Formula 1 2024, όσα είδαμε στις δοκιμές του Bahrain
Οι χειμερινές δοκιμές για τις ομάδες της Formula 1 ολοκληρώθηκαν, με την σκυτάλη να περνά στο πρώτο αγωνιστικό τριήμερο της σεζόν στο Bahrain. Τι είδαμε μέχρι τώρα και από ποια αφετηρία ξεκινούν οι πιλότοι;
Η Formula 1 είναι έτοιμη για μία ακόμα συναρπαστική σεζόν, με τις ελεύθερες δοκιμές να είναι προγραμματισμένες σήμερα, Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου (13:30 ώρα Ελλάδος). Μέχρι τότε, ας εξετάσουμε τα όσα είδαμε στις χειμερινές δοκιμές, στην πίστα του Bahrain.
Ας ξεκινήσουμε με την εξής παραδοχή. Η πιο σημαντική είδηση γύρω από την σεζόν 2024 αφορά την μεταγραφή του Lewis Hamilton στην Scuderia Ferrari… την σεζόν 2025. Πλέον όμως η σεζόν ξεκινά και οι δέκα ομάδες κάλυψαν περί τα 20.000 km στο μοναδικό 3ήμερο χειμερινών δοκιμών στο Bahrain. Σίγουρα το χρονικό διάστημα ήταν μικρό και οι ομάδες δεν ξεδίπλωσαν όλη την δυναμική τους. Σαφώς και δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, παρά μόνο κάποιες εκτιμήσεις.
Με το καλημέρα, επιβεβαιώθηκε το προφανές. Ότι δηλαδή η Red Bull είναι και πάλι ένα βήμα μπροστά. Τόσο σε γύρους κατακτητριών δοκιμών όσο και σε ρυθμό αγώνα οι Aυστριακοί έδειξαν πως έχουν το πάνω χέρι. Θα ήταν πραγματικά τεράστια έκπληξη αν βλέπαμε κάτι άλλο, πολλώ δε μάλλον από τη στιγμή που η Red Bull την περσινή σεζόν σάρωσε τα πάντα με ασύλληπτα ποσοστά.
Η Formula 1 ξεκινά και πάλι, με την Red Bull να είναι εκ νέου στην pole position αναφορικά με όλους τους τίτλους
Το ζητούμενο λοιπόν ήταν η διαφορά που θα είχε από τους διώκτες της, Mercedes-AMG και Scuderia Ferrari. Η αλήθεια είναι ότι τα δύο δέκατα διαφοράς, αν φυσικά εξακολουθήσουν να υφίστανται και στο πρώτο αγωνιστικό τριήμερο αφήνουν μια χαραμάδα αισιοδοξίας, ως προς την ανταγωνιστικότητα της σεζόν.
Παρά ταύτα, κανείς δεν αμφισβητεί ότι η Red Bull είναι και φέτος το απόλυτο φαβορί για όλους τους τίτλους. Ο Max Verstappen νιώθει βασιλιάς, τη στιγμή που ο Sergio Perez μοιάζει αποφασισμένος να παίξει το τελευταίο του χαρτί προκειμένου να αποδείξει ότι αξίζει μία θέση σε ομάδες που διεκδικούς όλους τους τίτλους.
Κανείς επίσης δεν μπορεί να παραβλέψει το γεγονός ότι οι μεγάλοι αντίπαλοι της Red Bull, εκ πρώτης τουλάχιστον έχουν κάνει κάποια βήματα προόδου. Έστω κι αν το ενδιαφέρον περιλαμβάνει κι άλλους τομείς πέρα από το αγωνιστικό κομμάτι. Στο Maranello μοιάζει να πνέει ούριος άνεμος, μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας του με τον Lewis Hamilton.
Ωστόσο η σεζόν που ξεκινά είναι ολίγον τι περίεργη. Ο Charles Leclerc ανανέωσε το συμβόλαιό του, γνωρίζοντας πως θα είναι το απόλυτο νούμερο 1 εντός των τειχών. Η έλευση του Lewis Hamilton όμως στην Scuderia το 2025 μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα. Βλέπετε, εφτά παγκόσμιοι τίτλοι, 103 νίκες και στόμφα νικητή δεν είναι εύκολο να μπουν στο νούμερο 2. Έστω κι αν δίπλα του υπάρχει ένας από τους πιο ταλαντούχους νέους οδηγούς, με πολλές συμπάθειες στα ανώτερα κλιμάκια του Maranello.
Υπάρχει όμως και το κεφάλαιο Carlos Sainz jr. Είναι ξεκάθαρο πως ο Ισπανός έχει μεγάλο κίνητρο, καθώς φέτος θα οδηγήσει για να βρει τον επόμενο εργοδότη του. O Frédéric Vasseur φαίνεται πως θα έχει δύσκολο έργο στην διαχείριση των δύο πιλότων. Στην πίστα, η SF-24 έδειξε πως περιόρισε τα κακώς κείμενα της περασμένης σεζόν, ούσα αρκετά πιο σταθερή. Ο ίδιος ο Leclerc παραδέχτηκε πως η αίσθηση του φετινού μονοθεσίου είναι αισθητά καλύτερη.
Από το Maranello μεταφερόμαστε στο Bracκley. Η είδηση της αποχώρησης του Lewis Hamilton στο τέλος της σεζόν σίγουρα αποτέλεσε ένα μεγάλο σοκ για τον οργανισμό Mercedes-AMG. Πλην όμως, όλοι θέλουν να αποχαιρετήσουν τον sir Lewis με ένα μονοθέσιο αντάξιο της καριέρας και της προσφοράς τους στην ομάδα. Ας είμαστε όμως ρεαλιστές. Μοιάζει αρκετά δύσκολο να μπορέσει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα. Τόσο αυτός όσο και ο ομόσταυλός του George Russel όμως μπορούν να διεκδικήσουν νίκες.
Η W15 πράγματι κατάφερε να παρουσιαστεί πιο σταθερή, με τις ταλαντώσεις του πίσω μέρους που την απασχόλησαν την τελευταία διετία να έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό. Το θετικό είναι πως και οι δύο πιλότοι αναγνώρισαν πως έχουν στα χέρια τους ένα καλύτερο μονοθέσιο σε σύγκριση με αυτό που είχαν τις δύο τελευταίες σεζόν.
Από εκεί και πέρα, λίγο πιο πίσω από τις δύο προαναφερθείσες ομάδες μοιάζει να βρίσκεται η McLaren Mercedes. Αλλά με τα μέχρι στιγμής δεδομένα φαίνεται πως βρίσκεται πάνω από όλες τις υπόλοιπες ομάδες, διαθέτοντας ένα πάρα πολύ καλό οδηγικό δίδυμο. Η τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών είναι ο μίνιμουμ στόχος. Η πρόκληση έγκειται στο αν θα μπορέσει να μπει σφήνα ανάμεσα σε Ferrari και Mercedes-AMG.
Κατά τα λοιπά, όλες οι υπόλοιπες ομάδες παρουσίασαν αυτό που πάνω κάτω περιμέναμε. Αξίζει όμως να αναφερθούμε σε δύο. Την Alpine και της Visa Cash App RB Formula 1 Team (πρώην Alpha Tauri για όσους δεν έχουν εξοικειωθεί με την περίεργη ονομασία). Η πρώτη αποτέλεσε την δυσάρεστη έκπληξη των δοκιμών, καθώς μαζί με την Haas είναι οι ομάδες που έδειξαν μηδενική σχεδόν πρόοδο. Σαφώς και υπάρχει πολύς χρόνος και οι ισορροπίες μπορούν να ανατραπούν, όμως στο στρατόπεδο της γαλλικής ομάδας επικρατεί έντονος προβληματισμός. Τα ακριβώς αντίθετα συναισθήματα επικρατούν στην Visa Cash App RB Formula 1 Team. Τα πρώτα δείγματα ήταν ενθαρρυντικά, δείχνοντας πως η ομάδα μπορεί να αποτελέσει έναν υπολογίσιμο αντίπαλο για τις μεσαίες ομάδες του πρωταθλήματος.
Όπως προείπαμε όμως, η σεζόν είναι μεγάλη και σίγουρα δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα έπειτα από μόλις τρεις μέρες δοκιμών. Τα κόκκινα φώτα σβήνουν και ο πρώτος (και τελευταίος) λόγος ανήκει στους κορυφαίους οδηγούς του πλανήτη. Ευχή όλων μας, να δούμε μία ασφαλή σεζόν. Έστω κι αν μετά από πολλά χρόνια δεν θα υπάρχει δυστυχώς, ζωντανή προβολή στην ελεύθερη τηλεόραση, με εξαίρεση τον πρώτο και τον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
Ακολουθεί το τηλεοπτικό πρόγραμμα του πρώτου αγώνα της σεζόν στην πίστα του Sakhir (ώρες Ελλάδος):
• Πέμπτη 29/2/2024: 13:30 FP1, 17:00 FP2 (ANT1+)
• Παρασκευή 1/3/2024: 14:30 FP3, 18:00 κατακτήτριες δοκιμές (ΑΝΤ1+)
• Σάββατο 2/3/2024: 17:00 αγώνας (ANT1+ και ANT1)