικών συνόλων από το 2035 και μετά), χαρακτηρίζοντας τις αποφάσεις ως απογοητευτικές και πέραν των πλαισίων ενός υγιή ανταγωνισμού στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.

Μιλώντας μάλιστα ως προσκεκλημένος στο φόρουμ «Freedom of Mobility», σημείωσε ξανά ότι η τεχνολογία που αυτή τη στιγμή κατέχουν οι κατασκευαστές θα μπορούσε, δίχως την κατάργηση των θερμικών συνόλων, να επιτύχει το αναγκαίο ουδέτερο ανθρακικό αποτύπωμα στα μοντέλα της.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube