Ford F-150 Lightning SuperTruck, έτσι θα αλωθεί το Pikes Peak
Με τρεις ηλεκτροκινητήρες και πάνω από 1.400 ίππους, το F-150 Lightning SuperTruck έχει βάλει στόχο να λάμψει στην ανάβαση του Pikes Peak.
H Ford στηρίζει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό με κάθε καύσιμο. Πέρσι, διαγωνίστηκε στη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak με το ηλεκτρικό SuperVan 4.2. Φέτος, θα διαγωνιστεί πάλι με EV, αλλά αυτή τη φορά με το F-150 Lightning SuperTruck.
Πρόκειται για την αγωνιστική εκδοχή του ηλεκτρικού διπλοκάμπινου, που ανταγωνίζεται το Tesla Cybertruck. Πίσω από τον τιμόνι του F-150 Lightning SuperTruck θα βρίσκεται ο κατάλληλος άνθρωπος, ο Romain Dumas, που έχει κερδίσει πολλές φορές τον αγώνα στο παρελθόν. Αλλά και τις 24 Ώρες του Le Mans.
Το Pikes Peak ανεβαίνει στα 4.300 m, οπότε τα θερμικά μοτέρ χάνουν ισχύ από τη πιο αραιή ατμόσφαιρα. Εδώ, τα ηλεκτρικά πλεονεκτούν
Οι μεγαλύτεροι θα θυμάστε τον διεθνή αγώνα από τα εναρκτήρια πλάνα που χρησιμοποιούσε στην εκπομπή του ο Άρης Σταθάκης, με το 405 T16 του Ari Vatanen. Ονομάζεται και «The Race to the Clouds», όπου οι αγωνιζόμενοι διασχίζουν τα 20 km της ορεινής ασφάλτινης ανάβασης δίνοντας τον καλύτερο εαυτό τους στις συνολικά 156 στροφές της, όπως οι διάσημες Bottomless Pit, Ragged Edge και Devil’s Playground.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Pikes Peak», το αυθεντικό: Παίζουν Ari Vatanen, Peugeot 405 Turbo 16 GR [video]
Ο αγώνας θα διεξαχθεί το επόμενο Σαββατοκύριακο και το F-150 Lightning SuperTruck θα χρησιμοποιεί το σύστημα μετάδοσης κίνησης με τους τρεις ηλεκτροκινητήρες που είχε και το περσινό SuperVan 4.2. Η απόδοση ξεπερνά τους 1.400 ίππους, ενώ η εμφάνιση μόλις που θυμίζει το μοντέλο παραγωγής.
Οι προσαρμογές εστιάζουν στην αεροδυναμική κι η Ford δηλώνει ότι με όλα αυτά τα βοηθήματα, το φορτηγό της μπορεί να αναπτύξει πάνω από 2.700 kg downforce στα 240 km/h.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Ford SuperVan των 1.428 PS κατακτά το Pikes Peak, αθόρυβα βέβαια
Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν κεραμικά φρένα και ζάντες από σφυρήλατο μαγνήσιο, τυλιγμένες με ελαστικά Pirelli P-Zero. Στο εσωτερικό υπάρχει μόνο ένα μπάκετ τοποθετημένο στη μέση, ώστε ο 46χρονος Γάλλος να κάνει τη δουλειά του όσο πιο αποτελεσματικά μπορεί.
«Μετά από μια επιτυχημένη ανάβαση το 2023, είμαι ενθουσιασμένος που συνεργάζομαι ξανά με την ομάδα της Ford. Θα βοηθήσω να υπερβούμε τα όρια του τι μπορεί να πετύχει ένα ηλεκτρικό όχημα στις στροφές αυτής της θρυλικής διαδρομής».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ford F-150 Lightning χάνει μόλις 3% μπαταρία στα 150.000 km
«Στις δοκιμές, το F-150 Lightning SuperTruck έχει ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες μου, οπότε ελπίζουμε σε καλό καιρό για να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι πολύ ιδιαίτερο».