Ford: Ώρα για δύσκολες αποφάσεις
Βραχυπρόθεσμη εξισορρόπηση για το χαρτοφυλάκιο των υφιστάμενων προϊόντων, μακροπρόθεσμο στρατηγικό πλάνο για ηλεκτρικά οχήματα και αυτόνομη οδήγηση. Εν μέσω εμπορικού πολέμου, με τις ΗΠΑ από τη μία και όλον τον κόσμο από την άλλη. Εύκολο είπατε;
Δύσκολη εποχή για τη Ford που εισέρχεται σε μια ταραχώδη ζώνη, όπου το Μπλε Οβάλ θα βρεθεί αποδυναμωμένο με μια νέα στρατηγική. Προς το παρόν, η επικοινωνία είναι θετική και καθησυχαστική, με τον κατασκευαστή να ανακοινώνει μια νέα εταιρεία εξειδικευμένη στην εξέλιξη αυτόνομων αυτοκινήτων -Ford Autonomous Vehicles- που θα χρηματοδοτηθεί με $4 δισ. για τα επόμενα πέντε χρόνια. Επιμένει επίσης σε ένα νέο σχέδιο και μιλά για μελλοντικές στρατηγικές συνεργασίες.
Αλλά η πραγματικότητα παραμένει: Η Ford θα πρέπει να πάρει δύσκολες αποφάσεις. Αυτό αναλυόμενο σημαίνει περικοπές θέσεων εργασίας, κλείσιμο εργοστασίων, διαιτησία στους πληγέντες τομείς και οι σχετικές συναλλαγές που έπονται. Μια εις βάθος αναδιάρθρωση που μεταφράζεται σε χρέωση του ταμείου της Ford με $11 δισ. για τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ford: Ριζική αναδιάρθρωση από τον Jim Hackett
Αυτό συμβαίνει όμως στη χειρότερη στιγμή, εν μέσω ενός εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Αμερικανός πρόεδρος στον υπόλοιπο κόσμο. Οι συνέπειες της σύγκρουσης γίνονται αισθητές ήδη από την αύξηση του κόστους που προκαλούν οι νέοι δασμοί που επέβαλε η κυβέρνηση Trump στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου. Η Ford έχει υποστεί μείωση στην τιμή της μετοχής της κατά περίπου 5% και ο όμιλος ανέβαλε τη συνάντηση με τις χρηματοπιστωτικές αγορές στις 26 Σεπτεμβρίου, όπου ο Jim Hackett, διευθύνων σύμβουλος για περισσότερο από ένα χρόνο, θα έπρεπε να παρουσιάσει τη στρατηγική για την οικονομική ανάταξη της εταιρείας.
«Έχουμε μπόλικη δουλειά να κάνουμε», δήλωσε ο Bob Shanks, ο CFO του Μπλε Οβάλ. Το δεύτερο τρίμηνο, τα καθαρά κέρδη της Ford υποχώρησαν 48% στα $1,07 δισ., ενώ τα έσοδα μειώθηκαν κατά 2,4% στα $38,92 δισ. Παράλληλα με την αναδιάρθρωση, σημειώνουμε ότι τα παραδοσιακά σεντάν, πλεονεκτικό πεδίο για τη Ford στη Βόρειο Αμερική, θα εξαφανιστούν, ενώ στην Ευρώπη ο όμιλος εκφράζει τη λύπη του για την έλλειψη παραγωγικότητας και την «έλλειψη αποτελεσματικότητας».