Formula 1: Οι αριθμοί της σεζόν και τα "νούμερα" ενός αγώνα...
Έχοντας παρακολουθήσει ένα εντυπωσιακό όσο και αμφιλεγόμενο με τον τρόπο που τελείωσε πρωτάθλημα της Formula 1, κάνουμε μια ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε, στη γλώσσα των αριθμών.
Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 τα είχε όλα. Αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς. Όπως και το ότι οποιοσδήποτε από τους Max Verstappen και Lewis Hamilton άξιζε το πρωτάθλημα. Αυτό που μένει ως επίγευση από όσα είδαμε όλη τη σεζόν, είναι πως ο Verstappen αποτελεί τον ταχύτερο και πιο τσαμπουκά οδηγό του grid αυτή τη στιγμή, με τον Hamilton από την άλλη να διαχειρίζεται εξαιρετικά τον ατίθασο και παρορμητικό χαρακτήρα του Ολλανδού οδηγού, ενίοτε «εκθέτοντάς» τον.
Το έκανε όσες φορές βρέθηκε να τον κυνηγάει, ειδικά στους τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος από την Βραζιλία και έπειτα, οδεύοντας στην κατάκτηση του 8ου και πιο εμφατικού πρωταθλήματός του που θα τον έβαζε ψηλότερα από όλους στη λίστα των recordmen του αθλήματος.
Ένας τίτλος που τελικά «χάθηκε» από τις επιλογές και αποφάσεις ενός και μόνο ανθρώπου και τις ευλογίες της Liberty Media που στην ανάγκη της να προσφέρει τον «άρτο» και το «θέαμα», αδιαφόρησε για το ποιος και πως θα «σκοτωθεί» στην αρένα…
Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού μπορεί να κέρδισε έναν άξιο πρωταθλητή που ήρθε να διώξει το κατεστημένο και που έχει την ικανότητα να βάλει εαυτόν σε αυτή τη θέση, έχασε όμως την αξιοπιστία της και θόλωσε τη λαμπερή της εικόνα μέσα στους δυο μόλις τελευταίους αγώνες. Το χειρότερο όμως είναι πως κατέστρεψε τις προσδοκίες όλων μας για το «καλύτερο πρωτάθλημα της χιλιετίας» που περιμέναμε να ολοκληρωθεί.
Οι δύο διεκδικητές οδηγοί, ήθελαν πολύ περισσότερο από όλους μας μια καθαρή μάχη τίτλου
Το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε τον Max Verstappen πρωταθλητή με την Red Bull λοιπόν. Και μπορεί ως εικόνα να είναι ευχάριστη προς όλους, αφού έβαλε τέλος σε μια μάλλον βαρετή επικράτηση της Mercedes-AMG Petronas στη Formula 1 τα τελευταία χρόνια και να δικαιολογείται και από τα στατιστικά του, δεν μπορεί όμως να περάσει στα ψιλά η καταφανέστατη αδικία προς τον Hamilton και οποιονδήποτε άλλον μαχόταν για κάτι καλύτερο στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Φυσικά οι ευθύνες βαραίνουν και την ίδια την ομάδα της Mercedes, που δεν είχε το καθαρό μυαλό να πραγματοποιήσει ένα pit stop βάζοντας στον Hamilton νέα μαλακά ελαστικά. Ναι, θα έχανε τη θέση από τον Verstappen και ενδεχομένως και το πρωτάθλημα αν ο αγώνας τελείωνε υπό καθεστώς safety car, όμως αν και μετά από αυτή την κίνηση, η απόφαση του Masi ήταν η ίδια (;), δηλαδή να ολοκληρωθεί ο αγώνας σε έναν γύρο και με τα ενδιάμεσα μονοθέσια να αποχωρούν στο τέλος του grid, τότε ο Hamilton από αμυνόμενος θα γινόταν ο επιτιθέμενος με ό,τι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει.
Το σίγουρο είναι πως όλοι θα θέλαμε να δούμε αυτόν τον έναν καθαρό γύρο ή ακόμα καλύτερα κι αν υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας, τα δύο μονοθέσια έμπαιναν στον αγώνα για τους εναπομείναντες γύρους, με τα ίδια καινούρια ελαστικά. Ανεξάρτητα από το ποιος θα ήταν πρώτος ή δεύτερος στην επανεκκίνηση…
Για όσους απλώς ήθελαν να αλλάξει ο πρωταθλητής ή η πρωταθλήτρια ομάδα για όποιο λόγο και με όποιο κόστος, ας σκεφτούν πως οι δύο διεκδικητές οδηγοί, ήθελαν πολύ περισσότερο από όλους μας μια καθαρή μάχη τίτλου.
Πολλά έχουν γραφτεί και έχουν να γραφτούν ακόμα για την επεισοδιακή αυτή σεζόν της Formula 1, όμως οι αριθμοί είναι αμείλικτοι και εκφράζουν την υπεροχή και την εξαιρετική εικόνα του Max Verstappen συνολικά στη σεζόν. Και προφανώς από την ανάγνωσή τους προκύπτει πως υπάρχει μια καταφανέστατη αδικία και προς τον ίδιο, από το γεγονός πως όλα έμελλε να κριθούν σε έναν αγώνα και μόνο…
Μax Verstappen / Lewis Hamilton
Συνολική βαθμολογία: 395,5 / 387,5
Νίκες σε 22 αγώνες: 10 / 8
Pole positions: 10 / 5
Pole και νίκη: 7 / 3
Pole χωρίς νίκη: 3 / 2
Νίκη χωρίς pole: 3 / 5
Φορές στο βάθρο: 18 / 17
Δεύτερη θέση: 8 / 8
Χειρότερη θέση: 10η/ 15η
Hat-tricks (pole, ταχύτερος γύρος και νίκη): 3 / 1
Grand slams (hat-trick + επικεφαλής σε όλο τον αγώνα): 1 / 0
1oς από την αρχή έως το τέλος: 4 / 1
Χιλιόμετρα στην πρώτη θέση: 2.989 / 1.582
Tαχύτεροι γύροι σε αγώνα: 6 / 6
Γύροι στην πρώτη θέση: 652 / 297 (από 1.297)
Συνολικοί αγωνιστικοί γύροι: 1.211 / 1.269
Εγκαταλείψεις: 3 / 1
Ταχύτερο pit stop: 1,88” / 2,20”
Συνολικά pit stops: 42 / 46
Περισσότερα pit stops σε έναν αγώνα: 5 / 4